Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:52

alano schreef:
wat heeft het met hoe goed je kan rijden te maken??? het gaat toch om je kennis?!

Het gaat helemaal niet om kennis, juist niet!
De goedheid of de slechtheid van een rijmethode bewijst zich in de praktijk.

Als het wèl om kennis zou gaan, dan nog weet Q absoluut niet meer dan Anky hoor

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:52

aimee: wat doe jij als ik vragenmag eigenlijk in dit topic?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:53

nouja daar ging het over ik probeerde met mijn foto dit topic nog ene beetje te redden maar ben bang dat het te vergeefs is

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:53

alano schreef:

vraag ik me ook af heel stil hoor

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:55

alano schreef:

Vroeger, lang voordat jij op bokt zat, waren de discussies over LDR hier nog veel uitgebreider. Toen was ik één van de LDR-voorstanders

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:58

Aimee schreef:
alano schreef:
wat heeft het met hoe goed je kan rijden te maken??? het gaat toch om je kennis?!

Het gaat helemaal niet om kennis, juist niet!
De goedheid of de slechtheid van een rijmethode bewijst zich in de praktijk.

Als het wèl om kennis zou gaan, dan nog weet Q absoluut niet meer dan Anky hoor

heel verhaal getypt.....laat ook maar ik ga weer verder op bokt....

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:00

Aimee schreef:
alano schreef:

Vroeger, lang voordat jij op bokt zat, waren de discussies over LDR hier nog veel uitgebreider. Toen was ik één van de LDR-voorstanders

ik vraag wat je in DIT topic komt doen.....maar laat maar heb niet zo'n zin om met jou te discussiëren.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:07

alano schreef:
ik vraag wat je in DIT topic komt doen.....maar laat maar heb niet zo'n zin om met jou te discussiëren.

Dit topic gaat over LDR.... is in feite een voortgang van de vele topics waar ik vroeger in postte. Zoals Q dit topic weer gevonden heeft om zijn strijd tegen LDR te voeren, zo ben ik vrij om hier aan te geven dat die strijd nutteloos is.

Karl66

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:12

Alano en Moyra, de enige die de laatste pagina's aan het zieken was, was Q.

Aimee heeft al een paar keer aangegeven dat aan LDR voor- en nadelen vastzitten, net zoals aan klassiek.

Op dat moment vraag ik mij werkelijk af waarom hij maar blijft doorgaan te roepen dat ze dat niet wil zeggen, terwijl ze dat een keer of 5,6 zwart op wit heeft neergezet.

Daarover doorgaan heeft niks met de discussie over LDR te maken, maar alles met het zieken van iemand waar je het niet mee eens bent.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:13

Moyra, om op jouw foto terug te komen, een basisvoorwaarde voor LDR is, dat je basis in orde is. Zolang je paard nog zo op de voorhand loopt moet je helemaal geen LDR willen gebruiken, maar eerst met de basis aan de gang gaan.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:15

karl66 Q is vrij om zijn mening te uiten. jullie gaan daarop in en dan gaat Q daar weer op in....zoiets heet een discussie

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:22

alano schreef:
karl66 Q is vrij om zijn mening te uiten. jullie gaan daarop in en dan gaat Q daar weer op in....zoiets heet een discussie

Helemaal mee eens zolang het om LDR gaat.

Alleen het gaat om het volgende:

Stelling 1. LDR heeft voor- en nadelen

Stelling 2. De nadelen van LDR zijn groter dan de voordelen

Aimee is het met stelling 1 eens en met stelling 2 oneens, wat ze een paar keer keihard in dit topic zegt.

Q blijft eindeloos doorgaan dat Aimee het niet met stelling 1 eens is omdat hij dat opeens stelling 2 gaat noemen en dat ze daarom niet voor discussie openstaat. Dat noem ik zieken en niks met de discussie te maken te hebben en verschrikkelijk kinderachtig, want Aimee heeft een aantal keren heel duidelijk aangegeven dat ze het eens is met de stelling dat LDR voor- en nadelen heeft.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:28

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:33

hallo hier ben ik ook weer

goh wat gaan we hard.

Discussie, wat is een discussie eigenlijk?

Ik denk dat het belangrijkste in een discussie is: naar elkaar luisteren, er dan over nadenken wat de ander bedoelt en of die persoon misschien toch een beetje gelijk heeft, jouw mening geven en beoordelen of het misschien nodig is om je eigen mening bij te stellen.

qqqq heeft wat moeite met dit democratische verhaal.
hij luisterd niet, denkt niet na over wat iemand anders zegt, stelt zijn mening niet bij, en gaat erbij voorbaat van uit dat zijn wil (mening) wet is.
Waar hij wel goed in is, is het werken met woorden en mensen zoveel mogelijk te pakken op wat ze zeggen, dit draagt op zich niets bij aan het onderwerp van dit topic: ldr
Het hele topic verzandt nu dan ook in het pakken op elkaars woorden.

qqqq gaat niet naar een clinic van Anky of wie dan ook die ldr rijdt want dit vind hij te duur.

sorry, voor deze rechtstreekse aanval qqqq maar het gaat helemaal nergens meer over.

Ga eerst eens wat praktijk ervaring opdoen en je werkelijk verdiepen in ldr voordat je er een oordeel over kunt vellen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:29

Shan, ik denk dat je over de manier van discussieëren gelijk hebt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:55

moyra schreef:
om maar eens een goede foto te opene over ldr zal ik maar me eigen paardje nemen die er een handje van heeft en ben er hard mee aan het werk om het er uit te krijgen.

Afbeelding

Dit heeft helemaal niets met LDR te maken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:00

Dit noemt men: Gruwelijk op de kop...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:01

Ik moet eigenlijk stofzuigen maar zit even het rapport van Lausanne door te lezen. Grappig hoe sommige experts daar dingen roepen die eigenlijk helemaal niet ter zake zijn aan de discussie Ze doen me een beetje aan QQ denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:01

Suzanne F. schreef:

Moet je weer meteen bot doen Suzanne

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:09

Zep schreef:
Suzanne F. schreef:

Moet je weer meteen bot doen Suzanne

Eehm subtiel is mijn tweede naam he?
Ik ben zo tactvol altijd!!

Maarre in plaats van "Laag diep rond" is dit "Traag richting grond"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:11

Nog effe en hij valt....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:16

Wel interessant artikel. Ik ben nu bij paragraaf 2.9 en daar kom ik het eerste wetenschappelijke punt tegen. Dat geeft aan dat de houding wel degelijk een positief effect heeft op de beweging

Beetje jammer dat je hieruit niet echt kunt opmaken of er interactie geweest is tussen de diverse experts of niet. Ik lees eerst een stukje waarin Sjef aangeeft dat ook hij niet eerder dan met een 5- of 6 jarige begint met zwaarder werk, en vervolgens krijg je weer wat te lezen over het verkeerd belasten van te jonge paarden. Gezien het subject van de workshop: mag ik dan aannemen dat deze Duitse onderzoeker vindt dat LDR-trainers hun jonge paarden verkeerd belasten en zo ja, waar baseert hij dat dan op? Of heeft hij het over jonge paarden in het algemeen?

Dat bedoel ik dus met dat ik er weinig punten uithaal die ik werkelijk ter zake vind doen.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:32

Hahaha, traag richting grond
Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie dit ook zien als LDR, om het voorbeeld van moyra maar eens te volgen De bak loopt hier wat schuin af naar beneden, dus hij loopt wat meer op de voorhand als op rechte stukken en de foto is wat schuin genomen zoals je kan zien.
Afbeelding

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:04

Nou ik vind dit wel erg overdreven zeg!!
Het misschien wel af en toe goed zijn maar ik denk niet dat je altijd zo moet rijden want volgens mij is dat echt slecht...

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:04

Ik heb weinig verstand van LDR maar kan dat geen LDR noemen. Naar mijn idee moet het paard meer van achter gereden worden (ja ja ook in het LDR) Zo niet zit ik er naats en zal ik toch een felle tegen stander worden.
Ik vindt ook dat op deze foto de ruiter teveel van voren werkt en te weinig met het been.
Nee kan dit geen lDr noemen verebter maar als ik er naast zit ik ben zelf namelijk geen LDR ruiter, maar sta voor alles open