Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maralyn schreef:Juist focussen op je houding, je paard rijd rond, vanuit achteren naar voren, dat is dus goed. Je rijd ook met een Snaffle en niet met een shank, dus je rijd niet met hefboomwerking, waar sommige ruiters nogal snel misbruik van maken.
Laat je benen nog langer en zit op je zitbeenknobbels en op je binnenste van je benen. handen mooi recht op, zo ga je ook sneller rechter zitten namelijk.
Rijd je ook schijnovergangen? Gaat hij ook snel terug vanuit je zit van galop naar draf?
Zo niet?: Onderbenen ontspannen bovenbenen aanspannen en zwaar zitten. Dan ben je tegen het schouder beweging en gaat hij terug, zit je ook niet aan de teugel.
Hij leunt lekker aan.
Buig je ook veel met hem?
Ik rijd vaak ook zonder bit en daar reageert ze even goed op, een shank komt er bij mijn paardje niet in, ze gaat snel terug van gallop naar draf en draf naar stap, inbuigingen doe ik ook redelijk vaak (met mate en vooral in opwarming)
heb er nogal eens van gehoord :p zal eens uitkijken voor 1, nu ik eraan denk ga ik opnieuw wat fitnesse zal ik daar ook eens gelijk zien of er daar 1 staat :p hartelijk bedankt voor de tip
galop is helemaal een ramp.. dit is draf:

, nu dat was nog voor ze anders beslagen is geweest ze ging vaak vanachter in contragallop of zelfs draven als dat er iets te maken mee kan hebben. Ze liep vanvoor vaak te traag nu heeft ze andere hoefijzers vanvoor zodat ze beter afrolt
en hij vangt zich tot dusver nooit op de ballen, je hoort hem wel ooit in zijn hoeven tikken. 

)
. De laatste paar lessen de afgelopen weken zijn al een stuk beter gegaan voor mijn gevoel. We rijden nu weer in de binnenbak en dit vindt hij een stuk spannender dan wanneer we met de les buiten rijden Afgelopen zaterdag was daarom ook vreselijk, was een manegepony ook bij die het vreselijk eng vind dat geritsel op het dak van de blaadjes en het waaien, en daardoor fokte hij zich ook weer op
.
. Mijn eigen houding is een heel stuk verbeterd in vergelijking met vorig jaar en de jaren daar voor, hier ben ik erg blij mee en blijf ik uiteraard aan werken
. Zo vind ik het erg lastig de teugels in mijn handen vaak gelijk te houden (teugels glibberen vaak weg zodra hij gaat zweten) dus daar ga ik voortaan met handschoenen voor rijden. Tenen zijn altijd al een probleem geweest en ik weet van mezelf dat mijn beenhouding (hak/tenen) al een stuk beter zijn met een gaatje langer, maar binnen zit ik liever wat korter omdat hij nog weleens gek wil doen door schrikken of bakkabouters, dus daar ben ik me van bewust
. Schouders blijf ik ook lastig vinden.
. Ik doe ook mijn best om commentaar er bij te zetten, maar vind het wel lastig
Probleem is ook een beetje dat ik niet precies weet wanneer hij te diep komt of wanneer hij op de loodlijn loopt (vooral tijdens het rijden):

.