Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Milkberry schreef:Ik denk dat het de manier is WAAROP je uit dat je iets niet gaat proberen/het ergens niet mee eens bent, Picasso.
Ergens kritisch over nadenken is prima. Daar is dit topic voor gestart.
De kat uit de boom kijken is ook prima. Er zijn er meer die zich daar prettiger bij voelen.
Maar de woorden die je gebruikt voor het uitdrukken van je mening, vind ik persoonlijk denigrerend/afwijzend overkomen.
Dingen als onzin bestempelen die voor anderen prima werken, vind ik onaardig.
Hoe je reageerde een aantal blz terug vond ik ook onaardig.
Ik denk dat dit hetzelfde is als de discussie met Gast5428 zo'n 100 blz geleden. Het is niet de kritische noot die in het verkeerde keelgat schiet, maar de manier waarop het gebracht wordt.
sanne83 schreef:@picasso: Je hoeft niet gelijk ergens achteraan te rennen, je hoeft er zelfs helemaal niet geïnteresseerd in te zijn, maar als je gelijk roept (zonder onderbouwing) dat het "commerciële onzin" is, dan gooi je de discussie zo dicht.
Daarnaast begrijp ik eigenlijk gewoon niet wat er commercieel is aan schriktraining of kussentjes onder je paard leggen
Ik heb zelf trouwens nog nooit kussentjes onder m'n paard gelegd, maar ik zie ook geen enkele reden waarom ik het bij voorbaat al zou afkraken.
pol1 schreef:sanne83 schreef:@picasso: Je hoeft niet gelijk ergens achteraan te rennen, je hoeft er zelfs helemaal niet geïnteresseerd in te zijn, maar als je gelijk roept (zonder onderbouwing) dat het "commerciële onzin" is, dan gooi je de discussie zo dicht.
Daarnaast begrijp ik eigenlijk gewoon niet wat er commercieel is aan schriktraining of kussentjes onder je paard leggen
Ik heb zelf trouwens nog nooit kussentjes onder m'n paard gelegd, maar ik zie ook geen enkele reden waarom ik het bij voorbaat al zou afkraken.
Dit is helemaal wat ik bedoel!! Ik heb liever spijt van de dingen die ik wel heb gedaan dan de dingen die ik niet heb uitgeprobeerd..verassend genoeg heb ik hierdoor veel meer kennis vergaard!
pol1 schreef:sanne83 schreef:@picasso: Je hoeft niet gelijk ergens achteraan te rennen, je hoeft er zelfs helemaal niet geïnteresseerd in te zijn, maar als je gelijk roept (zonder onderbouwing) dat het "commerciële onzin" is, dan gooi je de discussie zo dicht.
Dit is helemaal wat ik bedoel!! Ik heb liever spijt van de dingen die ik wel heb gedaan dan de dingen die ik niet heb uitgeprobeerd..verassend genoeg heb ik hierdoor veel meer kennis vergaard!
Sizzle schreef:Hij leest hun emotie feilloos en de paarden zien zijn rust en zelfverzekerdheid. Daarom is hij echt TOP als hulp bij het inrijden.
Die uitstraling heb je of heb je niet.
.
Milkberry schreef:Picasso,
Zoals je het nu uitlegt, is het veel vriendelijker
En beter te begrijpen. Maar zoals al eerder aangegeven, het is prima als je nieuwe ideeen niet wilt proberen toch? Iedereen wil het beste voor zijn paard. Jij weet zelf wat het beste is voor je paard.
Dit topic bestaat wel voornamelijk uit mensen die wel graag iets nieuws proberen. Dus ik denk dat je wel meer kussentjes, schriktrainingen, ttouch enzo voorbij ziet komen.
Overigens heb ik vandaag in stilstand het contact maken met de mond uitgeprobeerd van Simpelman zijn filmpje een tijdje geleden. Nou daar snapt hij weinig van. Stilstaan is sowieso al niet echt zijn ding, en als ik contact maak, houdt hij zijn hoofd op dezelfde hoogte. Zodra we een stap doen, zakt hij wel tot de grond. Maar stilstaand doet hij niks.
Volgende keer nog maar eens proberen.