Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Woodstock schreef:Owant het is meer een kunstje dan dat het echt rijden is.
Professor schreef:Citaat:ik heb het ook zo ervaren echter is hyperflexi van de nek wel een groot gevaar in deze evenals in het bekken.
Hyperflixie is niet goed, maar Flexion dus buigen in stand van de nek en hals is net zo als rekken en strekken.
Professor schreef:Maris schreef:Horst werkt met een gymnastiek teugel toch ? Ben je hier ook voor ?
Becker is een leerling van Knie een begaaafd Circusruiter en trainer misschien komt het daardoor dat Herr Becker weleens de grens van Klassiek overtreed?
Professor schreef:
Citaat:clarence schreef:Inhoudelijk commentaar:
1. Paard is veel te dik. Dat is slecht voor de gewrichten en bekort de levensduur van het edele ros.
is dat zo, weet u welk ras dit is, mischien is het wel een barrok type, in Wenen zijn ze ook goed aan de maat, en worden gemiddeld ook zo'n 35 jaar.Citaat:2. Paard loopt teveel op de voorhand. RA is al bijna van de grond af terwijl LV nog half in het zand steekt. Tegelijkertijd is LA al neergezet terwijl de linkerdiagonaal nog niet van de grond is. Er is dus ook geen zweefmoment en dit is dus eigenlijk helemaal geen draf. Verder is paard gebroken bij de derde wervel de neus achter de loodlijn. Nee nee nee, dit heeft niets, maar dan ook werkelijk niets met de Klassieke RijKUNST te maken.
ooit van hogeschool stap gehoord?
en weet u de gradatie van opleiding van dit paard?.Citaat:3. De longeur heeft geen handschoenen aan. Ook een klassieke zonde
onzin
Mvg,
- C
Citaat:Ik denk dat het paard idd soepeler wordt van de AR, Mijn stijve tuigertje beweegt echt een stuk prettiger en heeft geleerd om los te laten. Ik ben van mening dat het rechtrichten voort moet komen uit balans en dat is ver te zoeken, na 3 jaar AR
Na een les KR en steeds een beetje contra daar waar hij op de schouder valt werkt super, beter dan de AR manier waar ik heb steeds met een teugel hulp van de schouder af probeerde te halen ( binnen teugel tegen de hals, buitenteugel er van af)
Citaat:Wat je hierboven stelt is een hele mooie conclusieAR werkt heel veel met extreme buiging in de hals. Door de extreme halsbuiging maak je mooi de hals las, maar koppel je deze wel los van de rug. Doordat de hals veel buigt, hoeft de rug minder te doen. Lengtebuiging in de rug zie je dus ook niet zo veel.
Moll schreef:laura1986 schreef:Weet niet waar je zadelmaker leest?
Bianca geeft les in klassieke dressuur en daar gaat het nu meer om.
en bij wie is zij in de leer geweest?
laura1986 schreef:Moll schreef:[en bij wie is zij in de leer geweest?
Ik weet dat ze nu zelf les krijgt van dhr ten Hage, meer info staat op haar website http://www.2bone.nl
liljebo schreef:Clarence, de beelden werden getoond naar aanleiding van een vraag die ik stelde over de dubbele longe. Als je de moeite nam te lezen, had je dat geweten'
Citaat:Eerlijk gezegd lijkt het erop dat de enige reden van je komst hier in dit topic bestaat uit het leveren van kritiek op anderen.
Citaat:Die zitten niet op onzinnig kritiek te wachten.
liberty22 schreef:in AR word trouwens de stelling gebruikt om het bekken mee naar voren te krijgen daar word veel aandacht aan besteeds naar wat ik geleerd heb , dat is de reden waarom er met zulke telling gereden word ook in de zijgangen .
de basis daarvan is in stilstand stelling vragen totdat het bekken naar binnenkomt , ik heb altijd gedacht dat dit op een andere manier niet bereikt kon worden en dat dit toch enorm belangerijk is.
Nu echter snap ik waarom de hoeveelheid stelling niet goed is en waarom dat beter anders kan alleen hoe rijm ik dat met dat bekken nu?