Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Picasso schreef:In zo'n rare houding loopt het paard toch niet? Er moet alleen meer rust in komen.... Maar dat 'ie nu wat vluchtig loopt is toch niet zo raar? Hij is aan het zoeken naar balans met een ruiter op z'n rug...
pol1 schreef:Babootje, ik wil er niet te veel over zeggen aangezien mijn aanpak met groene paarden zo sterk verschilt dat we het waarschijnlijk nooit eens zullen zijn.
Ik stap bijv. per definitie nooit op een paard dat niet op 4 benen rustig stil staat.
Ongeacht of het de eerste keer is of dat hij al 15 jaar onder het zadel is.
@sizzele helemaal met je eens!!
@babootje: misschien kan sanne 83 wat uitleg geven wat betreft de groeischijven?
Als dit je dochter is op dat paard vind ik persoonlijk dat je nogal wat risico neemt..Maar goed dat even terzijde..
Evelijn schreef:Will Faeber heeft vorige week ook net filmpje geupload waarin hij laat zien hoe ze met jong paard bezig zijn. Daar zijn ze ook heel wat keren even hangen etc. voordat ze erop gaan zitten.
Zelf nog nooit een jong paard beleerd ... maar ik denk dat als je de stapjes zo klein maakt en je altijd zorgt dat je aan de voorwaarde (ontspanning/vertrouwen) dat het eigenlijk niet zo moeilijk moet zijn. Niet veel moeilijker dan netjes rijden.
FCSA schreef:Ik vind 40 min ook erg lang voor een 3-jarige maar dat is natuurlijk eigen keus (ik rijd mijn 5-jarige zelden langer dan dat).