horseyfries schreef:Dat levert geen taferelen op, maar nakomelingen....
jjs schreef:Het wordt een leuk 'normal' onderonsje nu.
Uit de opmerkingen over Parelli o.a. is al op te merken dat mensen amper weten waar ze het over hebben.
Ik zou zeggen, als je er zo nodig meent iets over te moeten zeggen: ga dan die cursus NH nog maar eens doen of ga ergens anders een cursus doen of doe het vervolg.
Uit de vele opmerkingen over LDR blijkt ook dat vele niet weten waar ze het over hebben. Daarentegen mag daarover niet gezegd worden dat iemand eerst maar eens op een aantoonbaar niveau gereden moet hebben voordat hij zich daarover kan uitlaten. Want ja, iedereen kan zien dat dat slecht is, daar hoef je geen GP voor gereden te hebben.
cornelie schreef:En zo zie je maar weer dat niet iedere parelli beoefenaar ook een góede beoefenaar is, net zoals niet iedere ruiter die claimt LDR te rijden dat op een góede manier doet. Jammer dan weer dat niet de persoon maar de methode erop aangekeken wordt.
En zo zie je maar weer dat niet iedere parelli beoefenaar ook een góede beoefenaar is, net zoals niet iedere ruiter die claimt LDR te rijden dat op een góede manier doet. Jammer dan weer dat niet de persoon maar de methode erop aangekeken wordt.
Helemaal waar. Ik wil parelli als methode dan ook niet bestempelen als slecht. Ik ben ook van mening dat dat sterk afhankelijk is van degene die het beoefend. Maar ik ben ook van mening dat het afhankelijk is van het doel dat je met je paard voor ogen hebt en dat het net als LDR niet in alle gevallen zaligmakend is of altijd de juiste een oplossing brengt.