geert100 schreef:Aprella schreef:Van af een toe is een snok te geven gaat je paard echt niet dood. quote]
Wat is een snok eigenlijk?
een ruk(je)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

WTF schreef:Persoonlijk vind ik dat het niet iets is om je voor te schamen, paarden gedragen zich immers ook niet altijd volgens het boekje,
Bij mijn weten is paardrijden dan wel sport, maar voor fitness en spierballen ga ik toch echt gewoon naar de sportschool...of uitmesten
Het duurde dan ook een week eer dat we weer "normaal" door de bak konden... En laterna bleek het hele probleem in mijn houding te zitten, paardje dacht doorlopend dat ze hard moest en snapte er geen kloot van dat ik er dan wel weer boos om werd, arm beest. Ze heeft een hoop van me gepikt, dat is een ding wat zeker is. Maar ik heb er wel van geleerd, als ik nu onredelijk dreig te worden herken ik dat en ga wat anders doen (
) en dan eerst nadenken over waar het aan kan liggen- dat betekent dus dat ik eens in de zoveel tijd na een paar minuten rijden met zowat de stoom uit mijn oren knarsetandend van het beheersen ga stappen, iets makkelijks vraag wat goed gaat en dan acuut afstap. Paard blij, ik kan frustratie ergens anders in kwijt gaan krijgen, en de dag erna stap ik op en is er geen vuiltje meer aan de lucht en ben ik dus ook blij.
Gini schreef:WTF schreef:Persoonlijk vind ik dat het niet iets is om je voor te schamen, paarden gedragen zich immers ook niet altijd volgens het boekje,
Mmm, paarden gedragen zich doorgaans wel volgens het boekje hoor. Paarden zijn instinctieve gewoontedieren en op eenzelfde situatie zullen veel paarden een gelijkaardige reactie geven. Het probleem ontstaat wanneer we niet genoeg kennis of geduld hebben om dat boekje aan dat van de mensen aan te passen.
Kinke schreef:Dan moet je dus niet op je paard gaan zitten Martine. Als jij in een slecht humeur bent en je al weet dat je lontje korter is, en je reageert je af op je paard dan doe je in mijn ogen iets verkeerd.
MartineC1711 schreef:Kinke schreef:Dan moet je dus niet op je paard gaan zitten Martine. Als jij in een slecht humeur bent en je al weet dat je lontje korter is, en je reageert je af op je paard dan doe je in mijn ogen iets verkeerd.
Ben ik het niet mee eens, als ik geen leuke dag gehad heb ga ik JUIST paardrijden om te ontspannen, als mn paard en ik elkaar niet begrijpen geef ik wel eens een snauw ja, dat kan toch geen kwaad?
Het is echt niet zo dat ik hem meteen afros ofzo..
En aangezien ik weersafhankelijk ben ga ik geen rekening houden met mn buien en ongemakken
op zijn tijd, maar dieren vind ik
WTF schreef:Een paard leert door herhaling, ik ben zelf meer van de ponies dan van de paarden en die kleine muppetjes weten vaak heel goed wat wel en niet de bedoeling is. Als de pony een ruiter puur gaat uitproberen dan vind ik niet dat "niet volgens het boekje" gedrag en dan mag je imo een paard best even laten weten dat, dat niet de bedoeling is, zolang het daarna weer vergeten en vergeven is.
ik ben geen zeer goeie ruiter maar ook geen super slechte, ja ik ben soms streng met mijn handen (is al veel verbeterd) en ja hij heeft al een draai rond zijn oren gehad en een paar stampen onder zijn kont als het moet en ja ik heb al eens geschreeuwd tegen hem. Maar enkel en alleen als het nodig is, is mijn paard lief ben ik lief
is hij gemeen of lastig dan mag ik dat ook zijn. Soms rij ik met een pessoabit maar dat komt omdat m'n paard nogal sterk is en buiten heb ik het soms wel nodig, ik probeer dan wel om zo veel mogelijk met een lossere teugel te rijden. In de piste of even naar buiten om uit te stappen is dan weer met mijn dubbelgebroken bitje of zelfs bitloos (piste/terrein) Al met al mag hij zeker niet klagen en meestal ben ik nog veel te lief voor hem
ben dan ook veel te dol op hem om kwaad te worden 
Twiggy2008 schreef:MartineC1711 schreef:Ben ik het niet mee eens, als ik geen leuke dag gehad heb ga ik JUIST paardrijden om te ontspannen, als mn paard en ik elkaar niet begrijpen geef ik wel eens een snauw ja, dat kan toch geen kwaad?
Het is echt niet zo dat ik hem meteen afros ofzo..
En aangezien ik weersafhankelijk ben ga ik geen rekening houden met mn buien en ongemakken
Raar vind ik dat. Als ik echt niet goed in mijn vel zit, ga ik ook niet rijden, soms zelfs niet eens grondwerken. Ik ben ook weersafhankelijk.
Als ik mijn hoofd er niet bij kan houden, kan ik van mijn paard niet verwachten dat hij zijn koppie er altijd bij houdt.![]()
Overigens ben ik geen type die een slechte bui op een paard (of dier) afreageert. Op mensen kan ik het welop zijn tijd, maar dieren vind ik
te afhankelijk van ons, mensen. Het zit gewoon niet in me.![]()
Ben het met Kinke eens dus!
nou uhmm...
tja ik ben ook wel eens strant met de handjes...doe ik dat niet...tja zal ik zeggen....dan gaat meneer gewoon eigenwijs door met waar die mee bezig was
en kunnen ze wel zeggen achterover gaan zitten en terug nemen bla bla ....en geloof mij lief vragen helpt echt niet al zou ik dat nog zo graag willen.....maar daarin tegen gebruik ik met rijden nooit zweep niet nodig hij is al zo gek als een deur 
Citaat:Met een slecht humeur poets ik hem alleen maar, hij neemt meestal mijn humeur over en als we alle 2 een slecht humeur hebben
... dat komt niet goed
......gelukkig ben ik weinig dagen per jaar zo....
(zegt ook me vriendje
) Lamar schreef:Als ik me oliebol voel ga ik ook juist wel rijden! Nu hoeven mijn paarden zich sowiezo niet netjes aan de regels te houden of in de krul te lopen, laat staan presteren. Ik knap altijd enorm op van een buitenritje![]()
En ik heb nog nooit meegemaakt dat ze chagerijnig werden van mijn gechagerijn.