Lusitana schreef:Wel als je dat dus doet zonder enig hulpmiddel als in HC´s geval zonder hoofdstel en in mijn geval zo simpel mogelijk, zonder neusriem, zadel met een gevouwen deken eronder. Het gaat er om dat je al die setjes en poespas helemaal niet nodig hebt. Als ruiters dat willen, moeten ze dat zelf weten, maar het is heus niet beter voor het paard (waar ze wie is ze??? zich dan achter schuilen) het is gewoon voor het imago of lol van de ruiter. Inderdaad!
Maar, en dat heb ik ook al gezegd, als je dure spullen hebt en het op dat gebied alles voor elkaar hebt, ben je niet vanzelf een goede ruiter, want, als gezegd, die hebben het in dergelijk terrein moeilijk. Dat is niet per definitie zo!
Ik persoonlijk, heb meer respect voor de ruiter die met simpele middelen door ruig terrein kan rijden wat een onzin! ik heb meer respect voor Anky, Imke en Edward!, dan die met dure spullen en moeite heeft zijn paard onder controle te houden, en erger nog denkt dat hij spullen nodig heeft OM zijn paard onder controle te houden.Dat mag nooit de bedoeling zijn en zal in maar weinig gevallen zo zijn.