[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:29

@sjorsie: Leuk dat je een les hebt gehad! Ik hoop dat je het snel onder de knie hebt :)
Ik vind het zelf een hele fijne methode om mee te werken.
Geen dwang, geen frustratie (meestal niet ;)).
Ik heb een veulen in de oven zitten (ze is 24juni uitgerekend) en ik weet nu al dat ik hem over 4 jaar zo wil inrijden ;)

Anoniem

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:31

mijn rij topic staat dr :P ik wil reacties :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:31

@xfioon en Cinnepin: Ik heb ook zo'n lesweekend bij De bosrand gehad. Volgens mij kan je daar idd ook een week terecht.
Maar echt een ponykamp is het niet (kunnen we er misschien wel van maken? ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:34

haha jah het is idd anders dna pony kamp! :p haha ja zoiets lijkt me wel leuk om er van te maken, als we met een leuke groep zijn wil ik ook wel mee doen! ( alleen over nacht ik dan wel thuis want ik woon er vlakbij! ) en ben ik er ook te vinden! zou leuk zijn!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:34

@Succubi : haha daar is het mij ook om te doen, gewoon lekker rijden zonder al die frustratie en al die dwang. Lol met je knol!
Wat een pracht van een hengst heb je uitgekozen voor je merrie, je hoopt vast dat het veulen die kleur zal gaan krijgen!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:39

Nou, dan komen we allemaal bij jou overnachten Cinnepin! Dan maken we er meteen een pyama partij van en op de vrijdag een bonte avond! :D

@Sjorsie: Idd zonder dwang, drama en hulpteugels toch heel veel voor elkaar krijgen :)
En dank je :). Als het goed is vereft hij zijn kleur. Ben echt onwijs benieuwd wat eruit gaat komen! Maar van wat ik heb gezien komen er mooie veulens uit die combi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:41

wahha zal me vriend daar blij mee zijn? iedereen hier overnachtem? Haha heb maar een chaletje hoor :P

En idd dat zonder dwang vind ik ook zo belangrijk!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:42

dus je kan daar niet overnachten?
zoek wel iets waar ik kan overnachten...
voor de rest soort van instructiweek idee? dus zonder al die spelletjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:44

wel hebben ze een caravan waar eens mensen in hebben geslapen en in d ebuurt kan je wta huren geloof ik, sucubbi heeft t meegemaakt die kan je vast meer vertellen :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:49

Ik ben gewoon met auto en trailertje heen en weer gereden ;)
Maar het is daar onwijs mooi om een weekje tussenuit te gaan, dus een hotel ofzo.
Als het warm is kan ik wel mijn trailertje komen brengen met een matrasje erin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:51

haha
Ja het is idd een mooie omgeving zeker weten!
Tis dat ik er al woon en er dus van kan genieten maar anders had ik t zeker ook eens als tussenuit weekje genomen en dan overdag bij laura lessen!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:49

k zal morgen eens informatie zoeken, alvast bedankt :)
heb wel een trailer, maar ze hebben dus wel stal voor je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:49

jup!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:51

okee
zal morgen is informatie zoeken ook hoe duur het is.
ga zo lekker naar bed :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:55

Ze hebben idd meestal wel een stal vrij voor het paard, maar dat zou je even na moeten vragen :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:48

Sjorsie, leuk dat je ook op deze manier bent gaan lessen. Ik rijd zelf nog geen wedstrijden maar ben wel van plan om dat in de toekomst te gaan doen. Ik rijd vanaf november op deze manier en mijn paard mankeerde wel vanalles maar is nu 'gezond. Gelukkig mankeert die van jou niks! Hoe ben je bij deze manier gekomen of heb ik daar overheen gelezen?
Cinnepin ik heb in je topic gereageerd :j

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:06

sjorsie schreef:
Hoi, ik heb vandaag voor het eerst les gehad volgens de ADB methode, het spreekt me allemaal erg aan, mijn paard is overigens Fysiek helemaal oke dus niet voor ADB gekozen om zoiets op te lossen als HKO., ik wil hem graag heel houden en samen op een vriendelijke manier steeds beter worden.
Mijn paard is 7 en 1.85m mijn paard heeft weinig vertrouwen in mensen en hoop hiermee zijn vertrouwen te krijgen, is overigens al een stuk beter als 2 jaar geleden toen ik hem kocht. Fysiek is hij echt op alles nagekeken en hij is prima in orde het is echt tussen zn oren.
Zijn er hier ook mensen die wedstrijden starten en hebben jullie dan alleen les van je ADB instructie of ook van een reguliere instructeur (Orun) ? Ik ben benieuwd.

Hoi sjorsie, veel mensen komen bij de methode AdB uit als er inderdaad (ernstige) problemen zijn maar dit was bij mij ook niet het geval. Maar had met de M in aantocht, niet het gevoel dat de manier van rijden hét was en liep rijtechnisch echt vast. In mijn profiel kun je hier meer over lezen, mocht je dit leuk vinden. Inmiddels rij ik sinds nov'07 via methode AdB. Ook op mijn stal kijken mensen soms sceptisch maar iedereen ziet mijn paard (positief!) veranderen. En ja, als de basis (recht en los in het lijf) goed voor elkaar zijn, kun je zeker weer aan wedstrijdjes gaan denken...ga in mei weer eens voor de lol starten. Gisteren weer les gehad en mijn lieve dame is buiten erg actief maar in de bak gelooft ze het allemaal wel. Dus we zijn nu bezig haar achterbeen sneller te maken en meer tot dragen te laten komen. We nemen de oefeningen uit L-M niveau gewoon mee in de training. En dan zit je aan het einde van de les met een "big smile"op je paard, echt genieten! Succes!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:11

@Naomi_Star
iemand bij ons op stal is bij ADB gaan lessen een jaar of 4 geleden en sinds zij daar mee bezig is is zij mensen met problemen gaan helpen, ik zag de verbeteringen en ze is nu ook officieel opgeleid om les te geven, mijn paard is erg nerveus/angstig en heeft nogal een verleden die niet positief is geweest, mijn eerste instructrice gooide het op dominantie dus slof erop en flinke sporen en de instructrice erna was bang voor hem, zodra je druk op hem zet komt ie nl omhoog, ben op wedstrijden hierdoor in het verleden uitgebeld, tot hij ontploft krijg je 7ens maar dan is het afgelopen.
Was redelijk frustrerend iedereen zegt wat een goed paard maar normaal doen 5 minuten hoor maar.
Nu met de les gisteren heeft ie niet een keer gedreigd om omhoog te komen of te bokken en was redelijk ontspannen, kan niet alles in een keer verwachten natuurlijk.
Ben erg blij dat ie het zo fijn oppakt en de manier van vriendelijk rijden spreekt mij ook veel meer aan, want al dat getik werd ik ook niet erg blij van.
Ik wil zeker wedstrijden gaan rijden omdat ik dat gewoon erg leuk vind en mijn paard de aanleg echt heeft maar we gaan er heel rustig naartoe werken.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:51

Dat is inderdaad erg frustrerend! Tuurlijk is niet alles in een keer goed, maar je hebt nu wel een nieuwe start gemaakt en hopelijk blijft hij positief veranderen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:20

sjorsie schreef:
Hoi, ik heb vandaag voor het eerst les gehad volgens de ADB methode, het spreekt me allemaal erg aan, mijn paard is overigens Fysiek helemaal oke dus niet voor ADB gekozen om zoiets op te lossen als HKO., ik wil hem graag heel houden en samen op een vriendelijke manier steeds beter worden.
Mijn paard is 7 en 1.85m mijn paard heeft weinig vertrouwen in mensen en hoop hiermee zijn vertrouwen te krijgen, is overigens al een stuk beter als 2 jaar geleden toen ik hem kocht. Fysiek is hij echt op alles nagekeken en hij is prima in orde het is echt tussen zn oren.
Zijn er hier ook mensen die wedstrijden starten en hebben jullie dan alleen les van je ADB instructie of ook van een reguliere instructeur (Orun) ? Ik ben benieuwd.

Ik heb 2 uitersten van paarden, de ene was gevaarlijk met rijden, niet zuiver maar medisch 100% oke
De ander is doodsbraaf en heeft geen echte problemen, alleen rechtsgebogen maargoed ieder paard is links of rechts gebogen.

Nr 1 is Wis, daar ben ik al lang mee aan het tobben en sinds de AdB methode was het rijden iig weer veilig, tot mn zadel niet meer pastte, dus begin binnenkort weer opnieuw met nieuw zadel.

Nr 2 is Hilde, daar rij ik wedstrijden mee, ze is een fries en ik start zowel op friezen wedstrijden als op gewone wedstrijden, op beide soorten wedstrijden kan ik leuk meekomen en heb regelmatig prijs en op 1x na altijd 1 of 2 winstpunten :D (zeg ik heel bescheiden haha :+ :o )
Heb alleen les op de AdB manier, voorheen wel Z1 gereden met mn andere paard en ben zelf gediplomeerd Orun instructrice, maar met die manier van rijden doe ik niets meer, of ja niets... een deel van de basis van AdB was al mijn eigen basis, alleen de beenhulpen veranderen en het stuurwerk is anders, en het doel is en blijft hetzelfde :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:03

@Renske_ : leuk om te horen, er is dus nog hoop hahaha
we gaan gewoon lekker doortrainen dan komt het wel.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:20

mijn paard gaat zo super,
en dan doe ik alleen nog maar wat ik mezelf heb aan geleerd door heel veel te kijken naar anderen en de DVD

zaterdag mag ik om 14:45 bij de groene heuvel,
ik ben zo benieuwd!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:58

Net terug van mijn eerste wedstrijd. K heb al sinds februarie geen les meer gehad, door een slijmbeurs ontstekking. Maar ik kon wel met 166 en 171 punten naar huis, die van 166 waren wat miscomunicatiefoutjes tussen mij en voorlezer.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:01

daffie1986 schreef:
Net terug van mijn eerste wedstrijd. K heb al sinds februarie geen les meer gehad, door een slijmbeurs ontstekking. Maar ik kon wel met 166 en 171 punten naar huis, die van 166 waren wat miscomunicatiefoutjes tussen mij en voorlezer.

oke jammer, maar waarom ga je dan zo snel alweer starten? Slijmbeurs lijkt me best heftig.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 01:13

Inmiddels na 7 officiele proefjes B+11 en klaar voor de L1 dus AdB en wedstrijden gaat goed samen!! *D

Wis gaat deze week naar de fysio en daarna gaan we ook weer met haar stunten(rijden ;) ) maar voor die B+11 is zijn we wel even verder haha, eerst maar zien dat ze weer braaf is en vrolijk is met rijden! Niet té vrolijk, en vooral het liefst heel heel heel braaf en relaxed ;)

En Hilde gaat nog een paar keer mee in de B en daarna gaan we de L1 onveilig maken, erg leuk dat ze zo goed gaat :)