DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:20

KiWiKo schreef:
Vertel, hoe ga ik een dier dwingen iets te doen wat hij niet wil of kan......... terwijl dat dier 10 keer meer kracht heeft in zijn linker oor dan ik in mijn hele lijf.

De paarden die de WIL niet hebben zijn de paarden die door de achterdeur verdwijnen.

En daarnaast pikt een karaktervol paard geen oneerlijkheden, die krijg je dubbel en dwars terug

Precies!

(Off topic: dus jij hebt bij Miss Dressage gereden en gewerkt, gaaf! Absoluut de mooiste vrouw in de piste. En weet je wat ik altijd grappig vond, de afkorting van haar achternaam: Bifar paste er vaak niet op dus werd het Nadine Capelmann-Bi hahahahahaha)

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:21

horseyfries schreef:

Ik word er een beetje moe van, maar wil je toch nog opnieuw, weer en nog steeds wijzen op het feit dat dit wat je op de foto's die ik geplaatst heb ziet LDR is en niet dat achteroverhangen aan de teugels op de eerder geplaatste foto's.
Lees nog eens mijn vorige posts alsjeblieft met het verhaal hoe je ook van mij zulke foto's zou gemaakt kunnen hebben terwijl het niets met LDR te maken heeft.
Verder wil ik je er nogmaals op wijzen dat "al die ongelukkige momenten" wel heel zwaar overdreven is omdat er blijkbaar zo weinig van die momenten zijn dat men moet knippen, plakken en dezelfde shot tien keer opnieuw laten zien om toch de indruk te geven dat het veel voorkomt. Denk je dat dat nodig was als het zo vaak gebeurde als ze jou willen doen geloven?

Als je een paard wat totaal niet meer luistert, in de meeste gevallen een hengst tijdens het voorjaar, niet meer op zijn plaats mag zetten gaan ook klassieke ruiters een groot probleem krijgen.
De FEI stelt dat welzijn boven alles gaat? Ik denk dat veiligheid voor andere mensen boven het welzijn van die hengst op dat moment gaat eerlijk gezegd.....
Of vind jij dat de natuur dan zijn gang maar moet gaan???

Ik heb inmiddels begrepen dat het vaak misgaat bij de toppers ja. De vriendelijke LDR foto's zijn er nu ook een paar. Je kan wel drammen op het feit, dat ik niet kijk, terug moet lezen of me ergens in moet verdiepen.
Het zou handiger zijn om de realiteit te accepteren. En dat is dat ik, en gelukkig nog wel wat mensen, ondanks zo open mogelijk kijken, zoveel mogelijk verdiepen in voor en tegenstand, LDR niet thuis vinden horen in de topsport omdat het teveel paardenellende oplevert.
Dat is helaas niet voorbehouden aan LDR, dat geldt in alle takken van paardenwereld.
Daarvoor zouden mensen hun ogen moeten openen en die mentaliteit zou moeten veranderen.

Trouwens, welke cursus NH heb jij gedaan? En van wie?
Overigens is NH niet een cursus die je volgt, maar een levensstijl, een mentaliteit.

Jij zit nog steeds niet op het natural spoor getuige je opmerking over hengsten op hun plaats zetten en veiligheid

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:25

jjs schreef:
horseyfries schreef:

Ik word er een beetje moe van, maar wil je toch nog opnieuw, weer en nog steeds wijzen op het feit dat dit wat je op de foto's die ik geplaatst heb ziet LDR is en niet dat achteroverhangen aan de teugels op de eerder geplaatste foto's.
Lees nog eens mijn vorige posts alsjeblieft met het verhaal hoe je ook van mij zulke foto's zou gemaakt kunnen hebben terwijl het niets met LDR te maken heeft.
Verder wil ik je er nogmaals op wijzen dat "al die ongelukkige momenten" wel heel zwaar overdreven is omdat er blijkbaar zo weinig van die momenten zijn dat men moet knippen, plakken en dezelfde shot tien keer opnieuw laten zien om toch de indruk te geven dat het veel voorkomt. Denk je dat dat nodig was als het zo vaak gebeurde als ze jou willen doen geloven?

Als je een paard wat totaal niet meer luistert, in de meeste gevallen een hengst tijdens het voorjaar, niet meer op zijn plaats mag zetten gaan ook klassieke ruiters een groot probleem krijgen.
De FEI stelt dat welzijn boven alles gaat? Ik denk dat veiligheid voor andere mensen boven het welzijn van die hengst op dat moment gaat eerlijk gezegd.....
Of vind jij dat de natuur dan zijn gang maar moet gaan???

Ik heb inmiddels begrepen dat het vaak misgaat bij de toppers ja. De vriendelijke LDR foto's zijn er nu ook een paar. Je kan wel drammen op het feit, dat ik niet kijk, terug moet lezen of me ergens in moet verdiepen.
Het zou handiger zijn om de realiteit te accepteren. En dat is dat ik, en gelukkig nog wel wat mensen, ondanks zo open mogelijk kijken, zoveel mogelijk verdiepen in voor en tegenstand, LDR niet thuis vinden horen in de topsport omdat het teveel paardenellende oplevert.
Dat is helaas niet voorbehouden aan LDR, dat geldt in alle takken van paardenwereld.
Daarvoor zouden mensen hun ogen moeten openen en die mentaliteit zou moeten veranderen.

Trouwens, welke cursus NH heb jij gedaan? En van wie?
Overigens is NH niet een cursus die je volgt, maar een levensstijl, een mentaliteit.

Jij zit nog steeds niet op het natural spoor getuige je opmerking over hengsten op hun plaats zetten en veiligheid

GA je weer. DAT is dus niet waar!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:28

Ik denk dat het gat tussen dressuur en dressuursport te groot is voor sommigen hier.

Het heeft dezelfde benadering van het paard maar gaat verder in wat je samen bereikt en dus van elkaar verlangt.

Dat is ook het verschil tussen een veearts en een sportarts.

Huertecilla

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:37

Goofy44 schreef:
Het boek: "Het Dressuur Paard - exterieur, bewegingen, ziel " van Dirk Willem Rosie, met commentaar van een top-amazone, is misschien wat? Dit topic wordt ook behandeld. (ISBN; 90-5956-0101-5). Misschien nuttig voor de "verschillende kampen" om dit eens door te nemen? In ieder geval een poging om met het verstand een aantal dingen te begrijpen. Nooit weg, dat praat een stuk gemakkelijker.

Met commentaar van Anky van Grunsven -
De grote vraag voor professionals in de sport is: wat is dat voor een paard, dat ruiters in staat stelt om roem te vergaren? Hoe komt een paard tot topprestaties, aan welke eisen moet het voldoen? In dit boek gaat Dirk Willem Rosie op zoek naar de kwalificaties van het ideale dressuurpaard. Hierbij baseert hij zich telkens op uiteenlopende wetenschappelijke en deskundige bronnen. Aan het einde van ieder hoofdstuk geeft Anky van Grunsven haar ongezouten praktische commentaar. Zij gaat bovendien in dit boek in op de speciale kwaliteiten en de karakters van haar toppaarden Bonfire, Krack C en Salinero

Ik heb het nog niet gelezen dus geen mening.
Ben beslist benieuwd naar de wetenschapelijke bronvermeldingen. Ik bestel het echter pas als ik wat verder onderweg ben in het boek van Dr.N.Nicholson.

HC

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:55

Mireille1970 schreef:

http://x2.putfile.com/6/17202100544-thumb.jpg[/img]

En de foto die jjs plaatst is er een van een paard stormend op het hout af, is dat meisje vanwege dat moment een dierenbeul? Arm kind...

Daarom verdraaid die zich ook de ogen en laat als extra een grote smile in de camera zien...
Niemand zegt dat ze een dierenbeul is misschien weet ze gewoon niet beter.
Je kunt niemand veroordelen die niet weet wat die doet.

Ps: wil je meer foto's zien moet je twee pagina's terug gaan.
Daar heb ik een rijtje foto's geplaatst.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:00

hns schreef:
Mireille1970 schreef:

En de foto die jjs plaatst is er een van een paard stormend op het hout af, is dat meisje vanwege dat moment een dierenbeul? Arm kind...

Daarom verdraaid die zich ook de ogen en laat als extra een grote smile in de camera zien...

Heb ik gezien en ze zeggen precies wat ik altijd al zeg hier: de ruiter of het moment maakt het verschil. Dat meisje van bovenstaande foto trekt in een moment dat dier op de rem omdat hij anders misschien wel een been breekt en midden in de hindernis landt. Je kan toch uit die foto niet opmaken dat dat paard het slecht heeft en zij niet beter weet... of het leuk vind.

Als een paard in de wei komt en er komt er een te dicht in de buurt die hij niet zo leuk vindt kijkt hij boos en niet blij met de oren in de nek, mond open en dreigend. Maak ik daar een foto van concludeer jij dan dat het gemeen is om dat paard in de wei te zetten?

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:05

Ik erken dat er niet altijd of door iedereen zorgvuldig met het paard als dier en wezen wordt omgegaan.

Maar ik WEET dat dat niet gerelateerd is aan WAT men doet maar aan HOE men dat doet. Klassiek, LDR, western, NH, grondwerk, lange lijnen, springen, military, jagen, draverij, rensport, mennen, shows etc etc

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:16

Citaat:

Heb ik gezien en ze zeggen precies wat ik altijd al zeg hier: de ruiter of het moment maakt het verschil. Dat meisje van bovenstaande foto trekt in een moment dat dier op de rem omdat hij anders misschien wel een been breekt en midden in de hindernis landt. Je kan toch uit die foto niet opmaken dat dat paard het slecht heeft en zij niet beter weet... of het leuk vind.

Als een paard in de wei komt en er komt er een te dicht in de buurt die hij niet zo leuk vindt kijkt hij boos en niet blij met de oren in de nek, mond open en dreigend. Maak ik daar een foto van concludeer jij dan dat het gemeen is om dat paard in de wei te zetten?

Citaat:
Laten we zeggen in alle takken van de paardensport vind je wel gruwelijke beelden (heb er zó veel kan ze niet meer tellen)

Het gaat er in feite om dat deze beelden overal voorkomen en niet alleen maar bij de LDR.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:19

Maar dat maakt de paardensport of paardenmens niet gruwelijk, dat bedoel ik. Blijf genieten van de mooie plaatjes, de mooie momenten, je eigen momenten en je paard.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:21

hns schreef:
Citaat:

Citaat:
Laten we zeggen in alle takken van de paardensport vind je wel gruwelijke beelden (heb er zó veel kan ze niet meer tellen)

Het gaat er in feite om dat deze beelden overal voorkomen en niet alleen maar bij de LDR.

Terwijl er hier vanuit werd gegaan dat LDR per definitie dierenbeulerij is. En velen die beide hebben beoefend en daarin hun weg hebben gevonden en een keuze hebben gemaakt weten dat dat niet zo is.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:30

Ik heb het boek, ongezien in folieverpakking, gekocht toen het uitkwam. Het boek lag op de plank, dus ook toeval. Het gaat mij om de mening van iemand en de mening van een top-ruiter, kost ongeveer E25. De prijs van een goedkoop lesje. Je leest dan over je vak, je beroep, je sport, je belangstelling, je hobby, je passie eens uit weer een andere invalshoek. Motto: algemene ontwikkeling over paardrijden bijhouden. Je kan er altijd nog wat bijleren. Het boek gaat over "het dressuur paard". (Het is geen LDR boek). Wat betreft de referenties naar de wetenschappelijke bronnen, de bronnen, dus de publicaties en het werk waar naar verwezen wordt is bekend. Voor anderen kan dat anders zijn. Met rijden heb ik ook verschillende systemen gevolgd. Gewoon goed om dat te ervaren, maar dat is persoonlijk.

Met gezond verstand en een redelijke kijk op dingen kun je heel goed een oordeel en een mening over een aantal zaken hebben. Daar hoef je het ook niet met elkaar over eens te zijn.

Dressuur is naar de massa gebracht, dus iedereen speelt net als bij voetballen scheidsrechter, trainer en heeft een eigen mening. Er worden altijd zaken aan de kaak gesteld, dat moet gewoon kunnen. Dat geldt in de politiek, het bedrijfsleven en in de sport. Het is misschien even wennen, maar dat hoort ook bij deze tijd.
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 22-06-06 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:31

Mireille1970 schreef:
Ik denk dat het gat tussen dressuur en dressuursport te groot is voor sommigen hier.

Dat dat realiteit is, dat erken ik.

Maar denk daar nou eens over na: daar zou toch geen gat in MOGEN zitten?
Dressuur is dressuur. Zodra het sport is, hoort het nog steeds dressuur te zijn.

Want dat impliceert dan dus, dat er omwille van de sport meer geoorloofd is?
Meer geaccepteerd wordt? Minder gekeken wordt of het voor het paard nog plezierig is?

Dat is de kern van de hele discussie wederom: verschil in mentaliteit.

Open je ogen voor wat er gebeurt en laat dat doordringen, in welke tak dan ook, en realiseer je nou eens, dat dat NIET NORMAAL is, en dat dat niet geaccepteerd hoeft te worden met het excuus: omdat het sport is.

Paardenwelzijn mag niet betwist worden met allerlei excusen, drogredenen en non argumenten: het zijn momentopnamen, kijk wat paarden elkaar onderling aandoen, ze laten zich heus niet dwingen en nog wat meer van die flauwekul.

LDR is voor mij nog steeds dierenbeulerij zolang op het gros van de beelden, bewegend en stilstaand, de afgrijselijkheid eraf is te scheppen.
En als dat dan de niet correct uitgevoerde LDR is, dan moeten mensen òf ermee stoppen, òf als de sodemieter beginnen met LDR goed uit te voeren, zodat er meer fijne plaatjes verschijnen en de afgrijselijke beelden gewoon niet meer te maken zijn.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:37

jjs schreef:
Mireille1970 schreef:

Dat dat realiteit is, dat erken ik.

Maar denk daar nou eens over na: daar zou toch geen gat in MOGEN zitten?
Dressuur is dressuur. Zodra het sport is, hoort het nog steeds dressuur te zijn.

Want dat impliceert dan dus, dat er omwille van de sport meer geoorloofd is?
Meer geaccepteerd wordt? Minder gekeken wordt of het voor het paard nog plezierig is?

Dat is de kern van de hele discussie wederom: verschil in mentaliteit.

Open je ogen voor wat er gebeurt en laat dat doordringen, in welke tak dan ook, en realiseer je nou eens, dat dat NIET NORMAAL is, en dat dat niet geaccepteerd hoeft te worden met het excuus: omdat het sport is.

Paardenwelzijn mag niet betwist worden met allerlei excusen, drogredenen en non argumenten: het zijn momentopnamen, kijk wat paarden elkaar onderling aandoen, ze laten zich heus niet dwingen en nog wat meer van die flauwekul.

LDR is voor mij nog steeds dierenbeulerij zolang op het gros van de beelden, bewegend en stilstaand, de afgrijselijkheid eraf is te scheppen.
En als dat dan de niet correct uitgevoerde LDR is, dan moeten mensen òf ermee stoppen, òf als de sodemieter beginnen met LDR goed uit te voeren, zodat er meer fijne plaatjes verschijnen en de afgrijselijke beelden gewoon niet meer te maken zijn.

1. Nee dus. Zo moet je dat niet uitleggen. Je moet dat zo zien: dressuur rij je thuis en in de sport. Maar dressuur wil alleen maar zeggen dat je je paard gedresseerd hebt, dus van alles leert. In de sport ga je samen (!!) een stuk verder, dus maak je ook gebruik van een ander paard, een paard met talent en vermogen, en heb je te maken met een andere ruiter, een met talent en vermogen, en die samen zijn een schouwspel dat sport heet.

2. Ieder zijn eigen mening, maar jij stelt dat het een FEIT is. Dat maakt velen in dit topic, waaronder mij, zo fel. Want dat is gewoon echt niet waar. En het allerergste is dat je het dan ook nog eens baseert op wat jij denkt te zien, jouw beeld. En niet ijkt door jarenlange praktijkervaring.

Heb je een voorbeeld van een paard in de sport dat alles uitstraalt wat jij graag ziet?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:51

Mireille1970 schreef:

ik denk dat je hier een heel belangrijk en gevoelig punt hebt

zowel in positieve als in negatieve zin

veel mensen passen dressuur toe in de dagelijkse training van hun paard ongeacht de discipline waarin ze zich bevinden, dat is heel positief

negatief: het gat tussen hoe dressuur oorspronkelijk bedoeld is, is groot als je kijkt naar hoe er nu gereden en getraind wordt voor de dressuurSPORT

En dat laatste vind ik erg jammer

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:53

Mireille1970 schreef:
Terwijl er hier vanuit werd gegaan dat LDR per definitie dierenbeulerij is. En velen die beide hebben beoefend en daarin hun weg hebben gevonden en een keuze hebben gemaakt weten dat dat niet zo is.

..en die geven hier zonder blikken of blozen aan dat elke topper ONGELUKKIGE MOMENTEN heeft alsof dat inherent is. Dat is het wellicht aan LDR, daar wil ik helemaal niet heen, maar het is NIET INHERENT aan het dresseren van een paard of dat nu voor koeiendrijven of het rijden van figuren in een ring is.

Gaat het bij wel of niet goeg kunnen rijden niet om het alleen maar gelukkige momenten hebben???
Dat begint bij de basis. Bij de ukkies op de ponies. Die moeten onbezorgd met dikke pret rondrossen en niet met strakke bekkies aan te teugels hangen.
Mijns inziens moet de inrichting vanhet hoogste niveau daar rekening mee houden. Niet alleen hoort als je wil dat de uk een harde pet opzet de voorbeeldfiguur die pet op te zetten, nee die voorbeeldfiguren horen ook het beeld dat de paardensport wil uit te dragen.
Is dat beeld wat hier als ONGELUKKIG MOMENT wordt afgedaan maar waarvan iedere ruiter weet hoe het er bij de manege op de hoek uitziet, of wat?!
Dat een topruiter om stilte om de ring kan vragen is een vreemde zaak maar een feit. Dat een topruiter het kan maken niet met het paard op de prijsuitrijking te KUNNEN komen is een vreemde zaak maar een feit.
Een modale ruiter die niet ontspannen met een zeker paard aan de gang is, is geen vreemde zaak maar doodgewoon onveilig en daar help geen helm, lichaamspantser of sedalin aan.
Zeg het maar. Gaat de gewenste kant op aan de basis? Ja? Prima, dan kan dit topic worden afgesloten.

Uhlrike Tiel stelt in mijn ogen een valide punt aan de kaak. Zeg het maar, gaat de algemene ontwikkeling de gewenste richting op?

HC

@Goofy, ik zal vragen of iemand het uit NL wil meenemen voor me. De verzendkosten hierheen zijn voor een enkel boek relatief te hoog.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:55

De sport zoekt altijd de extremen op, en dat hebben we nu met LDR voor dressuur bereikt...

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:02

hns schreef:
jaja...
Maar ik ga toch geen elektriciteit gebruiken

Lame raden... dat heb je zeker van horen zeggen??

Tip: je moet niet alles geloven wat ze zeggen.

Ik hoorde onlangs ook dat men op een stal hier vlakbij zeiden dat ik een paard (and I quote) verwaarloosde en ging navragen bij mijn smid, die ook bij hen langs komtAfbeelding Afbeelding achach, die roddels ook he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:22

jjs schreef:
russel schreef:

Dan toch jammer dat de toppers in het openbaar net die milimetergrens bij hun paarden overschreiden waardoor deze fotoos gemaakt kunnen worden. Zouden ze die grens beter bewaken, kregen we ook die fotoos niet en was de discussie waarschijnlijk niet op gang gekomen.

Mee eens Russel. En in mijn gemoedelijke buien kan ik ook nog wel bijna helemaal met de rest van je stuk mee gaan.

Maar we kunnen nog pagina's vol schrijven: zouden die foto's er komen waarop LDR er niet zo akelig uitziet en zo blij en gelukkig zoals de voorstanders hier beschrijven, dan is het toch snel gedaan met de kritiek? Ik bedoel, er is geen snellere manier om mij de mond te snoeren toch?

Dat die foto's er niet komen, geeft mij het gevoel dat deze foto's gewoon niet te maken zijn.

Het continu roepen van de voorstanders dat de tegenstanders helemaal niet weten wat het is en als ze het zelf zouden ervaren en zich erin zouden verdiepen, dat ze er dan heel anders over zouden denken, geeft mij alleen maar de indruk, dat hoe meer je ergens mee werkt, hoe normaler je het vindt. Afstomping? Afsluiten voor?

Dit soort beelden, dit soort gebruik van paarden zouden we niet normaal moeten vinden:
Ik vind het persoonlijk treurig dat je dit normaal vindt.

Afbeelding

Of dat nu in LDR, klassiek, springen, western of cross is, iedere paardenliefhebber zou daar gewoon met afgrijzen naar moeten kijken.

Ik weet, bij iedereen is op een ongelukkig moment wel een lelijke foto te maken, maar het per ongeluk voorkomen, of het normaal vinden en schouderophalend accepteren dat dat nou eenmaal sport is, zijn twee verschillende dingen.

Een verschil in mentaliteit.

Ik heb nergens aangegeven dat ik dit normaal vind. Ik vind juist dat een ieder die paardensport op niveau beoefend nimmmer deze beelden bij hun paarden mogen laten zien, ook niet op een momentopnamen.

Maar ik ben niet van mening dat LDR per definitie dit soort fotoos zal produceren. Het zijn juist die fotoos die door te ver door trekken het paard in een onaangename positie brengen. En dan is het heel lomp als het dan de mensen die in de top rijden deze beelden in het openbaar laten zien, zonder dat ze kennelijk in de gate hebben hoe het er uit ziet. Ben je op dat moment wel professioneel bezig. Dát is wat ik mij dan afvraag.

Wat ik wel in deze discussie proef is de totale ontkenning van voorstanders van LDR. Het grijze gebied, die de stille getuigen (de fotoos) laten zien, bestaat dus niet. Goef of fout en fout bestaat niet, dus moet het goed zijn, die fotoos dat is kolder op een verkeerd moment.... De momenten mogen op dat niveau nooit verkeerd zijn.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:24

nou lach maar niet te hard. Ik ben twee weken terug nog bij een rechtzaak geweest. Een vriend van me werd aangeklaagd voor verwaarlozing en als je de schijn maar tegen je hebt word je ook veroordeeld. En dat gebeurde ook!!

Ik stond met open mond toe te kijken ik geloofde mijn eigen ogen en oren niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:27

Tyrza schreef:
hns schreef:
jaja...
Maar ik ga toch geen elektriciteit gebruiken

Lame raden... dat heb je zeker van horen zeggen??

Tip: je moet niet alles geloven wat ze zeggen.

Ik hoorde onlangs ook dat men op een stal hier vlakbij zeiden dat ik een paard (and I quote) verwaarloosde en ging navragen bij mijn smid, die ook bij hen langs komtAfbeelding Afbeelding achach, die roddels ook he

Haha, stond ie zeker al een paar dagen zonder te werken op de wei???

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:28

Ik denk dat iedereen die eens is komen kijken bij ons op stal, het kan beamene dat het bij ons zo'n beetje een biovakantie oord is

Maar dat terzijde

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:33

Misschien zijn wij door ervaring wijzer en weten we dat het ultieme "een fout moment mag niet bestaan" helemaal niet KAN.

Ik kan super autorijden, maar als mijn remmen weigeren rijd ik je zijflank in. Hoe voorzichtig ik ook omspring met jou en mijn auto.

HC haalt het kleine kindje op de pony aan met een smile en geen hand eraan. Wij maakten de teugels dan vast aan de neusriem en niet aan het bit. Maar als die pony ze voorover het zand intrekt of het rit aanneemt, wat dan? Wordt er dan verlangd dat het kindje maar moet verongelukken immers les 1: niet aan je teugels trekken.

En dan. Niemand hier van de pro's geeft aan dat een fout moment niet bestaat of dat die foto's supermooi zijn. Niemand.

Wat wij uit ervaring graag willen betwisten is dat mensen denken dat het diepe en ronde oprekken van spieren en controleren van lossigheid en het niet hebben van blokkades (een accupuncturist doet hetzelfde met een dop van een naald, en kan jouw paard niet direct losgelaten in de bovenlijn aan de borst of achter de schouder komen, of reageert hij te heftig op de croupe of broekspier gaan er een zooi naalden in) dierenbeulerij is, terwijl wij uit ervaring weten dat het zoveel paarden zo los en jeugdig houdt. En dit zijn de 2 meest belangrijke zaken in mijn ogen, een blij jeugdig gezond paard. Daar doe je het toch voor. Mijn eerste is op 28e jarige leeftijd gestorven (liep toen nog fit iedere dag een rondje mee en mee naar buitenrit etc) en de rest leeft allemaal nog...

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:35

Arabesk schreef:
nou lach maar niet te hard. Ik ben twee weken terug nog bij een rechtzaak geweest. Een vriend van me werd aangeklaagd voor verwaarlozing en als je de schijn maar tegen je hebt word je ook veroordeeld. En dat gebeurde ook!!

Ik stond met open mond toe te kijken ik geloofde mijn eigen ogen en oren niet!

Jaloezie en nijd doet rare dingen met die mensen-wezens die rondlopen...

En juist jaloezie heeft ook deze hetze veroorzaakt.

Want er is nooit eerder over gezeurd en het gebeurde minimaal 10 jaar eerder ook al, alleen die hadden er andere successen mee in de sport, en binnen een meer-relativerend en gunnend volk: de springruiters.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:38

Nieuwsflash:

Anky nieuw wereld record! viewtopic.php?f=&t=611116

Dressage Direct schreef:
Salinero breathtaking for the judges

The chairman of the judges Swiss Beatrice Burchler-Keller was in the zone as well while judging, just like all the other judges of the judges panel. "He took my breath away. I have never seen Salinero like this before!", she said. "He was always in a super position. He was always engaged. I didn't realize that we were going towards a new world record score, but I knew my score had to be over 80%. I gave so many high notes. I rewarded Anky with a 10 for riding, she did a wonderful job. Also one transition piaffe-passage I rewarded with a 10."
Wim Ernes rewarded the transitions piaffe-passage of Salinero all the times with 10.