paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:38

Mallootje schreef:
Fijn, maar wel rijden hé, niet hobbelen! :P

Mwaoh, zal wel lukken :+
Ben er wel zeker van dat ik daarna nog steeds vind dat het geen sport is :P

Mallootje

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:00

Haha, ok, dan heeft het geen zin dat ik je mijn paard leen :P

In elk geval, voor mij is het sport, en volgens jou doe ik ook aan sport, dus ben ik al heel tevreden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:36

Waratje schreef:
Mallootje schreef:
Als je zin hebt om naar Belgie te rijden, aan de kust, ben je welkom ;)

Yamcha, ga je mee? Dit weekend lukt zeker niet, maar we kunnen eens kijken wanneer we meer tijd hebben 8-)
zeker, dat sla ik niet af :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:14

freeride schreef:
denk maar eens aan hakken uitdrukken, bekken kantelen.

Dat is hier gewoon diep uitademen...dan ga je vanzelf je bekken kantelen, dieper zitten en staat het paard al stil. Hakken uitdrukken is ook meer een term dan dat het zeer doet. Tuurlijk span en ontspan je dan bepaalde spieren maar dat is in zo'n lichte mate dat je daar echt geen spierpijn van krijgt. Er komen nog weleens mensen eens een keertje rijden op mevrouw en die klagen nooit over spierpijn achteraf...
Heb overigens laatst een kennisje een uurtje een soort van zitles gegeven en het meeste commentaar was eigenlijk dat ze moest ontspannen...
Mja, eigenlijk wat waratje ook zegt en eigenlijk verzand je dan in weer een andere discussie lijkt me.
Maargoed, zal morgen eens een stuk uit paard knippen, misschien is ze idd van hout. :P

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:36

De meeste mensen die ik ken die reageren op deze manier ; "Paardrijden vind ik geen sport hoor , want het enige wat je moet doen is op en neer gaan."
Daar kan ik dus echt gefrustreerd van raken. Ik wed dat als we iedereen die dat zegt het zelf eens laten doen , het grootste deel er zelf niks van zal bakken.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:38

MonaBelle schreef:
@ beantsje! You go (Girl??) haha ik ben zelf ook niet de slankste, maar kan beter rijden dan sommige dunne meiden... Sommige mensen zijn gewoon zwaar gebouwd, ikzelf zou ook nooit maatje 38/40 kunnen krijgen!! Het is de manier waarOP je je kleed wat al een stuk kan verbeteren...!! en rekening houden op wat voor paard je rijdt!!!

_/-\o_

Amen.

Ik vind inderdaad dat de gezette mensen vaak beter kunnen rijden dan die wandelende skeletten, en ja, zelf ben ik ook een wandelend skelet op het moment..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:39

''Some people say riding isn't a sport, but i love to see them try.'' :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:43

Een vriend van me ging ook een keer mee naar stal, en op een paard, nu was dat niet de makkelijkste, dus hij kon dr niet in draf krijgen, toen hadtie al iets door, en toen ging ik ernaast om dr te laten draven, en uiteindelijk vondtie t toch een héle sport hoor!

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:58

Koetjesreep schreef:
Suusie22 schreef:
waarom doet paardensport dan mee aan de olympische spelen??
Dit vind ik een hele goede _/-\o_ Als mensen me weer proberen te vertellen dat paardensport geen sport is, stel ik ze wel die vraag *D

Paardensport heet niet voor niets PAARDENSPORT. Het geeft aan dat het een sport is. Paardrijden is een onderdeel van de paardensport, dus is paardrijden wel degelijk een sport.

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:06

Gezette mensen kunen niet altijd beter rijden. Kijk maar naar Anky van Grunsven. Die kan supergoed rijden, terwijl ze niet gezet is..... Eward Gal, Jeroen Dubbeldam, Diederik van Silfhout en Gerco Schröder ook niet. Ik wil niet als betweter overkomen, maar ik wilde het ff zegge.....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:26

Serena_ schreef:
Paardensport heet niet voor niets PAARDENSPORT. Het geeft aan dat het een sport is. Paardrijden is een onderdeel van de paardensport, dus is paardrijden wel degelijk een sport.

Je redenering gaat mank, paardrijden is niet per definitie paardensport en paardensport is ook niet per definitie paardrijden......

ladyisa_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:17

/3 ohh jaa :j , heeeeeeeeeelll vaak!
(opvallend, bij mij vaak jongens en mannen!!)
maarja, ik vraag altijd,'
'wil jij een uurtje galloperen dan?" :D

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:44

heb daar ook wel eens discussies over maar als je schaken, darten, en alle andere spellen wel sporten kan noemen dan ben je wel heel erg dom als je paardrijden geen sport vind en ik word er soms zo moe van, daar is 10 km naar school fiesten niks bij en je doe wel degelijk meer dan dat het lijkt

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:49

jeses wat kan ik moe zijn na een uur les!! dat is zeker sporten!! en dan alles wat je voor een paard moet doen voor je erop zit, zn stal, het land, eten geven, sommige paarden zijn lastig maar moet je toch bij je houden, nou, paardrijden is wel degelijk een sport!! de gene die durft te zeggen dat het niet zo is, moet eens een week meegaan naar mn werk! gehehe! }>

Doedel_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:55

Mensen hebben soms een hele rare mening van wel een sport en geen sport. Naar school fietsen is geen sport maar bijvoorbeeld profesionele fietsers vinden fietsen wel weer een sport. Ik vind zelf ook wel dat paardrijden een sport is, maar ik begrijp ook waarom mensen paardrijden geen sport vinden. Hun hebben en andere mening over sport.

Haentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:10

Paardrijden is wel een sport! tenminste als je echt rijd! en niet alleen hobbelen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:11

Haentje schreef:
Paardrijden is wel een sport! tenminste als je echt rijd! en niet alleen hobbelen.

Ojajoh? Dat hebben we al die pagina's nog niet gelezen :+

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:03

MyLittleLove schreef:
''Some people say riding isn't a sport, but i love to see them try.'' :)

_O-

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:02

Ik bekijk paardrijden als een volwaardige sport. Oké, het is misschien lichamelijk niet zo zwaar aks bv. zwemmen, hardlopen etc... (behalven voor het paard, dan), maar het is en blijft een sport.

Autoracen is toch ook een sport en daar doe je (ik ben geen kenner) fysiek nog minder dan met paardrijden. Ik ben nu eenmaal al één kledingsmaat afgevallen sinds ik terug paardrij (iets meer als een half jaar, recreatief.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:24

1 kledingmaat in een half jaar? Dat bereik je ook door 1 schepje suiker in je koffie minder te doen...... nah, sorry, ben ik niet heel erg van onder de indruk.

Dat je geen kenner bent wat autoracen betreft blijkt, de doorsnee coureur heeft een betere conditie en is op een veel beter gewicht dan de gemiddelde ruiter.......

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:14

Yamcha schreef:
1 kledingmaat in een half jaar? Dat bereik je ook door 1 schepje suiker in je koffie minder te doen...... nah, sorry, ben ik niet heel erg van onder de indruk.

Dat je geen kenner bent wat autoracen betreft blijkt, de doorsnee coureur heeft een betere conditie en is op een veel beter gewicht dan de gemiddelde ruiter.......

één kledingsmaat op een half jaar zonder iets van eetgewoonte te veranderen.... alleen door recreatief te paardrijden (ongv. 3 maal per week, als het weer het toe laat wat "rondhobbelen" in de piste of in het bos.) vind ik niet mis. Zeker niet dat ik, bijwijze van spreken al bij kom door gewoon naar eten te kijken.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:16

Autocoureurs worden jaarlijks medisch gekeurd door de KNAF en boven de 40 dienen ze zelf een inspanningstest + ECG te doen om hun licentie te blijven behouden. Een familielid van me heeft jarenlang geraced en reken maar dat die mensen fit zijn zijn. Coureurs zijn over het algemeen mensen die niet zitten te wachten op overgewicht omdat elke kilo die ze mee moeten nemen in de auto negatief van invloed is op de rondentijden die ze rijden. Autosport is echt een sport die meer inspanning vereist dan men denkt.

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:19

Ik vind het dus echt wél een sport! De grootste samenwerkingsport die eris toch ?

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:22

't Verschilt ook per paard en tak van de paardensport. Als je paard niet vooruit te branden is, tja, dan moet je toch wel wat harder werken. :+
Trick riding bijvoorbeeld vind ik dan echt sport, simpelweg omdat dit gewoon veel spierkracht, conditie en uithoudingsvermogen vergt.
Paardrijden vind ik op zich wel een sport, je hebt toch evenwicht nodig bijv., maar je moet niet je paard gebruiken voor prestaties, dus maar in de krul trekken en vooruitschoppen. Dan vind ik het geen sport meer... :n Ga dan maar touwtrekken, ofzo.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:31

Spiritdancer schreef:
Autocoureurs worden jaarlijks medisch gekeurd door de KNAF en boven de 40 dienen ze zelf een inspanningstest + ECG te doen om hun licentie te blijven behouden. Een familielid van me heeft jarenlang geraced en reken maar dat die mensen fit zijn zijn. Coureurs zijn over het algemeen mensen die niet zitten te wachten op overgewicht omdat elke kilo die ze mee moeten nemen in de auto negatief van invloed is op de rondentijden die ze rijden. Autosport is echt een sport die meer inspanning vereist dan men denkt.

nu ja dat wist ik niet...maar dat weet ik dan ookal weer!