Mijn oma wordt straks 24
Maar…ik heb vandaag de missing link gevonden…
Ik heb gisteren en eergisteren weer eens wat video's bekeken van Will en toen ik dit filmpje zag, viel er weer een kwartje. Will zegt in dit filmpje dat je je tijdens het longeren moet focussen op de achterhand en dat je de achterhand meer naar buiten moet sturen, als ze teveel de schouders naar buiten duwen en naar buiten kijken.
[
Video ]
Vanmorgen gaan longeren met dit filmpje in mijn achterhoofd en toen zag ik het gebeuren. Vooral op de rechterhand, maar ook lichtjes op de andere hand. Dus ik ben me gaan focussen op die achterhand en heb hem meer naar buiten gezet met de zweep. En toen strekte ze (zelfs zonder chambon) haar hals en bleef daar ook meer. Dat was hem dus. Toen nog even onder het zadel gevoeld en als ik haar achterbeen er meer onder laat zetten, verbetert de aanleuning direct en blijft mooi met een gestrekte hals lopen, met een heel mooi licht contact. Ik heb eigenlijk voor het eerst sinds een poosje weer het werken positief afgesloten.
Door het halsstrekken en de aanleuning, komt de rug ook mooier omhoog, waardoor haar rug het zadel ook helemaal mooi ondersteunt en vult en dan is ook direct de spanning uit mijn bovenbenen weg. Mooie inzichten waar ik weer mee verder kan
Bedankt voor de tips qua instructie. Ik zal ze beide eens gaan benaderen.
@Sanne83 Liesbeth vraagt een stevig tarief. Nu vind ik dat helemaal niet erg, want ik ben voor goede les best bereid om te betalen. Vind jij haar lessen kwalitatief goed? En verwacht je dat ze voor deze manier van rijden open staat?