Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:liberty22 schreef:maar de buiging naar binnen toe hoef je daar dan niet zoveel aandacht aan te besteden?
Professor schreef:Citaat:Helder, maar blijft voor mij het duistere punt, hoe je dan het bekken naar voren krijgt? Bij een stilstaand paard, door stelling in de hals te vragen.
Dit kan ook nooit van zijn leven of ik hengst er met de zweep op.
liberty22 schreef:[
doet u dit nooit dan ?? nu zo heb ik mijn paard alles geleerd werkt erg goed
Professor schreef:liberty22 schreef:[
Wanneer ik alleen voor iets doe in stand, dan veranderd er achter echt niets, omgekeerd wel.
Het is meer schijn dan zijn wanneer men denkt dat dit zo is.
Wanneer ik alleen voor iets doe in stand, dan veranderd er achter echt niets, omgekeerd wel.
Bovendien stelling in de hals bestaat niet, dat is verbuigen.
Stelling is in de nek.
liberty22 schreef:[quote="quadripes schreef:halve ophouding: been, kruis aantrekken, buitenteugel. Deze zou je eigenlijk om de zoveel meter moeten rijden (paradepunten in de rijbaan oftewel de letters) om het paard weer in evenwicht terug te brengen. Ik ben mezelf er niet genoeg van bewust, meestal pas weer veel te laat.
De paradepunten is een verbastering uit het Duits, die hebben wij niet het zijn baanpunten en circelpunten.
Een ophouding dus de halve ophouding wat doet hij en hoe word hij gegeven???
De hulpen die kent bijna iedereen maar de uitwerking.
Zonder halve ophoudingen is er geen rijden mogelijk.
liberty22 schreef:u bedoelt de uitwerking ervan , als de halve ophouding uitgevoerd op het moment dat het paard goed in balans is en doorgelaten , vloeit die energie naar de achterbenen tegelijkertijd kunt u zich ervan verzekeren of het paard in balans en doorgelaten is als dit gebeurd ?
goh ik schaam me dood , maar doe het toch onder het mom leren
Moll schreef:Professor schreef:Naar mijn weten is een arrets een onderverdeling van de halve ophouding ook wel halbe Parade genoemt.
Maar nu heb ik nog steeds niet van niemand gehoord wat een halve parade nu werkelijk doet?????????
het zorgt er voor dat het paard onspant in nek en kaak, dus nagevelijk blijft.