Citaat:
En dat vind je erger dan iemand die elke dag een uur rijdt en z'n paard met allerlei hulpmiddelen in de krul trekt (en het dan vreemd vind dat het paard een rugprobleem heeft)?
waar hoor je mij dat zeggen? Nu trek je de boel uit z'n verband. Ik zie allebei liever niet. Ik snap ook nog steeds niet waarom voorbeelden van uitersten het onderwerp overgewicht op een paard moeten recht kletsen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat je liever een kind ziet dat thuis verwaarloost wordt dan dat het misbruikt wordt. Het moet allebei niet mogen en je streven zal altijd moeten zijn om beiden niet te laten gebeuren
Citaat:
En idd die dieren moet je hier en daar wel zeker beschermen tegen, té zware personen, maar zeg jij dat iemand recht in z'n gezicht?
Hier op zo'n forum is het lekker anoniem en durft iedereen te schrijven wat 'ie denkt, maar in het echie??
Ligt eraan, maar het is wel lastig. Als ik iemand zijn paard zie trappen, ga ik daar zeker op af ja, net als mensen die hun hond verrot slaan. Bij overgewicht blijft dat lastig, want dan denk ik eerder 'wie ben ik'. Toch heb ik wel degelijk mensen erop aangesproken hoor, al waren dat dan weer bekenden (stalgenoten, lesgenoten, etc) omdat e met hen in gesprek raakt. Op mijn eigen paard sta ik gewoon geen ruiter met overgewicht toe. Een vriend wilde erop (105kg) en ik heb nee gezegd en gewoon gezegd dat ik hem et zwaar vond. Was hij niet blij mee. Maar mijn paard wel
Overigens is het flauw om te zeggen dat het hier allemaal maar anoniem gezegd kan worden. Ik discussieer ook mee over bijv. geloof of over ik noem maar iets overlast gevende allochtone jeugd, maar dat betekent toch niet dat je IRL ook altijd maar mensen moet aanspreken? Discussiëren is discussiëren. Wil iemand met mij IRL discussiëren zal ik ook mijn ongezouten mening geven. Ik zal er niet snel zomaar even op afstappen. En aangezien dit een forum is, oftewel een plek waar gediscussieerd mag worden en meningen worden gedeeld, laat ik me bij deze wel uitnodigen