Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

merrieveulen schreef:ik zie op die foto zowiezo al een zadel dat op de schouder ligt ipv erachter, veel te ver naar voren dus. dit belemmert het paard in de beweging en kan inderdaad verzet oproepen.
verder komt het van de rug af aan de achterkant wat betekent dat het te smal is (waardoor de voorkant blijft 'staan), of dat het te wijd is (waarbij de voorkant te ver naar beneden kan zakken).
ik vind het niet gek dat een pony met zo'n zadel in verzet komt, dat zou ieder paard doen. helaas krijgen zulke dieren al snel het stempel 'eigenwijs', en krijgen ze op hun kop.
zowiezo schrijf je dat ze af en toe nog een beetje omhoog komt, het probleem is dus niet opgelost, ze hint nog steeds naar 'iets'. als ze zo'n band met jullie heeft is dat écht niet zonder reden, dat dier probeert je daarmee iets te vertellen. slaan is in zo'n geval naar mijn mening beslist geen oplossing, enkel symptoombestrijding. het steigeren is drastisch verminderd, DUS is het goed?
merrieveulen schreef:wat ik er nog aan wil toevoegen: ook instructeurs hebben niet de wijsheid in pacht. zo moest ik van mijn vorige mijn paard slaan met de zweep omdat hij meer voorwaarts moest. ze zei ook dat hij best mocht weten dat ik hem met de zweep pijn kon doen.
ik heb geen les meer daar gehad en heb mijn paard dmv belonen geleerd hoe hij meer voorwaarts moest lopen, en dat gaat nu heel erg goed. zo zie je maar, ook 'experts' kunnen het fout hebben, en daar waar een instructeur geweld adviseert vliegt ie er bij mij uit.

FenDT schreef:En dan heb ik nog een toevoeging:
Een jaar geleden had onze carrouselgroep wedstrijd op de Zilfias Hoeve. Bij het afgroeten moesten we een hele tijd stilstaan omdat de commandante bij ons moest komen staan om af te groeten. Vicky vond dat allemaal te lang duren en toen kwam ze dus ook heel steil omhoog. Wat is dit dat voor uiting? Geen eigenwijs, ongeduldig gedrag maar pijn? Wat wil ze daar dan mee zeggen??

Rosita schreef:FenDT schreef:En dan heb ik nog een toevoeging:
Een jaar geleden had onze carrouselgroep wedstrijd op de Zilfias Hoeve. Bij het afgroeten moesten we een hele tijd stilstaan omdat de commandante bij ons moest komen staan om af te groeten. Vicky vond dat allemaal te lang duren en toen kwam ze dus ook heel steil omhoog. Wat is dit dat voor uiting? Geen eigenwijs, ongeduldig gedrag maar pijn? Wat wil ze daar dan mee zeggen??
Dat ze niet geleerd heeft om X minuten stil te staan misschien?
Maar we kunnen keer op keer wel 20 argumenten aanvoeren maar deze discussie zal blijven bestaan, vandaar dus dat ik zeg dat we beter kunnen ophoude met deze eindeloze discussie

Fardauxzep schreef:Hee allemaal
ik hoor heel vaak dat mensen (vooral mannen)
paarden tussen de oren meppen als het niet luistert..
nou vind ik dit zelf dus echt vreselijk,
maar ik wou graag weten wat jullie er van vinden ???
groetjes fardau.