ik rij met cap op de jonge paarden en de paarden die ik al langer heb en weet wat ik kan verwachten rij ik eigenlijk meestal zonder (ik weet dat het ""fout '' is) Als ik in binnenbak, of les of concours ben rij ik altijd met cap, gewoon omdat het verplicht is
Rijd op mijn eigen paard altijd zonder cap, zou het eigenlijk niet moeten doen maar is gewoonte uit de tijd dat nog niemand met caps reed. Verzorgpaard, manegepaarden en vreemde beestjes rijd ik altijd met!
In de les met cap.. Alleen heb pas nog gereden (op ander paard, onbekende.) zonder cap. Tsja, eigen risico.. alhoewel ik toch wel van het cappen drager ben!
Ik rij altijd met een cap, zelfs mijn makste paarden. Ik heb 1 keer iemand gezien die van paard af viel op een betonnen pad, nou als je dat hebt gezien wil je wel een cap op !! Ik heb altijd geleerd: Het makste paard is je grootste vijand. Met andere woorden: je kunt nooit weten wat er gebeurt, een mak paard kan struikelen en vallen waardoor jij ook valt...
Hangt er nogal vanaf... Paarden die ik ken rij ik zonder, omdat ik ze vertrouw en vind een tok redelijk ambetant Onbekende paarden rij ik altijd met, en ook als ik spring rij ik meestal met. Tenzij het echt laag is.
ik rijd altijd met cap...heb al vaak verhalen gelezen waarmee het helemaal mis is gegaan Ik vind het ook helemaal niet hinderlijk en ik voel me gewoon een stuk veilig want paardrijden is natuurlijk eigenlijk al helemaal geen veilige sport
MET! Ik rijd veel verschillende paarden en ik vind het veel veiliger, ik blijf nou eenmaal niet altijd zitten :p ook de paarden die ik goed ken en vertrouw rijd ik niet zonder cap omdat z altijd kunnen struikelen ofzo, en bij ons op de manege is het ook verplicht (anders ben je niet verzekerd)
Ik rijd met cap. Ik vind dit veiliger. ik heb wel een paar keer zonder cap gereden op een haflinger. maar die vertrouwde ik ook en ze bokte nooit. Ik heb ook een heel vaste zit. Op mijn oude verzorgpaard: was een draver reed ik wel altijd met cap en die bokte ook behoorlijk maar dat was ik gewend en ben er nog nooit van afgevallen omdat ik altijd heel stevig in het zadel zit.
Ik snap echt de mensen niet die zonder cap rijden en dan zeggen "mijn paard is toch mak" of "ik ken mijn paard". Je paard kan ook struikelen en vallen, dan val jij vrolijk mee! En mensen die zeggen "als ik in de bak rij niet" snap ik ook niet, je kunt toch ook met je hoofd op het hek eromheen vallen? Of vallen en dat je paard op je hoofd gaat staan, lekker, zonder cap!
Ik ben het met je eens Linda_E, j e weet nooit waar je paard tot in staat is. Ik vind met cap gewoon veel veiliger. Voor de rest moeten anderen mensen het zelf weten:)