russel schreef:
Dan toch jammer dat de toppers in het openbaar net die milimetergrens bij hun paarden overschreiden waardoor deze fotoos gemaakt kunnen worden. Zouden ze die grens beter bewaken, kregen we ook die fotoos niet en was de discussie waarschijnlijk niet op gang gekomen.
Mee eens Russel. En in mijn gemoedelijke buien kan ik ook nog wel bijna helemaal met de rest van je stuk mee gaan.
Maar we kunnen nog pagina's vol schrijven: zouden die foto's er komen waarop LDR er niet zo akelig uitziet en zo blij en gelukkig zoals de voorstanders hier beschrijven, dan is het toch snel gedaan met de kritiek? Ik bedoel, er is geen snellere manier om mij de mond te snoeren toch?
Dat die foto's er niet komen, geeft mij het gevoel dat deze foto's gewoon niet te maken zijn.
Het continu roepen van de voorstanders dat de tegenstanders helemaal niet weten wat het is en als ze het zelf zouden ervaren en zich erin zouden verdiepen, dat ze er dan heel anders over zouden denken, geeft mij alleen maar de indruk, dat hoe meer je ergens mee werkt, hoe normaler je het vindt. Afstomping? Afsluiten voor?
Dit soort beelden, dit soort gebruik van paarden zouden we
niet normaal moeten vinden:
I
k vind het persoonlijk treurig dat je dit normaal vindt.

Of dat nu in LDR, klassiek, springen, western of cross is, iedere paardenliefhebber zou daar gewoon met afgrijzen naar moeten kijken.
Ik weet, bij iedereen is op een ongelukkig moment wel een lelijke foto te maken, maar het per ongeluk voorkomen, of het normaal vinden en schouderophalend accepteren dat dat nou eenmaal sport is, zijn twee verschillende dingen.
Een verschil in mentaliteit.