Nimber schreef:Ja ik mocht bijna Z starten dus daarom bezig met de eenvoudige wissel.
Slof voor het nageven heb ik zelf nooit gebruikt. Als ik er 1 voor correctie had die echt te verreden was (blok beton) ging ik eerst een tijdlang longeren met touwtjes (lammert haanstra manier) dan pakken ze dat onder het zadel ook wel weer op
Ik ken de Lammert Haanstra manier niet zo, maar ben wel heel geïnteresseerd daarin. Ik longeer zelf met een elastiek dat ik alleen tussen voorbenen naar de bitringen vastmaak. Ik maak ze zo vast dat ze haar neus er uit kan lopen als deze op boeghoogte is. Dan hangt de stiek los. Is dat een beetje de manier?
Thanks! 

) daar kon je niet zomaar even je been bij aanleggen, dat ging hij door het lint(steigeeren, zich laten vallen aan de kletter gaan en nooit meer terug komen
) en begon dan, zodra hij merte dat hij geraagd werd los te laten en lang en laag te worden te vechten voor zijn leven...
) op aanraden van de instructeur desof er bij gepakt en met hulp van hem er de erste keren mee gereden... heel stom maar het dier voelde dat hij laag moest komen en dat hij dit keer geen kant op kon (je de eerste 2 keer hebben intructeur en ik besoten hem wel wat strak te pakken om bepaalde reacties te voorkomen, maar dit was maar 2 keer dus
maar wel het hulpmiddel waarmee we tot de oplossing konden komen
Zo jammer, want door dit soort dingen krijgt de slof een verkeerde "naam" om maar zo te zeggen.