Van mijn huidige pony ben ik in de 3 jaar dat ik hem nou heb 2 of 3 keer gevallen.
Vooral omdat ik hem gewoon aanvoel tijdens het bokken enz.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Aangezien je er van leert hoe je langer het kan uitzitten en op een gegeven moment (had ik tenminste) leer je ook 'goed' te vallen. Om door te rollen, waardoor je nergens last van hebt en er gelijk weer op kan stappen.
Ik ga er ook van uit dat ik als ik weer begin, zeker een paar keer mag gaan zandhappen, ik hoop het natuurlijk niet. Ik denk dat ik later rare bokkesprongen wel weer uit kan zitten, omdat je dan weer conditie en de spieren er voor hebt. En anders lekker trakteren!
Zelf ben ik er zo vaak dom afgevallen; bv waren ik en de pony heel chill aan het stappen. Opeens laat ze een scheet en gaat aan de kletter. WHAM daar ga ik. 2 minuten later lag ik er door hetzelfde weer naast.
Colway schreef:Heb ooit eens op een manege gereden toen ik een jaar of 8 was. Daar was de regel "bij 3 keer in een les vallen moet je trakteren" Ik viel die les 12 keerHuilend naar huis gegaan met het idee dat ik nu 4 keer moest trakteren.
Maar OT vallen hoort erbij, het heeft wel met je stabiliteit op het paard te maken, dus het vallen zou wel minder moeten worden met de jaren. Maar een paard blijft je altijd verrassen dus valvrij ben je denk ik nooit
.
toen ik hem net had is hij gestruikeld, en door onbalans opzij gevallen. een paar jaar terug in een springwedstrijd weigerde hij maar had hij teveel vaart, door de hindernis heen op z'n knieën, en gisteren gingen we met inspringen voor een oefenparcours dwars door een oxer heen, balk klem tussen zn benen, paard half onderuit en ik ben er flink hard afgedonderd, want ik was even bewusteloos en kon me weinig meer herinneren
en ik heb nu een heel groot gat in mn lip en een lichte hersenschudding, maar gelukkig heeft paard er niks aan overgehouden

)