joenohoe schreef:themuisje schreef:Joolien de 4 jarige pony die jij nog niet klaar vind voor wedstrijden is dit weekend twee keer eerste geworden met 209 pt en 195
En wat wil je daarmee zeggen, wil je applaus ofzo ? Een paard zou niet zo vroeg beleerd moeten worden... Wat denk je waarom zoveel paarden vroegtijdig de eeuwige groene weides op gaan, waarom er zoveel blessures zijn ???
Omdat er paarden zijn die overvraagd worden.
Jonge paarden mogen geen jonge paarden meer zijn (heb ik een jury vorige week horen zeggen)
We willen het liefst paarden die al vanaf hun 3 wedstrijden lopen alsof ze 15 zijn, en dan ook nog eens "netjes met 't koppetje op de borst"
Ben ik blij dat wij geen wedstrijden voor 3-jaarse hebben en de 4-jaarse supergemakkelijk is.
En als mijn jong paard niet zèlf wil ontspannen, dan is het een teken dat zijn tempo/ rechtgerichtheid niet goed is.
En oké, ik weet het, er zijn er die hem dan naar beneden zouden sleuren, méér dan 1 persoon zelfs.
Maar wil je alsjeblief niet iedereen over dezelfde kam scheren?
Als mensen pas zouden mogen beginnen sporten als ze volgroeid zijn zouden me mogen wachten tot we 21 zijn.
Zal dan maar gauw terug van m'n 4-jaarse stappen en ermee in de weide gaan rondlopen.
Ohnee wacht, lopen is sport ... samen in de stal staan dan?