[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:15

Citaat:
@JoycexLynn12 - heb je ook foto's hoe het beeld is van tijdens wedstrijden? Want met zo diep lopen als op de foto's zul je op een wedstrijd niet snel WP krijgen. Terwijl je die wel hebt.
Verderop las ik dat deze foto's van een tijdje geleden zijn. Ben dus benieuwd naar nieuwe! :D

Je mag mijn coupons met commentaar komen kijken.

Misschien als je mijn tekstje had gelezen had je gezien dat ik haar bewust lager en dieper (ronder) heb ingezet omdat dat momenteel mijn trainingspunt is.

S_en_Z

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:29

Het is aardig druk in het topic :=

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:33

Daaphh schreef:
Nefertarie schreef:
Ik zie hier eerder een eventing-ruiter zitten , zeker op foto 2

En hoe zie je dat als ik vragen mag? :D Want ik rij namelijk eventing :D

Ik had je profiel bekeken en daarna de foto's nogmaals. Het viel me op dat je voorover zit, alsof je een hindernis gaat nemen.
Ook je hoofd-houding lijkt "op een hindernis af te gaan" Zoals springruiters kijken naar een hindernis, zeg maar.

Misschien ook door je benen, je steunt erop naar voren denk ik??

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:33

@S_en_Z, zou je naar mijn foto's op de vorige pagina willen kijken???

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:34

Ik heb geen top foto's van wedstrijden en de leuke die ik heb zijn echt van van de zomer.
Zo begonnen we ;
Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zomer ;
Afbeelding

Beetje ongelukkig moment, inzet wijken
Afbeelding

Begin SB (inmiddels bevestigd)
Afbeelding

Galop, had er iets meer doorheen gemogen
Afbeelding

Wat we ook doen in de training is het galopperen met een lager ingestelde hals.. We rijden haar BEWUST terug in tempo omdat ze er snel tussenuit wil piepen en haar tempo zo bepaald, hier is het tempo echt van mij.
Dit was op het einde van de les.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:23

JoycexLynn12 schreef:
Ik heb geen top foto's van wedstrijden en de leuke die ik heb zijn echt van van de zomer.
Zo begonnen we ;
Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zomer ;
Afbeelding

Beetje ongelukkig moment, inzet wijken
Afbeelding

Begin SB (inmiddels bevestigd)
Afbeelding

Galop, had er iets meer doorheen gemogen
Afbeelding

Wat we ook doen in de training is het galopperen met een lager ingestelde hals.. We rijden haar BEWUST terug in tempo omdat ze er snel tussenuit wil piepen en haar tempo zo bepaald, hier is het tempo echt van mij.
Dit was op het einde van de les.

Het lijkt wel alsof je een beetje gepiqueerd bent.
Dat is helemaal niet nodig, hoor. :D

Deze foto's tonen inderdaad een ander beeld, en ja, ik was gewoon nieuwsgierig naar het beeld tijdens wedstrijden. :)

Die foto's zien er dus inderdaad anders uit. :)
Zelfs als je de verkeerde horizon in aanmerking neemt. Die werkt juist negatief. Met een rechte horizon ziet het er beter uit! *D

In het filmpje valt me op dat je nogal naar buiten zit. Daar kun je nog wel verbetering halen! Want je geeft je paard er tegenstrijdige aanwijzingen mee.

Succes!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:37

Joyce ik vind het grappig om te zien.. die van mij is ong. 1.69. Maar qua lengte lichaam en benen lijken ze echt VEEL op elkaar.. (oke nu wat minder.. omdat ze aardig aangekomen is en door haar spiermassa lijkt ze ook breder..) maar toen ze net bij mij was vond ik haar echt lang in ALLES :P

Zo grappig om dat terug te zien in jouw paard. Maar die van jou heeft wel duidelijk langere achterbenen vergeleken met de voorbenen. Dat verschil is bij die van mij iets minder.

(die van mij was in het begin ook type duikboot als ze zakte met haar hoofd.. en krulde ook graag op in haar "houdinkje" en leek dat heel makkelijk te vinden. Bij haar voelde je in het begin heel weinig "contact" dat wordt nu (gelukkig) minder. Ze is niet zwaar in de hand of sterk.. maar je voelt nu echt stukken dat ze "tegen" je hand aan gaat lopen.. tot het moeilijk wordt.. dan wil ze nog weleens "achter de hand" duiken.

Vaak zijn dat de momenten dat ik iets teveel druk op de teugel heb (heel fijn zo'n gevoelig spiegelend paard).

Die van jou:
Afbeelding
die van mij: (augustus 2011)
Afbeelding

Ik vind trouwens op je galopfoto dat het neusje er iets uit is op het neerkom-moment helemaaaaaaaaaaaal niet storend.

Dit is namelijk het punt waar veel paarden teveel achter de ll doorknikken en het verkeerde punt in de hals doorbuigen!

Die van mij heeft een reuzachtige galop als je haar groot laat worden.. is aan dit "oeps" momentje wel te zien denk ik :P
Afbeelding

Ze had met haar neus meer "er uit" gemogen.. maar hoe hoog die achterbenen van de vloer komen... :~

Ik reed hier geen middengalop overigens.. dit was gewoon een arbeidsgalop waarbij ik haar te "groot" liet galoperen. :=
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 20-01-12 21:54, in het totaal 5 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:38

R_ali_R schreef:
@S_en_Z, zou je naar mijn foto's op de vorige pagina willen kijken???

Ga ik doen voor je

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:56

Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden.
Ze loopt hier te ver achter de loodlijn, maar ik vind het vooral zo moeilijk om tussen de oren het hoogste punt te houden.
Paard wil erg graag dat ik haar help haar hoofd vast te houden (vooral in de galop, tijdje terug daarvan een foto geplaatst).
Probeer veel te schakelen, ophouding en weer los maar jeetje wat moeilijk.

S_Z: dat grote zal wel van Prestige zijn :P , Zodore doet dat ook graag maar dan is ze heel hangerig, wil liever niet sluiten.

Voor juryleden:
Wat zien jullie het liefst in de B?
Oprichting is daar nog niet echt aan de orde, maar moet toch het hoogste punt tussen de oren zitten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 20-01-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:58

Pion: De laatste foto vind ik eigenlijk heel fijn om te zien, die andere kan ik niet helemaal beoordelen. Je zou misschien iets meer ruimte kunnen geven, maar echt ver achter de LL lijkt ze niet te komen daar?
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-01-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:58

Op de foto's ziet het er niet verkeerd uit R_ali_R. Ik zie ontspanning, lijkt fijn naar de hand te zoeken.. loopt netjes ruim ondergetreden.

Galop is mooi doorgesprongen, achterbeen komt als tweede been neer en daarna het voorbeen. Keurige galop dus.

Het beeld is netjes. Ik weet niet waar je precies tegenaan loopt in je proeven.. maar de aanleuning is voor de B prima :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:00

Hoi, ik heb nog eens naar je filmpje gekeken, want het zat me toch niet lekker.
In stap lijkt hij inderdaad de hals iets te laten zakken, en daar heeft hij dus niet al te veel problemen.
Maar zodra je aandraaft verandert het beeld.
Wat me met name opvalt is het zadel, en de manier van lichtrijden.
Omdat het hier nog niet genoemd is begin ik er maar over.

Begrijp me goed, er zijn geen verwijten.
Ik probeer te verwoorden wat ik zie.
En je schrijft dat er inmiddels veel verbeterd is. :)
Het zou leuk zijn als je daarvan foto's laat zien!

Het zadel.
Zo te zien ligt het diepste punt van het zadel niet in het midden, maar daar achter.
Het zadel klappert ook iets. Het ligt niet goed.
En je kunt zien dat elke keer dat je tijdens het lichtrijden gaat zitten, dan zakt de rurg van je paard ook even weg.
Geen wonder, dat je paard last heeft (had) van de rug. Je kunt het gewoon zien. In het filmpje dan, he.

Wat me van je lichtrijden opvalt is dat je nogal zwaar gaat zitten. Bij elke 'zit' komen je knieën even omhoog. Dat is een indicatie dat je steeds in de rug klapt.
Met lichtrijden is het juist de bedoeling dat je de rug van een paard als een soort trampoline gebruikt. Niet het zitten, maar het gebruik als de veer die je omhoog laat gaan.
Lichtrijden mag de rug niet belasten. Met jouw manier van lichtrijden belast je de rug juist wel.
Praat er eens over met je instructeur, en kijk eens bij anderen. :)

Begrijp me goed .. voor dit topic is het fantastisch om filmpjes zoals deze te zien!
Weet je, we zijn gewoon allemaal zo begonnen zoals jij. Ik ook. :)
Daar is niets mis mee. Want naast het fysiek rijden moeten we ook de 'snap' leren.
En filmpjes zoals deze kunnen helpen om meer mensen de 'snap' te laten ervaren.
Daarom ben ik zo blij met dit filmpje, en dat je de moed hebt om hem te laten zien. *\o/*

Romana01 schreef:
en hier het slachtveld

ff voor de duidelijkheid, hij bleek enorm last te hebben van zijn rug, dus dat is allemaal opgelost en loopt nu stukken beter! (en geloven jullie dat hij nu hele ruime gangen heeft :') ) en ik heb niet de ergste dingen genomen, die waren echt om te janken en wil ik dus niet op internet hebben staan :Y)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:03

welke foto mwm.. die van mij?

Heb even het beeld gedraaid:

Haar schoft-kont hoogte is op dezelfde verhouding nu als ze net met 1 voorbeen gaat landen.

Afbeelding
Mocht iets meer lucht hebben.. lijkt niet veel te diep nee

Volte verkleinend
Afbeelding

Edit: Ik draag mijn handen te weinig in galop. In de galop stuw ik teveel nog met mijn zit. Als ik dan mijn handen draag geef ik onbedoeld ophoudingen in haar mond waardoor ze reageert door te ver door te knikken en kort in de hals te worden. Als ik ze hier houdt kan ik er op letten dat ik meeveer en zoek ik stiekem wat steun aan haar hals. Ik zet geen kracht ofzo. (doe ik dus expres mn handen daar "leggen".. ben hard bezig met STILzitten.. maar vind dat erg moeilijk aangezien op mijn vorige paard continu moest stuwen om hem voorwaarts te houden. Bij deze hoeft dat helemaal niet maar het zit er zo in "gebakken" aangezien ik die andere 11 jaar op die manier gereden heb.. :( )
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 20-01-12 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:05

S_en_Z schreef:
Die van mij heeft een reuzachtige galop als je haar groot laat worden.. is aan dit "oeps" momentje wel te zien denk ik :P
Afbeelding

Ze had met haar neus meer "er uit" gemogen.. maar hoe hoog die achterbenen van de vloer komen... :~
Wat een práchtig voorbeeld van pendelen! Wow! :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:13

S_Z hou nou eens op met de fotospam, daar word ik jaloers van hoor :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:15

Ik vond het ondanks het een moment is die een fotograaf niet graag neemt ook een hele aparte en toch best mooie foto :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:15

Pion je mag je Prestige wel een keer een weekje wisselen voor mijn Prestige.. kijken of je er dan nog zo over denkt _O-

Ze is lief, leuk en fijn te rijden.. maar ze spiegelt zo erg.. zet je er iemand op die "knijpt" in haar zit.. dan komt ze bijna niet vooruit :=

Bertie.. ik heb nog nooit van "pendelen" gehoord en op google vind ik hele andere betekenissen van het woord "pendelen"

Wat is dat exact?
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 20-01-12 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:19

Doris spiegelt ook behoorlijk :j
Echt zo'n gevoelig madammetje.
Als ik maar een beetje gespannen ben reageert ze direct.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:21

Haha, ik had het tegen Pion S_en_Z

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:23

MyWishMax schreef:
Haha, ik had het tegen Pion S_en_Z

Ik dacht al _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:28

Pion als je op de eerste foto haar neus er meer uit zou rijden zou de nek al veel hoger uitkomen (omdat de hals minder gebogen is dan.. snap je?) :j

Toch vind ik dat je gewoon B moet gaan starten met die knappe knol van je!
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 20-01-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:29

bertie schreef:
Hoi, ik heb nog eens naar je filmpje gekeken, want het zat me toch niet lekker.
In stap lijkt hij inderdaad de hals iets te laten zakken, en daar heeft hij dus niet al te veel problemen.
Maar zodra je aandraaft verandert het beeld.
Wat me met name opvalt is het zadel, en de manier van lichtrijden.
Omdat het hier nog niet genoemd is begin ik er maar over.

Begrijp me goed, er zijn geen verwijten.
Ik probeer te verwoorden wat ik zie.
En je schrijft dat er inmiddels veel verbeterd is. :)
Het zou leuk zijn als je daarvan foto's laat zien!

natuurlijk zijn er geen verwijten en als ik niks van commentaar zou willen erover, zou ik het ook niet plaatsen. Deze foto had ik op blz. 3 al geplaats, heb geen andere goede rij foto's :P (en dan bedoel ik niet, dat dit de enige foto is, waarop die goed/beter loopt)

Afbeelding

bertie schreef:
Het zadel.
Zo te zien ligt het diepste punt van het zadel niet in het midden, maar daar achter.
Het zadel klappert ook iets. Het ligt niet goed.
En je kunt zien dat elke keer dat je tijdens het lichtrijden gaat zitten, dan zakt de rurg van je paard ook even weg.
Geen wonder, dat je paard last heeft (had) van de rug. Je kunt het gewoon zien. In het filmpje dan, he.

hier heb je helemaal gelijk in en we rijden nu niet meer met het zadel, sinds september (?)

bertie schreef:
Wat me van je lichtrijden opvalt is dat je nogal zwaar gaat zitten. Bij elke 'zit' komen je knieën even omhoog. Dat is een indicatie dat je steeds in de rug klapt.
Met lichtrijden is het juist de bedoeling dat je de rug van een paard als een soort trampoline gebruikt. Niet het zitten, maar het gebruik als de veer die je omhoog laat gaan.
Lichtrijden mag de rug niet belasten. Met jouw manier van lichtrijden belast je de rug juist wel.
Praat er eens over met je instructeur, en kijk eens bij anderen. :)

ik heb het filmpje even opnieuw gekeken, en ik zie wat je bedoelt. Ik weet (gelukkig) van mij zelf, dat ik dit nu/normaal niet doe/deed, ik zat behoorlijk slecht op dat zadel en had na het rijden ook altijd enorm pijn in mijn enkels/knieen, kon soms nog amper lopen.
dit is 'recenter' [RIJ-ITP] zitcompetitie en hier doe ik het veel minder/niet

bertie schreef:
Begrijp me goed .. voor dit topic is het fantastisch om filmpjes zoals deze te zien!
Weet je, we zijn gewoon allemaal zo begonnen zoals jij. Ik ook. :)
Daar is niets mis mee. Want naast het fysiek rijden moeten we ook de 'snap' leren.
En filmpjes zoals deze kunnen helpen om meer mensen de 'snap' te laten ervaren.
Daarom ben ik zo blij met dit filmpje, en dat je de moed hebt om hem te laten zien. *\o/*

haha, graag gedaan! Ik weet wat mijn foute zijn/ zijn geweest, en ik hoop dat ik met dit filmpje, andere mensen die zelfde foute kunnen vermijden!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:31

Bij pendelen denk ik aan het middelpunt van het paard waar het paard in galop 'omheen pendelt'.
Dat het middenpunt steeds hetzelfde blijft en dan de 'afwikkeling' van de sprong en het begin van de nieuwe sprong.

Ik kan er ook helemaal naast zitten, maar daar denk ik aan bij pendelen.

S_Z: ja snap inderdaad wat je bedoeld, lastig punt is dat!
Ophouding, los en been?
Hoe doe jij dat?

Tsja, ik vraag me een beetje af welke houding ze in de B willen zien.
Heb toch vaak dat ze iets achter de loodlijn loopt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:34

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:35

Daaphh schreef:
Nefertarie schreef:
Ik zie hier eerder een eventing-ruiter zitten , zeker op foto 2

En hoe zie je dat als ik vragen mag? :D Want ik rij namelijk eventing :D

Ik had je profiel bekeken en daarna de foto's nogmaals. Het viel me op dat je voorover zit, alsof je een hindernis gaat nemen.
Ook je hoofd-houding lijkt "op een hindernis af te gaan" Zoals springruiters kijken naar een hindernis, zeg maar.

Misschien ook door je benen, je steunt erop naar voren denk ik??[/quote]

Ja dat kan wel, nog niet zo echt opgelet denk ik