Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ZarcoTje schreef:Ik vraag me af hoe jullie Violette vinden lopen ? Ik doe hard m'n best om oprichting vanuit de schoft te krijgen ipv enkel aan de nek, mijn doel is om haar telkens fijn en los door het lichaam te rijden en dat ze zichzelf draagt en fijn actief is, want ze durft zichzelf nogal snel vasthouden in de kaak/in de rug waardoor ze dan gaat hangen op mijn handen.
[ Afbeelding ]
En hier een foto waar ze een beetje omhoog kruipt, dit bedoel ik met dat ik liever wat meer oprichting vanuit de schoft heb dan enkel die 'knik' in de nek (aan de kaak)
[ Afbeelding ]
Dit zie ik dan weer liever, wat vinden jullie ervan ?
[ Afbeelding ]
meganproperx schreef:Hoihoi, wat vinden jullie van deze foto?
In stap loopt kanjer al heel mooi laag en rond, maar zodra ik in draf ga strekt hij zijn hals helemaal uit.. begint wel al te komen met heel veel lesgalop is helemaal een ramp.. dit is draf:
[ Afbeelding ]
toevallig net een goed stukje
ben niet zo goed in commentaar geven op anderen..
ZarcoTje schreef:Sorry ik weet dat het normaal gezien de bedoeling is om eerst iemand anders zijn foto eerst te beoordelen maar dat durf ik zelf niet goed omdat ik dat nog niet goed kan, vanaf een foto (tot in de puntjes) beoordelen of een paard al dan niet goed in de aanleuning loopt kan ik nog niet goed zien, ik kan er best iets van zeggen maar er is dan een grote kans dat ik er totaal naast zit.
Ik kan best zeggen je paard mag wat actiever vanachter, mag wat losser in de kaak, etc. maar zoals jullie die uitleg geven, zo uitgebreid kan ik dat (nog) niet.
Vandaar dat ik dus gewoon een foto van mijn paard plaatst, omdat ik graag eens die uitgebreide uitleg van jullie zou willen krijgen, ik wil wel eens weten of mijn paard correct loopt.
Als jullie toch liever hebben dat ik een foto beoordeel, dan wil ik dat best wel proberen, maar ben vooral bang dat ik er compleet naast zou zitten.
@maralyn: ik doe hard mijn best om steeds vanachter naar voren te rijden en mijn lesgeefster helpt me hier ook goed bij want inderdaad ik durf nog snel teveel te kijken naar wat er vanvoor gebeurd ipv naar wat er vanachter gebeurd, maar het gaat les per les wel steeds beter om me mee op die achterhand te focussen.
hamsterfan schreef:@Carmenbrum; Volgens mij kwam ik alle foto's vanuit het lichtrijden terug naar mijn zadel dus ik denk dat ik er net boven zweefde, wat je niet terug ziet in de foto's eigenlijk, maar ik denk dat het daar wel aan lag dat het lijkt alsof ik te ver achterop het zadel zit. Mijn benen hebben soms een eigen leven inderdaad, moet bekennen dat dat ook wel een beetje door het zadel komt (moet mijn knieën tegen het zadel draaien, maar door een verkeerde stand in mijn bekken kan dat geloof ik niet ofzoietsdat verklaard mijn tenen ook vooral)
. Ik zal er wel op gaan letten, zaterdag een gaatje langer proberen dan worden er ook weer foto's gemaakt als het goed is
.
Vind jij deze foto bijvoorbeeld beter in hoofd houding van hem? (dus niet mijn houding, want die is hoogst beroerd op deze foto, maar gaat me even om zijn hoofd hier eigenlijk)
[ Afbeelding ]