Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Naomi_Star schreef:Ankem, het is ook best lastig hoor! Vooral als je altijd anders hebt gereden![]()
Renske fijn dat je weer bijna kunt beginnen met wis! Hopelijk gaat het van nu af aan alleen beter met jullie! Hilde doet het ook erg goed he?
Succubi schreef:@Wig_love: Wat valt bij jou wel onder recht richten?
En wat bedoel je met 2e hoefslag? Maar niet dat?
Wig_love schreef:Hier Toelichting::
Ik vind het een rare manier. van het gewicht verplaatsen kan ik snappen, maar nietop de manier. je moet het paard rustig omstellen, en dan gaat het gewicht ook om, niet door hem van ene kant naar de andere kant te trekken. en van links naar rechts te crosse om het zo te zeggen (weet even niet hoe ik het anders moe verwoorden). er zullen hier vast wel mensen zijn die het ermee eens zijn op zijn manier maar ik absoluut niet. want vind het een heel apparte manier!
Renske_ schreef:Wig_love schreef:Hier Toelichting::
Ik vind het een rare manier. van het gewicht verplaatsen kan ik snappen, maar nietop de manier. je moet het paard rustig omstellen, en dan gaat het gewicht ook om, niet door hem van ene kant naar de andere kant te trekken. en van links naar rechts te crosse om het zo te zeggen (weet even niet hoe ik het anders moe verwoorden). er zullen hier vast wel mensen zijn die het ermee eens zijn op zijn manier maar ik absoluut niet. want vind het een heel apparte manier!
Jij hebt denk ik een heeeeele erge basisles gezien/gereden, met een nog scheef paard en/of onervaren ruiter.
Naar mate je zelf handiger bent en je paard verder in de africhting is zijn de hulpen nml heel erg subtiel en gaat het sturen enz niet meer grof en groot van links naar rechts enz.
Kan me idd voorstellen als je een hele erge basisles ziet je het maar apart vindt, dat denken mensen ook weleens als ze mij zien losrijden of met Wis zagen rijden
Maar als ze me vervolgens op de wedstrijd in de ring zien hoor je ze niet meer
xFioon schreef:ik denk dat je het juist al Z- ruiter moeilijker heb om opnieuw te beginnen door deze methode... in dde Z rijd je natuurlijk al met stang en trens, en denk je alles te kunnen en zit alles er nog meer ingesleten, heb je veel oefeningen al op een 'verkeerde' manier geleerd, dus heb je nog meer af te leren...
Wig_love schreef:@Renske_;
ik geloof je graag. maar lieg er toch echt niet om.
weet niet of je een filmpje heb? ben ik wel benieuwd naar.! want zoals je misschien gelezen heb ken ik alleen deze manier van het rijden zoals ik vertelde. en verhalen die ik hoorde toen maakte mij indruk er niet positiever op! maar als ik dit zo lees word ik wel gekriebelt om er meer van te eten te komen!
Rukaro schreef:Ik snapte niet helemaal hoe ze die L2 en Z2 bedoelde. Als ze nu op dat niveau rijden en al tijden met AdB bezig zijn, dan vind ik het ook zeer vreemd. Ik merk namelijk nu al dat ik mijn hulpen flink kan verfijnen.