Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
S_en_Z schreef:Je moet altijd recht boven je paard blijven
Benen lang, als je kijkt waar je naartoe gaat op de volte geef je al genoeg hulp om duidelijk te maken dat je op een volte wil. Je binnenhand gaat iets opzij voor stelling maar mag geen druk geven.
Je buitenhand blijft aan de hals. Je hebt dan gelijke "druk" op 2 teugels. (geen kracht, maar verbinding)
Dat is de buitenschouder begrenzen. Loopt het paard dan iets over de schouder weg geef je een keer wat linkerbeen en daarna maak je jezelf weer recht/lang.
VisibreTeam schreef:buikspieren worden wel aangespannen maar de rug word niet gebruikt,
Sheran schreef:Mallow: het ziet er al iets minder kort uit, maar toch nog steeds kort naar mijn idee, alsof hij vooral hard wil in plaats van ondertreden.
Wat vinden jullie van mijn filmpjes (komen uit het topic uit mijn onderschrift). Dit is de eerste, bekijk vooral ook even de laatste 15 seconden, daar loopt hij anders dan op de rest van het filmpje.
En hier wat langer (geen cameraman bij de hand, dus wat minder duidelijk)
Mallow schreef:Ze zit momenteel weer in een groeifase en een dikke pak haar wat ook vertekend, maar er mag wat af inderdaad.
Wat vind ik er zelf van? Confranterend.
ik zat mezelf heel erg in de weg door dat zadel en kon me er niet lekker in bewegen.
Paard komt soms flink in verzet maar kan zelf m'n vinger er niet echt op leggen waar dat nu precies aan ligt.
Ik vind het er wat rommelig uitzien maar er zitten ook wel wat lekkere stukjes tussen.
Hoe zou ik haar makkelijker lang en laag kunnen rijden?
S_en_Z schreef:Ik heb juist het idee dat ze te snel onder me vandaan stapt en ik dat niet bij kan benen en daardoor opzij schuif.. want ik ga niet bewust naar buiten.. ben heel erg bezig met binnenbeen lang lang langgggggHet is een gevolg van "iets"
Maar van wat?? Als ik rechter kan blijven zitten (wat me ook vaak genoeg wel lukt) stapt ze veel mooier onder me, kantelt ze minder en komt ze meer op het achterbeen.
Ze stapt de kw nl. heeel makkelijk.. veel makkelijker dan ik verwacht. Het punt is denk ik.. dat ze liever vanuit een travers een kw draait.. dan vanuit een schoudervoor... dat ze nog niet echt weet wat ze met die achterbenen aanmoet?? Maar ze gebruikt ze dan weer niet verkeerd..
Zal ik eens kijken of ik zo'n naar buiten zak actie heb op film? (volgens mij heb ik die nl wel ergens...)
Ik zit te denken en te denken (en dat doe ik echt al een hele tijd, ik rijd btw niet veel kw hoor omdat ik ze best belastend vind)
Ik zie me namelijk niet echt mijn binnenbeen optrekken.. maar dat gevoel heb ik soms wel als ik merk dat ik naar buiten zak.
S_en_Z schreef:Heb een voorbeeld gevonden. Nu even uploaden, heel klein kort stukje.
Esther, kun je best eens gelijk in hebben.. want ik zet mezelf helemaal vast al vanuit mijn buikspieren.. als ik doorheb dat ik naar buiten zak ga ik idd binnenbeen langmaken.. waardoor ik weer naar voren ga zitten omdat ik naar mijn knie zit te kijken.. dan zit ik in principe wel recht (niet vertikaal rug, maar vertikaal linker en rechterkant van lijf) maar breng ik mijn gewicht teveel naar voren waardoor ze niet actief meer stapt.
(het is bij mij meestal het ene of het andere uiterste)
S_en_Z schreef:Bertie.. Ik heb met de keertwendingen nog best wel veel "problemen" om recht te blijven zitten.. ik let er wel op en roep iedere keer "binnenbeen langggg" maar als ik dan recht zit zit ik de eerste 2 keertwendingen heeeel krampachtig waardoor ze heel twijfelend kw inzet maar dan net niet lekker door kan stappen.. Ik heb wel kw waarbij ik WEL netjes recht blijf.. maar heb je daar misschien een goede tip voor om dat te oefenen?
themuisje schreef:Dat wist ik, omdat het in m'n hoofd gewoon onlogisch lijkt dat het niet kan, maar ik weet het dan niet uit te leggen omdat ik er de ballen verstand van heb
S_en_Z schreef:Heb een voorbeeld gevonden. Nu even uploaden, heel klein kort stukje.
Esther, kun je best eens gelijk in hebben.. want ik zet mezelf helemaal vast al vanuit mijn buikspieren.. als ik doorheb dat ik naar buiten zak ga ik idd binnenbeen langmaken.. waardoor ik weer naar voren ga zitten omdat ik naar mijn knie zit te kijken.. dan zit ik in principe wel recht (niet vertikaal rug, maar vertikaal linker en rechterkant van lijf) maar breng ik mijn gewicht teveel naar voren waardoor ze niet actief meer stapt.
(het is bij mij meestal het ene of het andere uiterste)