Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:06

[quote="The_Stig"
[/quote]

Geweldige trainer!
Fijne ruiter, prachtige overgangen en kijk eens naar dat stanggebruik![/quote]

Kijk ook eens goed naar het trensgebruik en de zit van de ruiter.[/quote]

Ik weet heel goed wat jij bedoelt, The Stig, het is net zoals ook Vur al zegt:
er valt nog heel veel te verbeteren, maar het belangrijkste is dat je het correct gereden-zijn er van "af leest" en dát zie je.
Die man zou m.i. veel meer nog zijn hand moeten laten nageven.
En ook de losheid in zijn lichaam kan nog veel meer verbeterd worden, maar de basis waarop dit paard is afgericht, is correct.
Wij weten ook niet van deze combinatie hoe lang zij al met Henk van Bergen aan het trainen zijn, he.
Wie weet wat deze ruiter al heeft moeten afleren/veranderen. Dat staat er niet bij.
Ik kijk daar doorheen en wat ik dan zie bevalt mij. Dat hij er nog lang niet is, is een feit.
Ik denk eigenlijk dat niemand er ooit helemaal zal komen, want ik denk dat perfectie met levend materiaal niet bestaat. Het kan altíjd beter.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:58

Naar aanleiding van filmpje van trainer Henk van Bergen heb ik eens gegoogled en ja een clinic filmpje van hem gevonden. Ik ben hier zeer enthousiast over. En jullie http://www.youtube.com/watch?v=zUXV14SwU8Q ? Zal niet zolang meer duren of merensje en ik zijn hier ook aan toe :(:) :+
Grapje natuurlijk maar ik zie dit wel heel graag. En aanwijzingen van les geven en manier van hoe amazone rijdt en gevraagd wordt te rijden. Mee eens?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-12-12 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:59

pien_2010 schreef:
Naar aanleiding van filmpje van trainer Henk van Bergen hebik eens gegoogled en ja een clini filmpje van hem gevonden. Ik ben hier zeer enthousiast over. En jullie http://www.youtube.com/watch?v=zUXV14SwU8Q ?

Wat is zijn Engels erg zeg :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:05

Ach,heb veel engelse vrienden die vinden dat wij NL wel heel hoog de lat leggen als het om accent loos sprekengaat en spreken van een vreemde taal. Zij spreken zelf meestal geen woord van een andere taal. Maar wat vind je inhoudelijk ervan Ailill?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:07

Tja, ik ben sowieso fan. En helemaal als hij zelf op een paard zit. Een kunstenaar in het zadel. En dan in de goede zin van het woord. Dus geen Bent of andere artiest, maar een eerlijke gevoelvolle ruiter die met onzichtbare hulpen het allerbeste in een paard naar boven weet te krijgen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:07

pien_2010 schreef:
Ach,heb veel engelse vrienden die vinden dat wij NL wel heel hoog de lat leggen als het om accent loos sprekengaat en spreken van een vreemde taal. Zij spreken zelf meestal geen woord van een andere taal. Maar wat vind je inhoudelijk ervan Ailill?

Klopt ook wel, Nederlanders zijn wat talen betreft goed. Mijn ouders zijn zelf niet van Nederlandse afkomst, of nauwelijks. Dus wat betreft Engels heb ik een voorsprong.

Ik ga even voor het filmpje zitten.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:14

pien_2010 schreef:
Naar aanleiding van filmpje van trainer Henk van Bergen heb ik eens gegoogled en ja een clinic filmpje van hem gevonden. Ik ben hier zeer enthousiast over. En jullie http://www.youtube.com/watch?v=zUXV14SwU8Q ? Zal niet zolang meer duren of merensje en ik zijn hier ook aan toe :(:) :+
Grapje natuurlijk maar ik zie dit wel heel graag. En aanwijzingen van les geven en manier van hoe amazone rijdt en gevraagd wordt te rijden. Mee eens?

Helemaal mee eens!
Ik sluit me graag aan bij de woorden van Vur. Een ware kunstenaar!
Wat dat betreft had ik deze man graag als coach gezien voor Nederland, maar ja dat is geen realistische situatie. Bovendien zouden we dan zonder team zitten, alhoewel er dan wellicht andere, misschien minder bekende, maar wel hele goede ruiters op zouden staan, die nu in de schaduw werken.
Wat is Nederland toe aan zo'n man!

Hermelientje

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:17

Maar ik dacht dat ik gelezen heb dat Patrick bij hem had getraind? Of verzin ik dat nu?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:24

Wat is er mis met Wim Ernes als coach dan?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:25

Hermelientje schreef:
Maar ik dacht dat ik gelezen heb dat Patrick bij hem had getraind? Of verzin ik dat nu?

Ik?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:27

Nee vd Meer de vierde ruiter voor Nederland op de OS of was jij dat?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:28

Hermelientje schreef:

Patrick van de Meer?

Nope, was ik niet.

Ailill

pien_2010 schreef:

Appuyeren aan het begin ziet er goed uit, paard mag iets rechter lopen (vooral met de achterhand, die volgt te laat), kan je oplossen door zelf meer te ondersteunen vanuit je zit. Ik zou zelf de volte aan het begin iets meer gesloten willen zien, iets meer ondertreding/activatie van het achterbeen, amazone zit wel fijn ontspannen en met de juiste ondersteuning.

Galopspirouette ziet er goed uit, meneer geeft aan dat het paard klaar is voor wat meer, ik had nog even gewacht. Je ziet duidelijk dat het paard na 3/4 sprongen moeite begint te krijgen verder te gaan. Dan zou ik zelf eerst de kwart/halve pirouettes meer willen bevestigen voor ik ze doortrek naar een complete piroutte.

Volgende wissels zien er goed uit, had de eerste serie iets later ingezet maar verder geen opmerkingen.

Kijkt even verder en ziet nog veel meer wissels, die qua uitvoering beter worden maar het paard meer en meer moeite kosten. De meeste paarden worden heter na het trainen van bijv. de wissels, die kan je imo beter 3/4 keer mee pakken dan baan na baan te gaan wisselen.

Activeren ziet er vervolgens goed uit, juiste timing en je ziet het paard beter reageren, top!

Passage gedeelte kan ik nog wat van leren, meneer geeft ontzettend goed kritiek, juiste theorie en goed timing. Ik zou het paard zelf iets ronder instellen, dan kan de rug er nog beter uitkomen.

Ik ga verder niet de hele clip afkijken, maar ga wel wat research doen naar deze meneer. Ken hem vrijwel niet, maar geeft ontzettend goed les.

Ailill

Zit 6 dingen tegelijk te doen, laatste deel van de clip sla ik over.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:35

Deze Patrick bedoelde ik:
http://m.youtube.com/watch?v=J0nigQe6yBY

Ik heb al veel mensen over van Bergen horen spreken, of heb gelezen wat mensen over hem zeiden (zoals oa Steffen Peters) en dat was altijd heel lovend.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:36

Patrick heeft bij Henk getraind. Dat klopt. Daarna is ie naar Jo Willem gegaan en volgens mij van daar naar Hans Peter.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:38

Hermelientje schreef:
Deze Patrick bedoelde ik:
http://m.youtube.com/watch?v=J0nigQe6yBY

Ik heb al veel mensen over van Bergen horen spreken, of heb gelezen wat mensen over hem zeiden (zoals oa Steffen Peters) en dat was altijd heel lovend.

Haha ik weet wie Patrick van der Meer is, vriendelijke ruiter. . . met leuke paarden op stal :)

Ik moet toch eens gaan kijken wie die man is, als Steffen het over hem heeft moet het goed zijn. Ravel en hij zijn ook een groot voorbeeld voor mij.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:39

Hermelientje schreef:

O nu snap ik het, mijn naam is ook Patrick. . . vandaar de verwarring, haha!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:42

Steffen Peters vermeldt hem altijd als de man die hem zoveel heeft geleerd in zijn jonge jaren.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:46

Hermelientje schreef:
Steffen Peters vermeldt hem altijd als de man die hem zoveel heeft geleerd in zijn jonge jaren.

O, dat wist ik niet.
Wel heeft de hele Nederlandse top van even geleden bij hem gelest. Van Tineke Bartels tot Anky van Grunsven. Hij is ook bondscoach geweest. Lang geleden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:10

setteke schreef:
Wat is er mis met Wim Ernes als coach dan?

Dat zou ik niet weten. Geef de man een kans zou ik zeggen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 19:22

murphy102 schreef:
pien_2010 schreef:

Helemaal mee eens!
Ik sluit me graag aan bij de woorden van Vur. Een ware kunstenaar!
Wat dat betreft had ik deze man graag als coach gezien voor Nederland, maar ja dat is geen realistische situatie. Bovendien zouden we dan zonder team zitten, alhoewel er dan wellicht andere, misschien minder bekende, maar wel hele goede ruiters op zouden staan, die nu in de schaduw werken.
Wat is Nederland toe aan zo'n man!

erg jammer, dat de instructeur zo weinig zegt over de zit van de ruiter.
Ruiter heeft het bekken compleet vastgezet, dan kan je van het paard ook niet verwachten dat ie gaat swingen.
Bovenlijf hangt teveel achter de beweging van het paard.
hmmm. zelf vind ik dat er veel te veel "gedaan" moet worden, om het voor elkaar te krijgen en het paard is er zichtbaar niet echt blij mee, gezien zijn staartdracht.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 19:58

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:57

Ik heb ook verschillende clinics bij Henk van Bergen gereden met mijn paarden, erg leerzaam.

Mijn ene paard werd door een bepaald jurylid nogal bekritiseerd op zijn bouw, maar daar had Henk niet zoveel boodschap aan. Hij zei dat dat geen reden was om niet goed dressuurmatig te kunnen rijden. Bij mijn andere paard kreeg ik een dik compliment van hem over de basisafrichting.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:11

Bedankt Ailill. Naar aanleiding van jouw commentaar dat uitgeprint en daarmee opnieuw filmpje bekeken. Ik zie wat je bedoelt en ik vind Henk van Bergen echt heel goed les geven. "Very good, isn't it"! Op deze manier kijken naar filmpjes vind ik behalve heel leuk ook leerzaam.
Jasmijn dat doet altijd goed van zo iemand een compliment krijgen. Leuk!