Durf alleen nog geen eigen foto te plaatsen....Schijterd dat ik ben

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
S_en_Z schreef:maar heb je daar misschien een goede tip voor om dat te oefenen?
bertie schreef:S_en_Z schreef:maar heb je daar misschien een goede tip voor om dat te oefenen?
Nee.
Of .. iemand erbij die je steeds vertelt wat je doet.
Oh , hoe heet dat ook al weer?
.. 'Les' misschien?
Wat je vraagt is niet simpel met een Bokt-tip 'even' beter te doen, en dat weet jij ook wel.![]()
Die kleine dingetjes, daar heb je een spiegel voor nodig. Bokt kan zo'n spiegel niet zijn.
Jij weet dat donders goed, en nu vraag ik me af waarom je de vraag überhaupt stelt ..
Verteeel!
S_en_Z schreef:bertie schreef:
Nee.
Of .. iemand erbij die je steeds vertelt wat je doet.
Oh , hoe heet dat ook al weer?
.. 'Les' misschien?
Wat je vraagt is niet simpel met een Bokt-tip 'even' beter te doen, en dat weet jij ook wel.![]()
Die kleine dingetjes, daar heb je een spiegel voor nodig. Bokt kan zo'n spiegel niet zijn.
Jij weet dat donders goed, en nu vraag ik me af waarom je de vraag überhaupt stelt ..
Verteeel!
Ik heb les en daar stel ik AL mijn vragen.. mijn moeder is iedere dag mee.. maar mijn moeder ziet het niet, aan andere ruiters ga ik het niet vragen.. die rijden immers voor zichzelf in de bak.. niet voor mij. En die ene keer les weegt niet op tegen alle dagen dat ik zonder instructie rijd. Instructie zegt "maak je lang en recht. Hakken laag. Hoe langer je je maakt hoe rustiger ze zal stappen en dan je hulp geven. Wel voorwaarts houden" Dat zijn dingen die ik ook tegen mezelf roep![]()
Ik weet wat ik doe en wanneer ik het doe, ik voel wanneer ik het "fout" doe en hoe ik EN paard daar op reageren. Maar wellicht had iemand hier de tip die het niet op zou kunnen lossen, maar het wel wat makkelijker zou kunnen maken. Er zitten hier ook zat mensen die wel "voelen" en het probleem kennen en die kleine (wellicht wel hele nuttige) tipjes hebben. Vragen staat vrij, nietwaar?
Ik heb nog nooit een topic geopend voor een rijtechnisch probleem op bokt dus ja, ik weet dat bokt geen "spiegel" zou kunnen zijn als iemand die echt daadwerkelijk naast/ achter / voor je staat
Toch moet ik zeggen dat ik uit HAW ook best wel eens fijne feedback heb gekregen waarvan ik dacht "Ohja, daar let ik te weinig op inderdaad" of "oh, daar had ik nog niet aan gedacht.. dat is misschien wel een goede oefening om...."
Mallow schreef:bloos!Bertie:
Jouw post print ik uit en hang ik boven m'n bedJij slaat de spijker op z'n kop gewoon!
Mallow schreef:1,5 jaar geleden heb ik behoorlijk hard van haar afgevallen en sindsdienheb ik een angst ontwikkeld ..
Mallow schreef:Als ik jullie reacties lees denk ik, ja duh, natuurlijk. Maar als ik er op zit slaat het gewoon weer om.
Mallow schreef:Jullie hebben me goed geconfronteerd, zit echt met een rot gevoel op de bank nu, wat heb ik m'n lieve pony een hoop kopzorgen bezorgd...
_Marinke_ schreef:IlonavB schreef:Dank je wel voor de complimentjes over mijn zit! Ben benieuwd wat jullie van de houding van mij huidige paard vinden. Het was een cru om haar ontspannen te laten lopen, het gaat nog steeds met veel downs en een paar ups. Ben benieuwd hoe jullie deze foto's bekijken. Hand houding is hier mega slecht, heb ik inmiddels weer onder controle haha!
Nog altijd, ik probeer nog...
Maar vind haar best aardig lopen het is een leuk paard!Volgens mij alleen wel op de voorhand nog.. maar ook dat komt wel beter heb ik het idee met jou rijden!
![]()
Wat doe je eigenlijk op die 2e foto? Kom je van een wending af? Ga je recht uit? Voorbereiding op een zijgang of wat? Ik vind die foto er namelijk beetje "raar" uitzien als ik er beter naar kijk... Als je in een wending rijd mag het paard volgens mij meer in het lichaam buigen en drukt het de schouder er hier een beetje uit? Ook zit jij hier volgens mij niet heel fijn erop.. volgens mij draai je zelf te veel mee en loopt je paard te recht..
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben hoor...
Anthonia_ schreef:Ik heb heel veel gelezen in dit topic en meiden, jullie maken een betere ruiter van mij. Na het lezen van 10 pagina's gaat het rijden ineens beter. De puzzelstukjes vallen weer op zijn plaats! Bedankt bedankt bedankt!!!
KarinvdM schreef:Ik snap Bertie ook wel, snelle, makkelijke instant oplossingen zijn er niet. " Huub Huub grote truc..."
Soms heb je ook van die mensen in de les die denken dat je iets wel even makkelijk en snel fixen kan, meestal zijn dat ook nog van die ' ja maar....' types die het allemaal beter weten en beweren te doen wat je zegt maar het helpt niet...
KarinvdM schreef:Ik snap Bertie ook wel, snelle, makkelijke instant oplossingen zijn er niet. " Huub Huub grote truc..."
Soms heb je ook van die mensen in de les die denken dat je iets wel even makkelijk en snel fixen kan, meestal zijn dat ook nog van die ' ja maar....' types die het allemaal beter weten en beweren te doen wat je zegt maar het helpt niet...