Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waratje schreef:max66 schreef:ik wil daarmee zeggen dat paardrijden zeker wel iets doet voor je conditie en je spieren, dus hoezo geen sport??
Tuinspitten is goed voor je conditie en je spieren, dus ook een sport????

oomens schreef:Sport is pas sport als je het gereguleerd in wedstrijdverband doet of eventueel daarvoor aan het trainen bent.
Sport kan best inspannend zijn, maar niet iedere inspanning is per definitie sport.
Als jij traint voor het kampioenschap tuinspitten, dan sport je. Ben je alleen maar je tuin aan het voorbereiden op een nieuw seizoen, dan is dat vast heel inspannend, vermoeiend, gezond, etc., maar het wordt er geen sport van.
Idem met fietsen. (Trainen voor) de Tour de France is sport, van A naar B rijden om naar je werk te gaan niet.
Als jij op een loopband traint voor een marathon, dan is dat sport. Doe je hetzelfde om beter/mooier in je vel te zitten, dan is het wel inspanning, geen sport.
Voor je plezier op je paard door het bos rijden is geen sport en in de bak nog steeds niet. Doe je dat met het doel om wedstrijden te rijden, dan wordt het wel een sport. (Al is de vraag hoe concreet dat doel moet zijn. Is het ook sport als je als kind recreatief rijdt maar 's nachts wel droomt van een toekomst als Anky?)
Renske_M schreef:oomens schreef:Sport is pas sport als je het gereguleerd in wedstrijdverband doet of eventueel daarvoor aan het trainen bent.
Sport kan best inspannend zijn, maar niet iedere inspanning is per definitie sport.
Als jij traint voor het kampioenschap tuinspitten, dan sport je. Ben je alleen maar je tuin aan het voorbereiden op een nieuw seizoen, dan is dat vast heel inspannend, vermoeiend, gezond, etc., maar het wordt er geen sport van.
Idem met fietsen. (Trainen voor) de Tour de France is sport, van A naar B rijden om naar je werk te gaan niet.
Als jij op een loopband traint voor een marathon, dan is dat sport. Doe je hetzelfde om beter/mooier in je vel te zitten, dan is het wel inspanning, geen sport.
Voor je plezier op je paard door het bos rijden is geen sport en in de bak nog steeds niet. Doe je dat met het doel om wedstrijden te rijden, dan wordt het wel een sport. (Al is de vraag hoe concreet dat doel moet zijn. Is het ook sport als je als kind recreatief rijdt maar 's nachts wel droomt van een toekomst als Anky?).
Ik vind dat je aan de ene kant wel gelijkt heb..![]()
Maar als je echt geconsentreerd ,let niet op die spellingsfouten, en inspannend aan het paardrijden bent, om beter te worden noem ik het wel een sport
Want je bent aan het trainen, voor misschien later, een eventuele wedstrijd, of ooit een eigen pony, de droom natuurlijk. An iedere paardengek![]()
Ik vind een paar rondjes hardlopen of een paa kilometer hardlopen geen sport, dat vindik het sowieso niet, ook niet met wedstrijden, maar een hobby, en of je daar nu opbouwend mee bezig bent, of voor meer conditie, of voor de sport, datmaakt mij nietuit...![]()
Ik bind bijvoorbeeld, turnen ook een sport, niet alleenals je wedstrijden doet, maar bijvoorbeeld elke dag een ratslag, handstant, overslag in je huis te doen of waar dan ook, noem ik geen sport, zit je bij een vereniging, om hogef te komen, of gewoon omdt je het leukmvind om te turnen, noem ik het wel een sport
Ik vind het anders ook wel sport als ik een rondje ga hardlopen... dat is dan wel niet om aan een of andere wedstrijd mee te doen, maar je conditie verbetert erdoor, dat vind ik het wel een sport maken.
Volgens mij verbetert je conditie niet echt door tuinieren (je spieren misschien wel idd) dus wat dat betreft vind ik dat niet echt een sport, maar van mij mag dat ook best zo heten hoor
. Maar dat is vast voor iedereen weer anders! Ik doe gewoon niet zoveel op buitenrit .. emilyslaluna schreef:Paardrijden is gewoon een sport punt uit! Daarom heet het paarden sport!!!
Ja oké, je hebt gelijk als je zegt dat de meeste van ons geen 400 meter kunnen rennen binnen een bepaalde tijd, of een bal in een goal kunnen schoppen.
Maar als paardrijden geen sport is waarom hebben ruiters en amazones dan beenspieren waar je u tegen zegt?
En als paardrijden geen sport is, waarom heet het dan paardensport?
emilyslaluna schreef:Try riding a horse, I dare you!
emilyslaluna schreef:Wow dat je paard als gereedschap ziet. Ook al gebruik je ze voor koeien opfokken geen een paarden liefhebber ziet een paard als tuig!!! Maar ja, jou mening.
emilyslaluna schreef:Als je alles hebt gelezen dan hebben we over dat paardrijden ( elke dag trainen met je paard om hoger te komen) een sport is. Ja tuurlijk heb je het als hobby. Het is mijn hobby en mij SPORT!!! Het ligt eraan hoe je ernaar kijkt. Iedereen die zegt dat paardrijden geen sport is, het kan een sport zijn. Ligt eraan wat je ermee doet. Als jij het neit als sport ziet dan moet je het zelf weten.
ik zeg altijd dat het gedoe om het paard heen al een hele sport is. (uitmesten,eten geven etc..)