Hij werd naar Amerika verkocht, en op de een of ander manier konden ze daar niet goed met hem overweg.
De eigenaren begonnen toen met grondwerk..
Ik heb Gregor gekend toen er nog met hem gereden werd. Er was niets speciaals met hem aan de hand, of kon hij misschien niet zo goed stilstaan op X?
Ik vond het vreselijk om te lezen hoe Gregor kapot gemaakt is bij de nieuwe eigenaar.
Ik kan je niet helpen, zo via email..
Soms vraag je je af of een paard niet beter af is met een netjes -met respect voor het dier- uitgevoerde slacht.
AU!
Ja, dat wel.
Al met al geen fijn verhaal.
Ik voel met je mee.
liljebo schreef:Hmmm... mag ik even inbreken? Ik ben momenteel in contact met de eigenaresse van de zoon van mijn merrie. Het paard staat op de wachtlijst voor de slacht omdat hij zeer moeilijk rijdbaar is. De eigenaresse had het dier na problemen uitgeleend aan een verzorgster ter latere koop, maar daar kwam probleemgedrag erbij (en ruzie , meid probeerde eigenaresse te besodemieteren). Het paard blijkt moeilijk (of niet) verkoopbaar omdat het met rijden en mennen veel te heet is en bij buitenrit zich omdraait en naar huis gaat (ook bij mennen) en de eigenaresse heeft geen paarden meer en kan hem niet houden. Dier staat op de wachtlijst voor de slacht.
Nu heb ik de neiging om hem hierheen te halen als ze geen goed thuis kan vinden. Ik ga er zelf niet meer rijden (ben niet kundig genoeg) maar rijdt ook niet met de rest van mijn kneuzenclub. Heb er gewoon op andere manieren lol mee en plaats zat (grote schuilstal en 6 ha wei achter het huis)
Maar waar het nu om gaat ... het dier is 6 jr en al tig keer van eigenaar gewisseld en ik kwam vroege rijfilmpjes van hem tegen (staan openbaar op you tube) Nu heb ik in een mail tegenover de eigenaresse nogal ongezouten mijn mening gegeven over de manier waarop het paard op jonge leeftijd werd gereden, wetend dat zij het niet was. Maar later begreep ik dat de betreffende ruiter (meisje) mogelijk ook bij hen nog wel eens op het paard heeft gereden en misschien heb ik mensen behoorlijk voor het hoofd gestoten (heb oa gezegd dat ik het niet vreemd vindt dat het paard zo moeilijk hanteerbaar ohz is geworden en dat hij, om hem rijgeschikt te maken, volledig omgeschoold zou moeten worden ... dier heeft overigens ook op de drafbaan gelopen)
Nu vraag ik mij af ... overdreef ik? Ik vind van niet, maar zou wel jullie mening willen weten.
Kan hier de filmpjes plaatsen... zijn niet van mij dus, maar wel openbaar.
Mag dat? Kan dat?