runningkawa schreef:Ik reageerde op deze zin van je
Daarbij zeg ik niet dat iemand wedstrijden hoeft te rijden
oke.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ik reageerde op deze zin van je
Daarbij zeg ik niet dat iemand wedstrijden hoeft te rijden
russel schreef:Volgens mij is Josien hier op bokt zo iemand.
runningkawa schreef:Bijdrage van de maand
runningkawa schreef:Zo ontzettend veel bitloze rijders die weten hoe het moet en hoort...zelfs vaak (lees niet altijd) neerbuigend doen over het rijden met bit en dan aan die ruiters wel zeggen dat het anders kan.
runningkawa schreef:Maar als je dan vraagt naar voorbeelden, krijg je er nooit van hunzelf, maar van wat bekende buitenlanders
runningkawa schreef:Als je kijkt hoeveel mensen er in de wereld paardrijden...hoeveel % rijd dan een leuk nummer zonder dat bit (vanaf bitloos af aan)
Nadya schreef:haar website staat vermeld in mijn profiel, RK, want ik heb haar hoofdstel gekocht).
JoviBan schreef:Ik kan wel weer zeggen dat die mensen niet op Bokt zitten en/of geen zin hebben om topics te openen en foto's en filmpjes van zichzelf te gaan plaatsen, maar dat wordt toch weer afgedaan als een zwak excuus.
JoviBan schreef:Wat ook kan meespelen (zit ik zo 'es te denken), is dat het een paar jaar geleden nog niet bij veel mensen opkwam om jonge paarden bitloos te gaan opleiden. En die nu dan op Z-niveau zouden lopen.
JoviBan schreef:Ik denk zomaar dat we over een aantal jaar wel foto's en filmpjes gaan zien van bitloos opgeleide paarden op Z-niveau. Want nu zie je wel de tendens dat mensen hun paard bitloos gaan inrijden. We wachten af.
russel schreef:Josien kan je via haar profiel bekijken en volgens mij is ze iemand die redelijk goed klassieke dressuur beheerst. Of je daar wedstrijden voor moet hebben gereden vind ik een extra die volgens mij er niet toe doet, je kunt het of je kunt het niet.
russel schreef:Misschien was dat ook niet het doel en zijn die foto's niet met dat doel gemaakt, maar ik vind het nu wel weer jammer dat bokt haar nu gaat bespreken zonder dat ze zelf in het topic zit. Heb spijt haar naam genoemd te hebben. Haar doel is niet wedstrijden en ook niet om besproken te worden op bokt.
jasmijn78 schreef:Inderdaad een zwak excuus, want als jullie ze wel kunnen vinden, kunnen jullie ze toch plaatsen of ernaar verwijzen?
Er worden toch ook regelmatig foto's en films van Anky en Edward e.d. ter discussie gesteld hier op bokt? Die zijn hier toch ook niet door henzelf geplaatst?
jasmijn78 schreef:Dus jullie wachten zelf ook nog op goede voorbeelden?
Citaat:het is mijn doel zeker niet om haar af te kraken, ik vind het een heel sympathiek beeld en ik zie er heel veel goed in. Maar ik vind het geen mooi voorbeeld van bitloos op wedstrijdniveau, en misschien kan ze dat wel, alleen is dat op deze foto's niet te beoordelen.
Je laatste zin ben ik het in zoverre mee eens, dat dat net zo goed andersom geldt.een bit is niet zaligmakend, maar bitloos is dat ook niet. En zolang 'beide partijen' zich van die nuance bewust zijn, kun je zinnig discussieren. Als iemand er al bij voorbaat ervan overtuigd is dat er maar 1 universele oplossing is voor alle paarden en ruiters (en of dat nu met of zonder bit is is voor mij irrelevant), levert een discussie niets meer op. En ook met iemand die ervan overtuigd is dat bit/bitloos ALTIJD beter is, is het lastig praten.
russel schreef:Misschien was dat ook niet het doel en zijn die foto's niet met dat doel gemaakt
russel schreef:Heb spijt haar naam genoemd te hebben. Haar doel is niet wedstrijden en ook niet om besproken te worden op bokt.
russel schreef:Haar lol met knol is meer lol dan op wedstrijdnivo,
russel schreef:als is het M met het bekende krulletje en die spierballen die niet door de jury al in de B is afgerekend en daar heb ik meer problemen mee.
russel schreef:Of de paarden van Josien ondertussen zo ver zijn dat ze wel met meer lengtebuiging kunnen lopen, weet ik niet, weet ook niet hoe oud die foto's zijn.
russel schreef:Maar goed dat was ook niet de discussie. Dat bitgebruikers eens na gaan denken over hun bitgebruik is wel een goed item met dit soort topics.
Nadya schreef:Daarom heb ik verder geen namen genoemd, want degenen die ik in real life ken, die bitloos en klassieke dressuur rijden, hebben wel een account op bokt, maar doen nooit mee aan discussies, of het nou over bitloos gaat of niet.
Nadya schreef:Ik heb geen behoefte hen af te laten branden door mensen die ze niet kennen.
runningkawa schreef:maar als we dan gaan kijken wie rijd er vergelijkbaar aan wedsrijd nivo eens een lekkere proef neerzet...dan zijn er ineens erg weinig bokker te vinden...maar het zijn wel diegene die wijzen met de vinger naar de bit rijders...ze kunnen het zelf beter...
Prima, want wellicht kunnen ze het ook beter...maar eerst zien dan geloven
runningkawa schreef:En nogmaals, niets geen betere reclame dan een mooie proef.
daarmee kom je wellicht binnen bij de KNHS
Maar niet met een paard met het hoofd in de lucht, daar zitten ze in de B niet op te wachten, niet met en zonder bit
JoviBan schreef:Anky en Edward zijn publieke figuren, die kom je ook in de pers tegen. Da's heel wat anders dan foto's plaatsen en bespreken van mensen die niet bekend zijn. Vreemd dat jij dat verschil niet ziet.
JoviBan schreef:JIJ vraagt om beeldmateriaal van combinaties op Z-niveau waarvan de paarden bitloos zijn opgeleid en nooit een bit in hebben gehad. Die voorbeelden ken ik persoonlijk nog niet. Ik ken alleen voorbeelden van ruiters die zijn overgestapt op bitloos of ruiters die zondermeer met een altijd met bit gereden paard, bitloos wegrijden (op Z-niveau).
Nadya schreef:Ik ben wel overtuigd dat het zonder bit ook kan.
Nadya schreef:Verder vind ik dat het gewoon mogelijk moet zijn om bitloos aan wedstrijden deel te nemen. Wat doe het KNHS nou moeilijk?
jasmijn78 schreef:Dus? Mensen die zich met een eigen site, hoofdstellenverkoop, shows, als goeroe of op bokt profileren zijn net zo goed publiek.
Ik vind het vreemd dat het er op lijkt alsof jij hen kennelijk de hand boven het hoofd aan het houden bent? dat zou toch niet nodig zijn als het rijtechnisch daadwerkelijk zo goed was? Een betere promotie/reclame van bitloos kun je niet hebben.
jasmijn78 schreef:Nou, laat dan bij gebrek aan beter/bitloos opgeleidde paarden dan maar de bitloze paarden die een goede volledige Z2 proef of hoger rijden dan maar zien. daar ben ik ook wel benieuwd naar...
jasmijn78 schreef:Nadya schreef:Ik ben wel overtuigd dat het zonder bit ook kan.
Helaas kun je het niet onderbouwen met argumenten en voorbeelden. Dat maakt discussieren lastig.Nadya schreef:Verder vind ik dat het gewoon mogelijk moet zijn om bitloos aan wedstrijden deel te nemen. Wat doe het KNHS nou moeilijk?
Wat mij betreft is dat ook prima hoor.
Daan_Ordeal schreef:Ik volg de discussie al even en vind het wel interessant / grappig. Ik ga me er verder maar niet in mengen wat dat heb ik wel vaker gedaan in dergelijke discussies en ze draaien toch altijd op hetzelfde uit.
Maar wat baal ik er van dat ik mijn paard niet nét nog even iets verder doorgetraind heb en wat mooie plaatsjes aan jullie kan laten zien van een mooi appuyement of iets dergelijks, wie weet over een paar maandenIk rij zaterdag bij mij op de vereniging een (niet officele) wedstrijd mee in de L2, hoop dat ik goed ga scoren om hiermee het bitloze rijden wat te promoten.