Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:38

Citaat:
hoe intensief en hard een paard kan werken in die volledige ontspanning

Mooi gezegd en helemaal waar. Voor mij is dit ook een nieuwe ervaring, een hele leuke :j

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:42

Sizzle schreef:
Daar ben ik het niet mee eens aangezien je ook kunt begrenzen met je longeerlijn.
Een paard van die leeftijd met wervelschade zou ik sowieso nooit meer bijzetten, ook niet losjes. Dan maar geen getrained lichaam.
Ik zou veel te bang zijn om hem over zijn grenzen te werken.
Maar daar mag een ander natuurlijk anders over denken :j

Gelukkig is het niet zo dat als je een paard niet bijzet je geen getraind lichaam kan krijgen :)
Je hebt gelijk: met dit paard moet heel voorzichtig omgegaan worden en niets mag geforceerd worden. Het advies van de kliniek, fysiotherapeut en chiropractor: lang laag over de rug laten lopen. Zijgangen en achterwaarts meenemen (dit doe ik aan de hand voordat ik begin met longeren). Werken is juist goed voor hem, maar met beleid.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 16:51

Voor de Wendy Mudoch volgers.
Ik heb een plaatje stijf open foam van 60X60 cm gekocht voor 6€, verdeeld in 9 vierkantjes van 20X20.

3 Lagen op elkaar, werkt perfect.
Mijn paard vond het heel aangenaam.
Of het verder effect heeft weet ik niet, ontspanning hebben we al voldoende, de smid heeft goed gewerkt want er waren geen onregelmatigheden in de achtergebleven hoefafdruk.

(de 2 bijgevoegde foto's zullen later wel volgen denk ik, ze zijn nu nog niet zichtbaar)
Laatst bijgewerkt door Simpelman op 02-02-16 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:53

Klinkt interessant Simpelman

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:20

Horseware schreef:
Correct aanspannen kan alleen vanuit ontspanning. Stap 1: ontspanning voor elkaar krijgen. Dat begint nu eindelijk te lukken. Vervolgens stap 2: meer activiteit vanuit achter vragen, zonder ontspanning te verliezen. Ik kan moeilijk beginnen bij stap 2 als stap 1 nog niet bevestigd is.

Daar heb je gelijk in. Nogmaals, ik kende de geschiedenis niet van je paard. Ik gaf alleen commentaar op wat ik op het filmpje zag.

Soms lees ik het topic mee, zijn er best wel eens wat interessante ideen. Soms denk ik: nu slaan we toch wel door (sommigen komen niet meer uit de stretch :+ ); zie ik iedereen achter elkaar aanhollen met speciale ergonomische hoofdstellen, stuurbitjes, moet iedereen ineens een chambon, alsof de heilige graal is ontdekt en laat ik het topic maar weer voor wat het is. Vaak lees ik vooral theorie en wollige poezie maar weinig praktische toepassing (met beeldmateriaal, zou interessant zijn). Niet van de professionals maar van de deelnemers zelf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:22

Simpelman schreef:
FEI Artikel 401: Doel en algemene principes van de dressuur
De dressuur heeft de harmonische ontwikkeling van het organisme en van de natuurlijke eigenschappen van het paard ten doel.
Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt.

Deze ontwikkeling wordt zichtbaar door:
De ongedwongenheid en regelmaat van de gangen.
De harmonie, lichtheid en het gemak van de bewegingen.
De lichtheid van de voorhand en het onderbrengen van de achterbenen, voortkomend uit een constant aanwezige drang naar voren.
Het onvoorwaardelijke aannemen van het bit, waarbij geen enkele weerstand of spanning optreedt, dat wil zeggen met een volledige ontspanning.
Het paard geeft aldus de indruk, dat hij uit vrije wil datgene doet wat hem wordt gevraagd.
Met vertrouwen en oplettendheid geeft hij zich edelmoedig over aan zijn ruiter.
Het paard blijft daarbij volkomen recht bij al zijn bewegingen op de rechte lijn en past zijn buiging aan de bogen van alle andere lijnen aan.

Mungbean

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:25

Ik heb een afspraak met een springruiter voor zaterdag. Een zien hoe de jonge dame dat vind.
Ik denk dat ze daar de lol wel van ziet :j

(Al zal ze met een vreemde ruiter in een vreemde bak eerst wel weer een kwartier aan het been klemmen :') ).

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 18:20

@Babootje,
Dat is het doel ja, om daar te komen moet het organisme op harmonieuze wijze ontwikkeld worden.
Hoe dat staat daar niet.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:59

Horseware: Wat leuk om weer wat te zien van Manolito!! En wat gaat hij goed. Degene die weten waar je vandaan komt met hem (die van het begin af aan hier aanwezig zijn) zullen ook zien dat hij ontzettend aan het veranderen is. Zijn hele wezentje oogt nu heel anders dan op je eerste filmpje en hoe je hem toen beschreef.
Je hebt helemaal gelijk. Begin bij het begin. En als je voor altijd bij het begin blijft hangen, dan is dat toch ook goed? Trainen? Voor wat? Moet hij de olympische spelen nog lopen met 23 jaar?
Waarom zou je MOETEN trainen. Voor een wat ouder paard met artrose is bewegen en ontspannen toch op zich ook prima?
Dit advies kan ik op mijn oudere draver met artrose ook toepassen. Ik zou blij zijn als die van mij zo loopt als Manolito. Ik ben blij als hij uberhaubt galopeerd XD
Ik vind jouw beide paarden fijn om naar te kijken, niet perfect, dat zijn we allemaal niet. Maar wel fijn :)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:01

Simpelman, wat leuk dat je bent begonnen met de matjes. Als het paard het prettig vind, is naar mijn idee het doel voor de eerste keer al bereikt. Ik weet ook niet of, als je paard als zo ontspannen is, er nog meer ontspanning uit te halen valt eigenlijk. Er zal wel een keer een maximale ontspanning bereikt zijn, lijkt mij.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:16

Simpelman schreef:
@Babootje,
Dat is het doel ja, om daar te komen moet het organisme op harmonieuze wijze ontwikkeld worden.
Hoe dat staat daar niet.

Nee, dus daarom begreep ik je aanhaling ook niet :)

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 19:20

Simpelman schreef:
Voor de Wendy Mudoch volgers.
Ik heb een plaatje stijf open foam van 60X60 cm gekocht voor 6€, verdeeld in 9 vierkantjes van 20X20.

3 Lagen op elkaar, werkt perfect.
Mijn paard vond het heel aangenaam.
Of het verder effect heeft weet ik niet, ontspanning hebben we al voldoende, de smid heeft goed gewerkt want er waren geen onregelmatigheden in de achtergebleven hoefafdruk.

(de 2 bijgevoegde foto's zullen later wel volgen denk ik, ze zijn nu nog niet zichtbaar)

DE foto's komen nog steeds niet door. :( :( :(
Murosch??
Laatst bijgewerkt door Simpelman op 02-02-16 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:21

Milkberry schreef:
Horseware: Wat leuk om weer wat te zien van Manolito!! En wat gaat hij goed. Degene die weten waar je vandaan komt met hem (die van het begin af aan hier aanwezig zijn) zullen ook zien dat hij ontzettend aan het veranderen is. Zijn hele wezentje oogt nu heel anders dan op je eerste filmpje en hoe je hem toen beschreef.
Je hebt helemaal gelijk. Begin bij het begin. En als je voor altijd bij het begin blijft hangen, dan is dat toch ook goed? Trainen? Voor wat? Moet hij de olympische spelen nog lopen met 23 jaar?
Waarom zou je MOETEN trainen. Voor een wat ouder paard met artrose is bewegen en ontspannen toch op zich ook prima?
Dit advies kan ik op mijn oudere draver met artrose ook toepassen. Ik zou blij zijn als die van mij zo loopt als Manolito. Ik ben blij als hij uberhaubt galopeerd XD
Ik vind jouw beide paarden fijn om naar te kijken, niet perfect, dat zijn we allemaal niet. Maar wel fijn :)

:*

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:31

Babootje: juist open minded zijn en daardoor andere dingen uitproberen waar je zelf misschien niet aan gedacht had zorgt ervoor dat je je kan ontwikkelen als trainer. Als je dat zelf ook eens zou doen zou je misschien ook van je 'hulpteugel is nodig bij longeren' afstappen. :)

Vind het altijd jammer dat er zulke sneertjes geplaatst moeten worden, als je het niks vindt, prima, maar laat een ander in zijn waarde.

Ziet er superfijn uit Horseware!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:36

Oh die post van Babootje had ik helemaal over het hoofd gezien.
Daar gaan we weer.
Van zweven naar bospadhobbelen en nu lopen we nu ALLEMAAL ineens ook overal achteraan. Wie gaat er mee op endurance? Dat zal hard lopen worden }:)

Misschien moet je zelf de kussens een uitproberen Babootje. Je mag ook mijn hoofdstel zonder neusriem best eens lenen. Zoals Air al zegt, open minded zijn en dingen uitproberen. Als je het niet probeert, weet je het ook niet. Lekker makkelijk om te zeggen dat iets wel of niet werkt, als je het zelf niet probeert.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:49

Sizzle schreef:
Ik heb een afspraak met een springruiter voor zaterdag. Een zien hoe de jonge dame dat vind.
Ik denk dat ze daar de lol wel van ziet :j

(Al zal ze met een vreemde ruiter in een vreemde bak eerst wel weer een kwartier aan het been klemmen :') ).

Je doet wel verslag he!?

Ego post.. gezien de waardeloze tijd die ik momenteel heb..
Maar was weer eens op mijn ukkie gekropen (lang niet kunnen rijden wegens diverse omstandigheden) en jeetje wat is dat een heerlijk onbedorven blaadje...

Rijden gaat bij ons momenteel nergens over, maar heel af en toe voel je haar heerlijk haar rug bollen onder je, momentjes maar, maar dan denk je echt, jippie!!! (Heb 10 minuten gereden, dus tja, ehhh, echt rijden kan je het ook niet noemen, maar het feit dat ze het doet, maakt je zo blij!)

En ik ga morgen even bij de Lidl langs, nadat ik in de schuur heb gezocht naar van die matjes die simpelman bedoeld, want moet nog ergens zo'n stuk hebben liggen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:37

@ Simpelman:

Als je een reactie schrijft, dan zie je onder het witte tekstveld een aantal knopjes (plaatsen, voorbeeld en voeg foto's toe). Die laatste klik je aan.

Dan kun je bladeren in je computer om de juiste foto te zoeken. Als je die hebt gevonden, klik je hem aan.

Klik daarna op het knopje "save" (onder het kleine fotootje dat je in beeld ziet). Nu slaat hij de foto op en komt hij onder het zwarte kopje "Afbeeldingen" te staan.

Als je nu op de foto klikt, dan komt er een code in het witte tekstveld van je reactie te staan. Dit is de foto.

Als je nu op "plaatsen" drukt, dan plaats je de reactie met de foto.

Ik ben benieuwd of het je zo lukt :)

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:48

Hmmm.
Het lukt tot het zwarte knopje afbeeldingen.
Ik heb geen zwart knopje afbeeldingen, alleen het woord afbeeldingen en dat doet niets

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:52

zijn de afbeeldingen die je geselecteerd hebt onder het woord Afbeeldingen zichtbaar?
Want volgens mij kan je gewoon dan de foto die je wil aanklikken en dan komt er [img.]code[./.img.] in je bericht te staan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:59

Haha, @simpelman is al net zo'n digibeet als ik!

Na SAVE (daarbij zie je het "tellertje" oplopen tot 100%, hetgeen betekent dat je foto automatisch tot het juiste, plaatsbare formaat is verkleind), "springt" je foto opnieuw op postzegelformaat in beeld.

Nu klik je gewoon op die foto, en daarvan verschijnt dan de URL (tekstcode) in je mail. dat betekent dat de foto in je mail is geplaatst. Druk je nu op verzenden, dan zie je als het goed is niet de tekst/fotocode maar de foto in je mail.
Die kun je met de wijzigen knop nog in je uiteindelijke bericht verplaatsen met de backspace of shift knop.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:23

Ikzelf doe het altijd liever via een externe link :o Dan kan je zelf altijd nog de foto verwijderen, al is het over een jaar. Als je het via bokt doet, kan je de foto niet meer weghalen.

Ik doe het via mijnalbum.nl Daar upload ik de foto's. Druk op het knopje delen. En dan kan je de link met de [img]...[\img] kopieren :D

Fijne berichten Horseware en Solvir.

Zelf heb ik vandaag halverwege het bit er uit gehaald :o Hij vindt het zo vervelend. Probeert nu zelfs met rijden in de teugels te bijten. Hij krult zich erg op en is er heel druk mee. Nadat ik het bit er uit had gehaald, dook hij met een diepe zucht in de stretch en nam meteen aanleuning.. Ik ga nog even een ander bit proberen en anders maar bitloos... al was hij met bit wel subtieler..

Ander vraagje. Hoe vaak trainen jullie nu? We hebben het er wel eens over gehad en ben benieuwd hoe dat nu gaat. :)
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 02-02-16 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 21:26

terpentijn schreef:
Haha, @simpelman is al net zo'n digibeet als ik!

Na SAVE (daarbij zie je het "tellertje" oplopen tot 100%, hetgeen betekent dat je foto automatisch tot het juiste, plaatsbare formaat is verkleind), "springt" je foto opnieuw op postzegelformaat in beeld.

Nu klik je gewoon op die foto, en daarvan verschijnt dan de URL (tekstcode) in je mail. dat betekent dat de foto in je mail is geplaatst. Druk je nu op verzenden, dan zie je als het goed is niet de tekst/fotocode maar de foto in je mail.
Die kun je met de wijzigen knop nog in je uiteindelijke bericht verplaatsen met de backspace of shift knop.

Nou, niet echt een digibeet, het werkt niet.
Op geen manier.

Waarschijnlijk een browserprobleem, dus werkt voor de software mensen.
Ik heb Mac OS X laatste versie, Safari, laatste versie.

En, Firefox werkt ook niet.
Laatst bijgewerkt door Simpelman op 02-02-16 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:28

bokt upload is drama, bij mij gooit bokt me er dan altijd uit.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:02

Er is ook geen kNopje afbeeldingen, maar wel een KOPJE afbeeldingen :)) en daaronder horen de foto'tjes te komen te staan. Die kun je dan aanklikken, dan zet bokt ze automatisch in je bericht.

Afbeelding

Werkt het niet zo bij jou?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:05

Babootje schreef:
Soms lees ik het topic mee, zijn er best wel eens wat interessante ideen. Soms denk ik: nu slaan we toch wel door (sommigen komen niet meer uit de stretch :+ ); zie ik iedereen achter elkaar aanhollen met speciale ergonomische hoofdstellen, stuurbitjes, moet iedereen ineens een chambon, alsof de heilige graal is ontdekt en laat ik het topic maar weer voor wat het is. Vaak lees ik vooral theorie en wollige poezie maar weinig praktische toepassing (met beeldmateriaal, zou interessant zijn). Niet van de professionals maar van de deelnemers zelf.

Iedereen haalt uit dit topic wat hij/zij kan gebruiken. En wie een beetje lef heeft post foto's of een filmpje ter info. Verschillende mensen hebben dat reeds gedaan. Wat is de meerwaarde van een denigrerende toon als hierboven? Voegt het iets toe voor ons of voel jij je er echt beter/gelukkiger door? Ik vind het jammer.

Foto's toevoegen zou inderdaad makkelijker mogen zijn. Ben wel benieuwd Simpelman. :)