maar tot nu toe zie je de interesse van bitloos ook gewoon meer bij de recreanten, die ook die behoefte van trainen niet hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jasmijn78 schreef:Ik zou wel eens een filmpje willen zien van iemand die bitloos een ontzettend goede Z2 proef (of hoger, nog beter) neerzet (en dan niet freewheelen in de oefeningen, maar echt achter elkaar gezet en nauwkeurig de oefeningen uitvoeren). Volgens mij kun je namelijk nooit rijtechnisch die hele fijne lichte afstemming krijgen zonder bit die je nodig hebt om het gevraagde vloeiend (met de juiste stelling, buiging en aanleuning) uit te kunnen voeren?
runningkawa schreef:Maar Nadya, zonder wedstrijden kun je ook je paard hoog opleiden als je dat graag wilt.
maar tot nu toe zie je de interesse van bitloos ook gewoon meer bij de recreanten, die ook die behoefte van trainen niet hebben
runningkawa schreef:maar tot nu toe zie je de interesse van bitloos ook gewoon meer bij de recreanten, die ook die behoefte van trainen niet hebben
runningkawa schreef:afwisselen...tja, dat heeft voor mij overigens geen meerwaarde als fun.
Je bent tegen met een bit rijden of niet
runningkawa schreef:??
Waar heb ik gezegt dat ik dat kortzichtig vind?
Jij leest soms echt dingen die er niet staan
Van mij moet iedereen zelf weten of die met bit of zonder rijd
Alleen op wedstrijd is de regel met bit
runningkawa schreef:??
Waar heb ik gezegt dat ik dat kortzichtig vind?
Jij leest soms echt dingen die er niet staan
runningkawa schreef:Nou jovi...zie de voorbeelden maar als in de krul trekken, hier dus net van laura
De benamingen als egoistisch als de openingspost...logisch dat bit rijders dan zoiets hebben van...kan het wat minder
Mag jij zeggen waar dat staat dat bitloosrijders maar de bek moeten houden
Dat zie ik dan weer nergens staan
Ik ken geen mensen die iets tegen bitloos hebben
maar ken wel mensen die wat tegen een bit hebben...hoe die ook gebruikt wordt...ook raar
zelfs kortzichtig...niet kijken of het paard het prettig vind of niet, maar gewoon blèren het is fout
Nadya schreef:Misschien komt dat omdat je bitloos geen wedstrijden mag rijden?
Ik denk ook dat het prima kan, zou niet weten waarom niet.
runningkawa schreef:Maar Nadya, zonder wedstrijden kun je ook je paard hoog opleiden als je dat graag wilt.
JoviBan schreef:David de Wispelaere bijvoorbeeld, op Grand Prix niveau. Fantastisch om te zien! Zijn hulpen (zonder bit dus) waren zó subtiel dat door iemand in het publiek zelfs werd gevraagd welke hulpen hij dan gaf voor bijv. het appuyeren, de passage, piaffe en galopwissels, omdat deze dus niet zichtbaar waren.
runningkawa schreef:Maar jj traint ze ook met bit
JoviBan schreef:Onder ruiters die de klassieke dressuur beoefenen, zie je ook steeds meer interesse in bitloos en de overstap maken naar bitloos, of het combineren/afwisselen. Dit zijn vaak mensen die ook geen wedstrijden rijden maar wel met gemak een Z-proef of hoger kunnen rijden.
FEST schreef:.
russel schreef:Mensen die juist wel heel goed kunnen rijden en bitloos bezig zijn, die kom je niet in deze topics tegen, heb althans nooit Josien commentaar horen geven, maar als ik haar webpagina bekijk, weet ze wel waar ze mee bezig is.
runningkawa schreef:Heb je haar adres?
Maar dan is het wel erg makkelijk commentaar geven over wedstrijd ruiters als je het zelf niet kunt
russel schreef:runningkawa schreef:Heb je haar adres?
Maar dan is het wel erg makkelijk commentaar geven over wedstrijd ruiters als je het zelf niet kunt
he, ik snap je niet, Josien kan je via haar profiel bekijken en volgens mij is ze iemand die redelijk goed klassieke dressuur beheerst. Of je daar wedstrijden voor moet hebben gereden vind ik een extra die volgens mij er niet toe doet, je kunt het of je kunt het niet.