Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:09

Gewoon eruit pikken wat je wilt, dat wat je normaliter ook doet met lessen, dan smijt ik ook de helft op de stort en 1/4 is nuttig en 1/4 kan ik in gewijzigde versie wat mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:23

Sjolvir, natuurlijk doe ik dan verslag :D
Ik hoop vooral dat ze zich een beetje normaal gedraagt :+
De laatste keer dat ik in een vreemde bak was heeft ze me bij het opstijgen gelanceerd :=
Al hebben we dat stadium hopenlijk inmiddels wel achter de rug.
Maar zelfs als ze dwars is denk ik niet dat ze daar moeite mee hebben. Het zijn erg goede ruiters daar op stal.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:42

@Horseware: Wist ook niet het hele verhaal van je paard, maar zo te lezen gaan jullie weer een stap vooruit :)

Toen ik het filmpje zag vond ik het er niet verkeerd uitzien. Enige wat me opviel was dat hij zich wat vast lijkt te houden in zijn kaak en achter de oren en dat daardoor het neusje er niet helemaal uitkomt. Later zag ik je foto van je nieuwe hoofdstel. Heb je hier ook mee gelongeerd?

Ik moet zeggen dat ik Manolito een geweldige naam vind! :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:53

Tjelley schreef:
@Horseware: Wist ook niet het hele verhaal van je paard, maar zo te lezen gaan jullie weer een stap vooruit :)

Toen ik het filmpje zag vond ik het er niet verkeerd uitzien. Enige wat me opviel was dat hij zich wat vast lijkt te houden in zijn kaak en achter de oren en dat daardoor het neusje er niet helemaal uitkomt. Later zag ik je foto van je nieuwe hoofdstel. Heb je hier ook mee gelongeerd?

Ik moet zeggen dat ik Manolito een geweldige naam vind! :D

Klopt zijn neus moet er meer uit. In stap gaat dat heel goed; in galop en draf vindt hij het nog moeilijk.
Hij is altijd zo ver achter de loodlijn gereden dat hij daar nog graag inknikt:

En geforceerd bovenin:

We komen dus van heel ver samen en gezien zijn leeftijd en lichamelijke gebreken gaat het niet zo snel als met Timo. Maar ik vind dit al een enorme verbetering :D

Ik ben ook fan van zijn naam :D Eigenlijk heette hij Lord Libero, maar zijn vorige eigenaar had hem al Manolito genoemd en zo ben ik hem blijven noemen.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:04

Ik heb vanavond Dallas weer eens aan de longe gehad. De bak was weer aardig droog.
Ik merk dat hij door het longeren losser wordt. Enige wat we doen is stappen en draven en dan zoveel mogelijk voorwaarts neerwaarts. Zodra hij zakt plaats hij ook meteen zijn binnenachterbeen onder de massa. Rechtsom (zijn makkelijke kant) doet hij dat altijd wel in de buiging. Linksom dus alleen als hij zijn rug loslaat.
Dallas heeft door zijn ataxie wat kortere/stijve spieren. Vind het soms lastig om te bepalen wat wel of niet goed voor hem is.

Horseware: Zal je fimpjes even bekijken.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:27

Horseware: Lord Libero :D Deftig!

Ziet er niet heel erg comfortabel uit inderdaad, maar hier kan je van leren. Het is denk ik ook wat we ooit meegekregen hebben. In mijn (verzorg)pony-tijd nooit dressuurmatig gereden. Alleen maar plezier en niks was te gek. Van 'aan de teugel' had ik nog nooit gehoord. Pony liep op haar 30e nog steeds fanatiek.
Toen ik later met mijn eigen paard bij de club ging lessen en wedstrijden ging rijden draaide alles in één keer om de voorkant. Rijden naar het plaatje...met blessures als gevolg. Ben hierdoor het vertrouwen in instructeurs wel kwijtgeraakt. Door veel te observeren en proberen ben ik heel wat wijzer geworden :) Mijn paarden zijn nu mijn meesters :D

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 09:29

Aleeneh schreef:
Er is ook geen kNopje afbeeldingen, maar wel een KOPJE afbeeldingen :)) en daaronder horen de foto'tjes te komen te staan. Die kun je dan aanklikken, dan zet bokt ze automatisch in je bericht.

Werkt het niet zo bij jou?

Afbeelding

Zo ziet het er bij mij ook uit, de foto's worden geupload, de teller geeft 100% (binnen 1 seconde) maar wat ik ook klik, niks.... :(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:46

Misschien dat je eerst even in het tekstvenster moet gaan staan met je cursor en dan de foto aanklikken?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 09:49

Murosch schreef:
Misschien dat je eerst even in het tekstvenster moet gaan staan met je cursor en dan de foto aanklikken?

Ook niet. :(

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:54

Krijg je previews vd foto's? Dan kun je ze naar het tekstvenster slepen en maakt het systeem er een link van.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 09:56

IK krijg een preview maar die laat zich niet slepen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:58

Op zich moet je hem ook niet slepen, maar alleen aanklikken.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 10:01

Klikken gaat ook niet.
De foto's zijn wel geupload naar Bokt, ik kan ze openen in een nieuw venster.
Het adres is dan een stuk of 2 A4tjes met code, de foto prima.

Het probleem zit hem in het plaatsen in het tekstblok.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:03

De code hoort maar 1 regeltje lang te zijn, geen 2 pagina's dus daar klopt al iets niet.. Heel vreemd!

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:31

gewoon de plaatjes hosten op een img host zoals imageshack, imgur of photobucket als je wat meer controle wil over je plaatjes. Dan de directe link welke eindigt met .jpg (of andere img extensie) kopieren en deze link tussen de tags plakken et voila.

anyhow. Ik snap de post van Babootje wel. Maargoed hier ligt het een beetje stil, paard heeft een ontstoken spier rond de kaak, al is dit maar een vermoeden n.a.v een thermografie en conclaaf tussen dierenarts, tandarts en chiropractor. Dit lijkt de oorzaak te zijn van de plotse onrust en het schudden van zijn hoofd. We hobbelen een beetje rond bitloos en ik heb mijn bridleless rijden maar is opgepakt met hem, maar met veel intentie rijden is er even niet bij.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:59

Via imageshack dan maar....

Een plaatje open foam van 60X60 in 9 vierkantjes van 20X20, kosten 6€

3 of 4 lagen op elkaar

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:13

Ik heb net voor 5.99 een balanskussen bij de lidl gehaald, heb hem toch nodig voor mezelf, dus kunnen de paarden leentjebuur spelen. Ben benieuwd wat het gezelschap er van vind.
(En een nieuwe bal voor hun, aangezien ik hun bal had gejat.... als oefenbal, is natuurlijk ook een oefenbal)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:42

Horseware schreef:
[ [url=m/zGYsl2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Timo liep super fijn op z'n nieuwe hoofdstel en bit :)

Staat hem goed. Fijn bitje he?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:44

Ik heb vandaag noodgedwongen met western teugels gereden en soort dun rond halstertouw en dan vond ik het prettig met het laten uitschuiven en weer oppakken.
Ik ga ook voor de kussens kijken. Iedereen zal mij wel voor gek verklaren haha.

https://youtu.be/PdBkHEqatzA
Achterwaartse piaffe, wat een kracht!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:47

Wow! :wow:

Ik ga niet voor de kussens kijken of anders wat van die strekking. Hoewel ik de theorie begrijp heb ik er weinig gevoel bij.
Ik wacht wel even af wat het voor jullie paarden doet. ;)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:49

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 17:19

Lante schreef:
Wow! :wow:

Ik ga niet voor de kussens kijken of anders wat van die strekking. Hoewel ik de theorie begrijp heb ik er weinig gevoel bij.
Ik wacht wel even af wat het voor jullie paarden doet. ;)

Het meest interessante is voor mij voorlopig het feit dat je door de achtergelaten hoef indruk kunt controleren of er geen spanningen op de voet staan.
Met andere woorden of het gewicht goed over de hele voet verdeeld is.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:09

@Avani, dat is nou wat we bedoelen met het zakken van achter. Ipv al die hoge konten in de moderne dressuur. Tof filmpje!

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:29

https://youtu.be/PdBkHEqatzA
Achterwaartse piaffe, wat een kracht![/quote]

Hier word ik echt enthousiast van! Dat is buigen in de gewrichten, hij gaat bijna zitten....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:47

Babootje schreef:
Soms lees ik het topic mee, zijn er best wel eens wat interessante ideen. Soms denk ik: nu slaan we toch wel door (sommigen komen niet meer uit de stretch :+ ); zie ik iedereen achter elkaar aanhollen met speciale ergonomische hoofdstellen, stuurbitjes, moet iedereen ineens een chambon, alsof de heilige graal is ontdekt en laat ik het topic maar weer voor wat het is. Vaak lees ik vooral theorie en wollige poezie maar weinig praktische toepassing (met beeldmateriaal, zou interessant zijn). Niet van de professionals maar van de deelnemers zelf.

Lante schreef:
Iedereen haalt uit dit topic wat hij/zij kan gebruiken. En wie een beetje lef heeft post foto's of een filmpje ter info. Verschillende mensen hebben dat reeds gedaan. Wat is de meerwaarde van een denigrerende toon als hierboven? Voegt het iets toe voor ons of voel jij je er echt beter/gelukkiger door? Ik vind het jammer.

Foto's toevoegen zou inderdaad makkelijker mogen zijn. Ben wel benieuwd Simpelman. :)

Ik sta voor alles open hoor, zelfs bij de kussentjes kan ik me nog iets voorstellen :D
Het is alleen iets dat opvalt. Was wel grappig.
Nog maar weinig foto's / films gezien. Rijdend dan wel te verstaan. Anders valt er weinig te beoordelen.