Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tjuppie schreef:Inderdaad Agossie, maar dan nog:
'ik ben heel bang dat ik in jouw geval het slofgebruik wel degelijk dierenmishandeling zou noemen' = bij jou: ik mishandel dieren? WAUW vrije interpretatie zeg.
Nogmaals: Het is geen schande, wij wisten allemaal toen we 16 waren, nog niet wat we nu weten. Dus doe gewoon even chill man, wind je niet zo op.

zoals een van mijn trainingspaarden die zijn rug zo vast zette dat hij ging kreupelen... in dat geval pas ik en sportmassage toe en ga ik even met slofj rijden want zo'n diertje moet vanwege medische redenen leren ontspannen onder het zadel
Tjuppie schreef:Het draait niet allemaal om jou deruijter.
Daarom gewoon verder met wat anders.
Goed punt Agossie! Al ben ik het wel meteen met je eens. In het laatste geval snap ik best dat het kan meehelpen en ook het zelfvertrouwen van de ruiter kan verhogen. Ook al ben ik wel van mening dat je als instructeur dan in een les op een gegeven moment wel het ding eraf kunt halen, omdat je er dan naast staat en de ruiter er doorheen kunt helpen als het niet lukt. Zo kun je er weer steeds meer naar toe werken dat ie er weer af kan.
Maar dan blijf ik wel bij mijn mening dat een goede ruiter de slof niet nodig heeft.

) die nogal... wat stekkers verkeerd heeft staan vanwege zijn verleden (een hele super manier van paarden zadelmak maken
je paard zal nooit meer durven protesteren tegen het zadel
) soms is het voor mij veiliger met slof te rijden... 
Tjuppie schreef:Het draait niet allemaal om jou deruijter.
Goed punt Agossie! Al ben ik het wel meteen met je eens. In het laatste geval snap ik best dat het kan meehelpen en ook het zelfvertrouwen van de ruiter kan verhogen. Ook al ben ik wel van mening dat je als instructeur dan in een les op een gegeven moment wel het ding eraf kunt halen, omdat je er dan naast staat en de ruiter er doorheen kunt helpen als het niet lukt. Zo kun je er weer steeds meer naar toe werken dat ie er weer af kan.
Maar dan blijf ik wel bij mijn mening dat een goede ruiter de slof niet nodig heeft.
Agossie schreef:Tjuppie schreef:Het draait niet allemaal om jou deruijter.
Ik ben een slechte ruiter, maar gelukkig hebben mijn paard en ik hem ook niet nodig!
Dat ben ik met je eens, behalve in de situatie die MDH dan weer uitlegt, om medische redenen. Je gebruikt hem dan anders dan wanneer je het paard wil corrigeren omdat hij niet luistert, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dan is het ook niet om het paard met de kin op de borst vast te zetten, of de "ronde houding" te krijgen, maar te laten zakken om zodoende de rug wat meer te gebruiken. Als de rug dan weer wat los is, ga je aan de nageeflijkheid werken. Of heb ik het mis?

Moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik in principe geen paarden rijd die medische problemen hebben... Misschien klinkt dat gek, maar hobby he, dus wil alleen gezonde
Dat ben ik met je eens, behalve in de situatie die MDH dan weer uitlegt, om medische redenen. Je gebruikt hem dan anders dan wanneer je het paard wil corrigeren omdat hij niet luistert, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dan is het ook niet om het paard met de kin op de borst vast te zetten, of de "ronde houding" te krijgen, maar te laten zakken om zodoende de rug wat meer te gebruiken. Als de rug dan weer wat los is, ga je aan de nageeflijkheid werken. Of heb ik het mis?
Ik ben een slechte ruiter, maar gelukkig hebben mijn paard en ik hem ook niet nodig!
Peeters_Ilse schreef:ja helemaal met je eens deruijter, sommige mensen overdrijven echt. en als ze zonodig anti slof zijn en vinden dat het dierenmishandeling is moeten ze maar van dit topic gaan!
Nimber schreef:nee hoor. Een hulpteugel is mits goed gebruikt een tijdelijk hulpmiddel.
Niet alleen bij correctie van verreden paarden maar ook om je paard soms te helpen begrijpen wat je hem duidelijk wil maken.
Ik had een paard dat de overgang galop stap altijd met een pasje draf deed. Als ik meer ging sluiten drukte hij zijn neus eruit en brak ie echt af. Ik heb de overgang een keer of 3/4 in 15 min tijd gereden met slof en toen snapte hij wat ik wel bedoelde en kon de slof weer in de kast. leek mij een beter plan dan weken door martelen
) deruijter schreef:Peeters_Ilse schreef:ja helemaal met je eens deruijter, sommige mensen overdrijven echt. en als ze zonodig anti slof zijn en vinden dat het dierenmishandeling is moeten ze maar van dit topic gaan!
ja maarja zullen ze wel niet doen. Terwijl ze zelf zeggen dat ik mensen wegjaag terwijl ze dit zelf doen.
maar goed zullen wij ons maar heel volwassen opstellen en hun niet storen met hun hele
belangrijke gesprekken en meningen wat trouwens botst met het doel van het forum