Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiWiKo schreef:Proef ik hier enige frustratie??? Arme hoefsmeden die altijd maar de schuld krijgen.
FaberSmid schreef:Nee gewoon door blijven fokken, met alle gevolgen van dien. Vergeten wordt dat je dat niet meer uit de bloedlijn kan fokken, net als dat het karakter wordt vergeten. Als een paard mooi is met een piepkarakter, wordt er maar mee raak gefokt.
FaberSmid schreef:Maar geschreven als dat de oplossing zou zijn voor de been- en hoefgebreken door het toe doen van de mens, ik maar al te graag alle schuld op me zou nemen.
KiWiKo schreef:helemaal mee eens Jasmijn........... Helemaal mee eens.
Met de populariteit van de paardensport is de aanwezige kennis en kunde gedaald...........
(Kan je Anky toch nog iets negatiefs toeroepen)
Kadankovitch schreef:Ook ik vind, hoe zeer ik ook onder de indruk ben van E. Gal, dat één paard, géén paard is. Dit is natuurlijk overdreven gesteld, maar ik kijk liever de kat uit de boom.
FaberSmid schreef:De vraag is, waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas? Naar mijn mening is dat echter niet het geval, elke tak van de paardensport komt aan zijn beurt. Het kan wel naar lijken dat dressuur het slachtoffer is, maar komt dat niet omdat juist die tak van sport het meeste in het nieuws komt?
Marcel Dufour schreef:Waar heb ik me toe bekeerd dan?
zipje71 schreef:vertel jij het maar, ik weet het niet
zipje71 schreef:Maar bekeerde "zondaars" dat zijn toch altijd de ergste. Kijk maar naar ex-rokers. Dat zijn de ergste anti-rokers die je kan vinden. Compensatiegedrag lijkt mij