Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:35

bij ons op de manege stond een bordje "paardrijden doe je met vallen en opstaan"
door te vallen met het bokken ed leer je het uitzitten en beter je evenwicht te houden :)

Slimke

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:49

Ik ben zo vaak gevallen. Ik sprong op een manegepony die naar mijn gevoel een beetje raar sprong. Was ook niet echt beleerd om mee te springen, ik was de eerste die erop begon. Ik voelde niet precies wanneer ze ging springen, hier had ik bij andere paarden nauwelijks last van. Dus vaak bleef ik achter in de sprong en werd ik naar voren geslingerd en kukkelde ik eraf. Ging steeds beter, behalve eenerlaatste les, toen ben ik er 5x vanaf gevallen, voelde echt niet wanneer ze ging springen.
Blijkbaar heb ik tijdens de sprong vaak mijn knieën van het zadel, hier merk ik zelf niks van en andere mensen waarschuwen mij hiervoor >< Meestal kwam ik dan goed in het zadel terecht en voelde het alsof mijn knieën gewoon aan het zadel zaten, maar soms wilde aan een kant een been omhoog gaan, verloor ik de stijgbeugel en glee ik er vanaf.. Toch vond ik het springen er nooit minder leuk om (behalve die les waar ik 5x gevallen was) en ik vind dat je er toch wel iets van leert. Heb me gelukkig ook nog nooit pijn gedaan met een val

T_S_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:34

wij zeggen altijd pas als je minimaal 50x bent gevallen ben je een echte ruiter;)

mirandawobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:36

iedereen valt wel eens van het paard, met vallen en opstaan leer je het meest... dat maakt je nog geen slechte ruiter, ligt er natuurlijk wel aan of je elke keer eraf valt terwijl eigenlijk niks is, maar bedoel als je paard zo wentbaar is dan is het wel dat je er sneller naast ligt, mijn dochter viel eerst toch wel geregeld van haar pony, hij is gewoon vervelend en probeerd zijn zin door te drijven, en als het hem ma niet lukt omdat die snel wil omdraaien, dan gaat meneertje wel wat anders verzinnen, zoals vorige week, ja dan gaat die flink bokken, nou een bokje ging n0og goed, tweede ook ma de derde ging die ook nog wat scheef en ja toen hield ze het niet meer en lag ernaast, voorheen zou ze vaker eraf gevallen zijn als die zo deed, maar nu heeft ze wel al veel geleerd van zijn kunstjes, het probleem bij mijn dochter is alleen dat ze veels te lief is, als ze zich eens eerder boos zou maken dan zou dat misschien een beter effect hebben op haar pony, maar ja aard van het beestje..... ik vind dus niet dat je een slechte ruiter bent als je eens van je paard af valt...

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:37

Ik kan van mijzelf nou niet zeggen dat ik super rijd, maar ik rijd onderhand zo'n 6 jaar en nog val ik wel eens van mijn paard af hoor! Mij maakt het nooit zoveel uit en ik stap vaak even een rondje aan de hand en ik spring er weer op en doe alsof er niets is gebeurd. Ik houd het ook niet achter voor mensen en sommigen kijken wel eens raar op als ik zeg dat ik wel eens val, want dat kan toch niet als je al zolang rijdt? Nou, ik red het zo weer hoor :P En het maakt mij niet uit, ik stap er wel weer op ;) (niet dat ik altijd val hoor, haha, maar als mijn paard eerst een keer goed steigert en daarna nog een paar goeie bokken erachteraan geeft, tja.. ;) )

Chantal33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 06:55

Denk dat je pas echt leert paardrijden met vallen en opstaan
als je paard je eraf gooit zal je iets gedaan hebben wat hij niet
waardeert...

en denk dat je er alleen maar beter door kan worden!

Slimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:13

@ T_S_Horses. Volgens mij heb ik dat met de springlessen wel gehaald :P
Een keer was ik er in 1 les vijf keer vanaf gevallen, was niet zo'n beste les ;)
Maar ik ben er daarna ook weer 5x opgesprongen :P

Mag ik mijzelf dan een echte ruiter noemen :P?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:28

Vorrige week zaterdag had ik het bij de JumpCross, netjes over de 2e hindernis heen, in galop verder, ik in verlichte zit, en pony ineens vól in de remmen, sliding :') En ja ik ging rechtdoor.

Er lag grond op het gras, en dat leek op molshopen, en die vind mn pony niet zo heel leuk, dusja.

Ben ik nu dan ook een slechte ruiter? :o

En geloof me iedereen was er op dat moment afgevlogen, het was vanuit aardig tempo ineens vol in de remmen... (Zonder ookmaar enige waarschuwing ofzo)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:29

Ik stond trouwens wel gelijk weer op, en gelijk mn pony weer op 'gevlogen' en verder gereden! (in hetzelfde tempo, ná de molshoop dingen :+ )

Inge97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:01

Het klinkt misschien stom... maar met de pony waar ik nu op rijd doe ik vanalles allemaal gekke dingen en daarom hobbel ik er wel ns vanaf, maar daardoor durf ik juist meer met m te doen ;)

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:18

Je bent zeker geen slechte ruiter als je valt, omdat dit ook bij het leerproces hoort. Kenmerk van een goede ruiter is dat de ruiter wil leren. Als je niet wil of kan vallen, leer je op dat vlak niets, dat maakt je dus geen betere ruiter.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:50

ben laatst keihard neergekomen na een hoge bok met schijnbeweging := ,

viel zeker slecht! :D

...wel weer direct'' erop hoor :o

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:11

Iedereen kan vallen, dat maakt je niet slecht.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:34

xJennifx schreef:
Iedereen kan vallen, dat maakt je niet slecht.

:D

I keep on falling, falling...falling... :D

en we houden de moed erin... want Mut is alles.

Gabbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:23

Ik denk dat vallen niet slecht is. Er kan altijd wel iets gebeuren waar je paard van schrikt, waardoor hij/zij wild gaat doen en jij er af valt waar je waarschijnlijk niks aan had kunnen doen. Als je valt door een stommiteit betekend dat nog niet dat je een slechte ruiter bent, alleen dat je niet echt slim bezig was op dat moment en ervan leert dat je het de volgende keer beter anders kan doen.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:04

Deze komt er ook wel, over van je pony/paard afvallen gesproken! _/-\o_

http://www.youtube.com/watch?v=aUaP0t5IUnM

Ik kom vanaf mijn 3e gerekend ook wel richting de100x hoor! Ik vroeg altijd om de 'leuke' paardjes die anderen nooit durften/wilden :')

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:40

Nee je bent dan geen slechte ruiter.
ik ben vaak van paarden afgevallen en daardoor ben ik beter gaan zitten. en kan ik me er op voorberijden als een paard aangeeft dat hij je er af gaat gooien.
Ik ben van mijn huidige vz paardje nog niet echt afgevallen.
Wel een keertje een boom moeten ontwijken, en toen met me rechterbeen uit de beugel geraakt en zo er vanaf ''gevallen''. niet echt gevallen, want ik bleef staan kwam netjes op me benen terecht haha:P Weet niet presies wat er gebeurde ging zo snel:P

Juliaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:16

Vind ik niet. Ben zo vaak van een paard afgevallen. Hangt er misschien ook vanaf hoe snel je valt. Mijn pony kan nog wel een in galop zomaar gaan omkeren en bokken. Dat verwacht ik dan echt niet, dus val ik er af en toe nog wel af. Maar het gaat er ook om of je er dan weer opstapt of niet. Als je opstapt vind ik dat je wel een goede ruiter bent (doorzettend) en als je dan bang bent en het maar laat zitten niet.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:19

Vind het juist wel goed als je soms van je paard valt, anders ben je meteen bang als je pony een keer struikelt.

Je bent wel een slechte ruiter als je je paard dan helemaal gaat straffen..

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:43

casperzazoe schreef:
Vind het juist wel goed als je soms van je paard valt, anders ben je meteen bang als je pony een keer struikelt.

Je bent wel een slechte ruiter als je je paard dan helemaal gaat straffen..

:D ja heurr... en mijn pony is bang als ie dan over mijn voet valt... heus!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:47

Pffff echt ongelooflijk zo vaak haha!
Mijn eerste pony was echt een pittig ding, en mijn laatste paard ook.
Maar vind mezelf zeker geen slechte ruiter.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:50

Rijden leer je met vallen en opstaan ;)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:57

nee, daar ben ik het echt niet mee eens. vallen heeft bijzonder weinig met je rijkunst te maken.
het is wel zo dat als ik een x denk, goh, ik ben er al best lang niet meer afgevallen.., dat ik er binnen een week naast lig. :+

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:43

je bent echt geen slechte ruiter als je valt

het hoort er gewoon bij
en je leert er weer van

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:03

ach ik ben ook zooo vaak van een paard gevallen, maar ja je leert het idd met vallen en opstaan. :j anders leer je toch nooit goed zitten, je moet ook een keer iets mee maken, maar ik denk dat iedereen wel een keer is gevallen of gaat vallen. :P Maarja sommigen denken daar natuurlijk anders over. ;)