xx_Kelly_xx schreef:Ik denk het niet als je er op de juiste manier mee omgaat. Als iemand van 90 kilo op een ranke arabier gaat zitten, nee dat geeft geen goed beeld denk ik. Maar zou je diezelfde persoon op een zwaarder/steviger ras zetten (tinker, fries, shire) geeft dat al een heel ander beeld.
Ik vind het echt heel erg om te lezen dat er hier mensen zijn die vinden dat zwaardere mensen beter niet kunnen paardrijden terwijl er bewijzen zijn dat er geen schade is aan de rug.
Mijn moeder is ook zwaarder, komt door haar 3 zwangerschappen, helemaal niet omdat ze super veel snoept en veel eet, wij eten thuis namelijk veel gezonde verse dingen, en dit vind zei zelf ook belangrijk. Ze doet er echt heel veel aan om af te vallen, maar dit gaat maar mondjes maat.
Wij willen over 1/2 jaar aan een eigen paard beginnen, zijn met drie dames thuis die paardengek zijn en dus ook rijden, ook mijn moeder. Zou zij dan niet meer mogen paardrijden terwijl het paard er geen last van heeft? En dit ook bewezen is?
Wat een gezellige sweer hangt hier weer, kan er dan nooit respectvol met elkaar omgegaan worden? Ook met vollere mensen?
Excuseer maar de toon werd gezet door iemand die begon over anorexia, dwerg etc, niet door degenen die hun mening rustig en onderbouwd konden geven. Zoals ik in mijn eerste post al zei, dit lijkt wel het grootste taboe en ik moet echt op mijn tenen lopen om mensen niet te kwetsen en dan nog krijg ik pb's of ik me er niet mee wil bemoeien, dat ik waarschijnlijk zelf graatmager ben en je me omver kan blazen (hihi, ik werd zelfs aangesproken als 'hallo graatje') dus WIE moet nou indammen?! Het werd al eerder aangegeven, dit topic is indirect een aanval op het lichaam van enkele onder ons en dus pijnlijk. Ik poog ook delicate antwoorden te geven, helaas is dit een onderwerp waar we het niet eens gaan worden. Ik kan alleen maar zeggen dat het WEL is bewezen dat overgewicht van de ruiter een negatief effect heeft op het paard. Ik zal morgen even de bronvermeldingen hier neerzetten, voordat ik ga citeren.