[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:17

Alou schreef:
Sjolvir schreef:
Nog iemand leuke foto's of filmpjes om van commentaar te voorzien?
Of leuke doordenker om over na te denken en lekkere discussie over te beginnen?

Ik heb op de vorige pagina 2 filmpjes geplaatst, maar nog niemand die er op gereageerd heeft, dus als je wil?
Leef je uit :D

Lang verhaal even korte versie..
In vorige topics deden aantal mensen niet aan commentaar geven als mensen zonder cap filmpjes of foto's plaatsten.
Gewoon omdat aantal mensen dat heel belangrijk vond, zo'n cap. (discussie is in dit topic ook al wel langs gekomen)
Braaf paard of niet.

Ik ben 1 van die azijnpissers die geen commentaar geeft als er geen cap wordt gedragen :o .

Maar allicht dat anderen wel je filmpje van commentaar voorzien :j .

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:24

Ik ook niet.. sorry maar.. sja..

Ja, het is je eigen risico. Maar ik vind dat dit topic toch wel deels een voorbeeldfunctie is voor vele jonge bokkers.. en ja, het staat mooier.. zonder cap op paardrijden. De wind door je haren en geen EI op je hoofd.. maar het is niet verantwoord.

Heb een aantal caps mogen bekijken aan de binnenkant na een valpartij.. en je wil niet weten hoe die personen hun schedel toegetakeld zou zijn als ze de cap niet gedragen hadden.. en ja.. 2 van de 3 hadden zelf ook een "altijd braaf" paard. Wellicht hadden ze er dan nieteens meer geweest.

Door er geen/weinig aandacht aan te schenken ontmoedigen we het plaatsen van zulke foto's/filmpjes.. waardoor de jonge meelezers sneller geneigd zijn toch hun EI weer op te zetten :) (onder het mom van.. niet op ideeen brengen)

Helaas dus, ook van mijn kant geen reactie. Wil je toch graag weten hoe je ervoor staat. Volgende keer capje op en dan reageren we met liefde!!! <3

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:23

Ik heb nog wel een foto van afgelopen donderdag.
Ik was daar zelf niet 100% fit, rijden ging minder dan normaal, vooral mijn houding doordat ik me slapjes voelde.
Paardje liep daarentegen wel redelijk voor mijn gevoel..

Afbeelding
Ik weet niet wat ik hier met mijn tong aan het doen ben :')
Eigen commentaar, meer in diepe punt van zadel zitten, handen wat meer dragen en wat netter recht op zitten. Verder been lang maken, maar dit kan ik nog niet goed door vastzittende spieren in mijn heupen..
Ik zie volgens mij een actieve achterhand, zo voelde het in ieder geval wel.
Verder ontspande ze goed tijdens het rijden en luisterde ook goed op zit. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:18

[quote="Sjolvir"]
Indische rijsttafel heeft niets met paardrijden te maken, maar klinkt wel heel lekker!
[quote]

Normaal gesproken niet :D :D :D . Maar deze was de afsluiting van een geslaagde clinic dag.
Rijsttafel voor 25 man gekookt. En dat liep wat uit....

Ben zo stom geweest om niet te filmen. Gewoon totaal niet aan gedacht.

Babootje

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:25

@Destino, super leuk paard. (Maar dat had ik al ergens eens gezegd geloof ik).
Mooi actief achtebeen. Maar hij lijkt van voren nog niet mee te doen. Mag aan de voorkant dus nog wat opener; dat bereik je misschien al door wat opener te gaan zitten: rechtop, schouders naar achteren, binnendijbenen en knieen loslaten. Je paard is nog niet nageeflijk (laat de kaak nog niet los zo te zien). Je teugels zijn te lang (je handen zitten zo ongeveer bij het zadel). Teugels minstens 10 cm korter en handen meer naar voren.
Verder zou ik wat meer lengtebuiging willen zien. Paard lijkt nu een beetje naar buiten gesteld te lopen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:30

Dankjewel Babootje!
Met mijn houding zijn we bezig, maar dat vind ik zo moeilijk :o , vooral die teugels, die worden elke paar passen een paar mm langer :+
Houding is normaal wel ietsje beter dan hier hoor, maar qua benen zitten er spieren vast die blokkeren dat ik mij been goed lang kan maken, daar oefenen we hard aan, binnen dijbeen is wel los volgens instructrice, alleen knieën nog niet, maar dat komt dus doordat ik mijn been nog niet goed lang kan maken, ik heb dus geen steun op mijn beugels. Heb wel oefeningen voor die spieren (pijnlijk!), dus langzaam komt dat wel goed :)
Lengtebuiging bedoel je daarmee dat ze om je been heen buigen?

Jammer trouwens dat je niet gefilmd hebt!

Heb nog we een foto van die avond, maar daar zit ik helemaal beroerd :o , maar laat ze volgens mij wel meer los/ontspant ze meer?

Afbeelding
Ik was hier trouwens een overgang naar stap aan het rijden, maar heb erg veel moeite om dan voor in het zadel te blijven zitten en zak in in mijn middenrif. Ook hier weer te lange teugels trouwens.
Maar goed, het begin is er wel, namelijk durven toegeven en weten dat het nog niet helemaal super gaat en dat ik nog een heleboel moet leren :)

Blij dat ik donderdag weer les heb, kan ik vragen of ze me eventueel even aan de longe wil doen om wat oefeningen voor houding te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:09

Oke, ik begrijp jullie wel, maar jammer dat dat niet even in de opnings post word vermeld. Nu denk ik alleen maar, zijn mn filmpjes niet goed, doen ze alleen maar mensen de ze kennen, en weet ik veel wat. Maargoed nu weet ik het, zal volgende keer foto's met cap maken. Normaal rij ik ook met cap maar van de week was het ineens een dag bloed heet dus heb ik hem niet op gehad.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:13

@ Alou, heb je filmpjes wel even aangeklikt, maar vond het heel lastig er uberhaupt iets van te zeggen omdat alles behoorlijk ver weg is. Misschien kun je iemand eens vragen foto's of filmpjes te maken (met cap ;) ) en dan vragen of ze af en toe wat inzoomen zodat het beter te zien is?
En je kunt nu ook gerust blijven hangen en proberen ook op anderen te reageren, ipv alleen jezelf te laten beoordelen? Je leert er echt enorm veel van hier mee kletsen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:14

Haha gister eb ik een foto shoot gehad... maar je raad het al :P
Van de week was ik alleen dus heb ik hem op het krukje gezet de camera, zal binnenkort kijken of iemand kan filmen voor mij. :)

Heb wel een foto met cap, alleen kijk ik net de kantine in :')

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 4056_n.jpg

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:39

Ik heb nog wel wat plaatjes! Zijn niet heel recent maar goed..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:19

@ Alou & lauura... en wat zien jullie zelf op je eigen foto's?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:45

Alou schreef:
Van de week was ik alleen dus heb ik hem op het krukje gezet de camera, zal binnenkort kijken of iemand kan filmen voor mij. :)

Heb ik niks gezegd? Ik dacht dat ik had gereageerd. Wat mij betreft maakt met of zonder cap niet uit. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb wel zitten grinnikken om jouw filmpjes. Een grote zandbak en af en toe kwam er een paard voorbij :D :D Voor wat ik heb kunnen zien, zag het er best netjes uit.
Het was wel allemaal te ver weg om het goed te kunnen beoordelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:10

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:17

Voor nu deel ik eventjes een filmpje van mijn wedstrijd zondag. Super fier op Fee! 2e keer op wedstrijd, eerste keer in de binnenpiste. Ze was suuper braaf, lekker ontspannen. We hebben nog een kleine miscommunicatie met een aanspringen in die hoeken, ze vind het erg lastig.. Op de volte gaat het al veel beter! Werkpuntjes nu zijn de middendraf en de overgang galop-draf.

*\o/* *\o/* <3 Fier op Fee

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:18

Babootje schreef:
Alou schreef:

Heb ik niks gezegd? Ik dacht dat ik had gereageerd. Wat mij betreft maakt met of zonder cap niet uit. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb wel zitten grinnikken om jouw filmpjes. Een grote zandbak en af en toe kwam er een paard voorbij :D :D Voor wat ik heb kunnen zien, zag het er best netjes uit.
Het was wel allemaal te ver weg om het goed te kunnen beoordelen.

Iedereen is welkom, iedereen willen we bespreken! Ik had nog geen tijd gehad (was al aan degene voor jou begonnen van de week, jij stond (min of meer) op de lijst. "Min of meer" omdat het inderdaad moeilijk te beoordelen filmpjes zijn, omdat ze zo ver weg zijn.
Van wat ik zie en deze foto lijkt het dat je pony een aardig sterk achterbeen heeft *\o/* . Ik zou gaan oefenen om vaker wat tempowisselingen terug mee te nemen, zodat ze meer kan dragen (ipv stuwen). Dan wordt je aanleuning ook wat constanter. Je rijdt steeds een behoorlijk tempo (ja, ik heb gelezen dat dat op advies van DA is), waardoor pony weinig kans krijgt gewicht op de achterbenen te dragen. Daarnaast zou ik meer links-/rechtsbuigende oefeningen meenemen (ze lijkt in buiging/wendingen wat kort te worden): stelling links/rechts op binnenhoefslag rechte zijde en (extra) stelling naar binnen en naar buiten op voltes, vaak van hand veranderen (over diagnonaal of dmv 8jes), zodat pony daar wat leniger in wordt.
Maar het ziet er verder best goed uit ja! :D

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:41

Alou: Positief is dat je niet naar je paard kijkt *\o/* Eigenlijk zou je dan super blij moeten zijn, als je onafhankelijk kijkt naar waar je gaat, maar volgens mij is dat niet richting de kantine }:0 :Y)
Gebruik je hem soms als spiegel? :')
Hij loopt lekker actief, mooi over de benen! Tikt hij zich soms niet aan? Ik denk dat hij vanvoor niet snel genoeg weg kan, tempowisseling gaan dan inderdaad helpen voor jullie! Dan richt hij zich meer op zodat de voorhand sneller weg kan. Dieper moet hij dus zeker niet, eerder meer opgericht. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 16:02

SheeNegro schreef:
[ Video ]

Voor nu deel ik eventjes een filmpje van mijn wedstrijd zondag. Super fier op Fee! 2e keer op wedstrijd, eerste keer in de binnenpiste. Ze was suuper braaf, lekker ontspannen. We hebben nog een kleine miscommunicatie met een aanspringen in die hoeken, ze vind het erg lastig.. Op de volte gaat het al veel beter! Werkpuntjes nu zijn de middendraf en de overgang galop-draf.

Ziet er goed uit zeg!
Ze zou nog iets meer van de voorhand af mogen. Voor het mooie loopt ze nog nét iets te veel op voor denk ik.
Ook te zien aan het halthouden aan het begin van je filmpje. Verder word ik er helemaal blij van! Ziet er erg goed uit!
Wat waren je punten? Heb je je proef gehaald? *\o/*

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 16:17

Alou schreef:

Je hebt een leuke pony! :j
Ik heb ook even je filmpjes bekeken, maar beoordeel deze foto. :j
Naar mijn idee loopt je paard nog te veel op de voorhand. Eigenlijk ben ik daar best zeker van.
Je paard loopt wat te diep, en jij leunt wat naar voren. Ga wat meer achterover zitten, rechtop op je paard.
Vervolgens schakelen. Op je filmpjes zag ik een paard dat erg snel liep in draf. Probeer de rust erin te krijgen. Rijd in jou tempo.
Met schakelen zet je het achterbeen aan het werk, en gaat hij de achterhand eronder zetten. Dat zal je paard niet meer de grond in duiken, maar juist wat meer bergopwaarts gaan lopen. Nu loopt hij te diep (zoals ik al zei :+), en zodra je de achterhand er wat meer onder krijgt, zou hij zijn hoofd meer gaan dragen.
Nog een tip. Teugels korter, en handen naar voren. Ook netjes je handen rechtop dragen, je speelt nu op een piano.. :p
Als je je teugels korter neemt, en hand meer zelf gaat dragen, en zal je ook met sturen geen last hebben van een zadel dat in de weg zit. Als je nu beide handen wat opzij doet, zit je zadel of ben namelijk in de weg. :j
Verder vind ik je houding wel erg netjes! :j
Je moet trouwens niet langer worden voor je paardje zeg..! :o (je bent gelukkig 20, en zal wss niet veel meer groeien, maar voor het mooie kan het nét!)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:40

SheeNegro schreef:
[ Video ]

SheeNegro, vind het er erg goed uit zien! Heel ongedwongen, vriendelijk en ontspannen!
De overgangen galop-draf zijn nog wat abrupt, maar dat geef je zelf ook al aan :j
Wel heb ik het idee dat jij iets spanning hebt in je schouders? Zie ik dat goed of komt dat door de bodyprotector?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:46

ziet er al goed uit sheenegro! Neem de tijd om de overgangen goed voor te bereiden en ze progressief te rijden; hij komt wat tegen de hand in (ligt dan niet aan je hand, maar dan is de overgang niet voorwaarts genoeg gereden) En daar kom ik weer; teugels zijn te lang :D :D

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:59

Al heb ik ze ondertussen al 2 cm korter gekregen :D door overgangen. De overgang terug vindt ze in het algemeen moeilijk, soms gaat hij beter als de andere keer. Als ze wat beter aan het been is denk ik dat het beter zal gaan. De vraag is alleen ga ik dat bereiken met spoortje of eerder een zweepje.. De keuze is zo moeilijk omdat ze zo sensibel is. Ik heb schrik dat ze naar de zweep zal bokken ipv de gewenste reactie vooruit, terwijl spoortjes, heb ze al eens aan gehad in het begin en daar reageerde niet extreem op.

Ik heb wel eens spanning in mijn schouders, thuis denk ik er zelf aan en corrigeer ik zelf, maar de wedstrijdsituatie en de bodyprotector zullen er ook wel een rol bij spelen.

De punten waren minder dan vorige week, jammer want ze liep naar mijn gevoel veel beter. Maar voorlopig is het gevoel dat telt en dat ze braaf is en ervaring opdoet :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:53

Je kan het allicht een keertje proberen met zweep. Die van mij is ook enorm sensibel en die rende er in eerste instantie voor weg, dit heb ik met veel terug rijden zo goed als weg weten te krijgen.

Leuk vraagstuk; Stel je hebt een jong paard. Je vraagt door middel van een klein beetje druk nageeflijkheid en krijgt dat. Houdt je dan diezelfde druk nog aan om steun te bieden of ontspan je gelijk je handen en geef je mee als beloning voor de ontspanning? De hand wordt in dit hele verhaal niet vastgezet trouwens.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 23:50

@goldenarrow, ik zou los laten en ontspannen. Belonen dus. Als je vast houd bouw je spanning op, en dat is juist wat je niet wilt. Je wilt ontspanning. Dus ontspant je paard door na te geven, dan moet jij ook ontspannen. Als je paard eenmaal daar loopt, en je voelt dat er spanning word opgebouwd en dus niet meer aan de teugel loopt, vraag je weer even, tot je paard ontspant en je hand weer opzoekt. Dan ontspan jij ook weer. Constante druk, of het nou ter ondersteuning is, of omdat je je paard daar wil hebben werkt naar mijn idee alleen maar ave rechts.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:56

goldenarrow schreef:
Je kan het allicht een keertje proberen met zweep. Die van mij is ook enorm sensibel en die rende er in eerste instantie voor weg, dit heb ik met veel terug rijden zo goed als weg weten te krijgen.

Leuk vraagstuk; Stel je hebt een jong paard. Je vraagt door middel van een klein beetje druk nageeflijkheid en krijgt dat. Houdt je dan diezelfde druk nog aan om steun te bieden of ontspan je gelijk je handen en geef je mee als beloning voor de ontspanning? De hand wordt in dit hele verhaal niet vastgezet trouwens.

da laatste uiteraard. paard moet wel weten wat goed is. wijken voor druk heet dat, en als ie dat dan braaf doet moet jij ook ontspannen. als beloning, om te laten zien wat je bedoelt. evt met nog een stembeloning.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:20