Devaney2009 schreef:Haha Gerner![]()
Volgens mij heb ik trouwens 20 jaar geleden nog les van je gehad
Hey, nou ik ben benieuwd wie je bent?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:andafries schreef:I
Levade is een ontzettend moeilijke oefening en kan alleen maar goed worden uit gevoerd door de paard eerst correct te laten piafferen.
Excuus daarvoor!
[/quote]
.
terwijl ik dan heel blij ben
!!! Professor schreef:De kunst ervan is, een langzame Piaffe te ontwikkelen.
Het paard door halve ophoudingen vertragen, en dan heel rustig staan blijven, zodat het paard in de hand wil klimmen, op dat moment de teugels ontspannen, en direkt weer aannemen.
FaberSmid schreef:Professor schreef:De kunst ervan is, een langzame Piaffe te ontwikkelen.
Het paard door halve ophoudingen vertragen, en dan heel rustig staan blijven, zodat het paard in de hand wil klimmen, op dat moment de teugels ontspannen, en direkt weer aannemen.
U weet het mooi te beschrijven, ziet er dan makkelijker uit dan het is.
Professor schreef:De kunst ervan is, een langzame Piaffe te ontwikkelen.
Moll schreef:klopt inderdaad, echter moeten we het paard in de piaf zo ver door toucheren tot hij niet anders meer kan dan in de hand komen en hier door gaat zitten en om hoog klimt
Moll schreef:Professor schreef:De kunst ervan is, een langzame Piaffe te ontwikkelen.
klopt inderdaad, echter moeten we het paard in de piaf zo ver door toucheren tot hij niet anders meer kan dan in de hand komen en hier door gaat zitten en om hoog klimt
FaberSmid schreef:Hier krijg ik een raar idee bij?
Moll schreef:uiteraard, het dier zal toch meer moeten gaan zitten in de piaf wil je de basis creeren voor de levade, het moet ten allertijd een voorwaardse beweging blijven in het geheel, je kan hier uit ook naar de Terre á terre gaan werken