Ik vind niet dat iemand een slechte ruiter is als hij/zij valt! Iedereen heeft weleens dat zijn/ haar paard schrikt/ iets geks doet etc. Als je daar niet op voorbereid bent, of het is onmogelijk om te zitten, tja, kan iedereen gebeuren!
Nee, ik vind van niet. Zelfs de beste ruiter valt wel eens van een paard. Als je op een hele makke pony rijd die nergens van schrikt, dan leer je minder goed rijden terwijl je niet zo snel valt. Als je op drukke jonge pony's/paarden rijd die snel schrikken leer je vaak beter rijden dan met een makke. Maar het is ook zo dat je paard later makker kan worden. Dan kun je alsnog wel van hem leren.
Pianogek
Geplaatst: 31-08-11 15:27
Tuurlijk niet!!!! De beste ruiter valt wel eens, wat dacht je!
Als je valt dan leer je alleen maar dat je iets deed wat je pony niet begreep of niet fijn vond! Ik denk dat je van vallen alleen maar meer kan leren.. Hoe pijnlijk het soms kan zijn xD
sanne140
Geplaatst: 01-09-11 16:21
tuurlijk niet, kan toch gebeuren dat je valt dan hoef je niet meteen een slechte ruiter te zijn.
Ik denk zelfs dat je een betere ruiter wordt als je al eens van je paard valt. Iemand die jaren rijdt en nooit valt weet niet wat het is en als het dan toch eens gebeurd kan die een schrik pakken en er niet meer op durven. Ook vaak leer je uit de reden waarom je valt, bevoorbeeld evenwicht, zadel niet goed aangesingelt, je leert ook het paard beter kennen!
Pffffff kan hier geen slotje op!? compleet nutteloos topic wat mij betreft, natuurlijk ben je geen slechte ruiter als je er vanaf valt overkomt iedereen wel eens paar keer, sommigen flikkeren van de bok anderen stuiteren met sulky en al onderste boven,....oliebol happens get up and put your ass back in the saddle!!!
quote="Haentje"]Als je er af valt ben je geen slechte ruiter! ben je alleen wat minder voorzichtig.[/quote]
Je bent zeker weten geen slechte ruiter als je eraf valt! Het kan iedereen overkomen, zelfs de beste ruiters. Ben het er ook niet helemaal mee eens met wat hierboven staat.. dat je dan wat minder voorzichtig bent. Zelfse de voorzichtigste mensen kunnen van een paard vallen.
Dustyenmax18
Geplaatst: 11-09-11 12:05
Gaellevdn schreef:
Volgens mij leer je pas echt goed paardrijden met vallen en opstaan Ik denk dat veel mensen deze mening delen
+1
purkie
Geplaatst: 12-09-11 12:41
bij jonge paarden ontkom je niet aan een duik zo af en toe, goede raad...cap OP!
...even afkloppen
xSnowy
Geplaatst: 13-09-11 16:18
Dustyenmax18 schreef:
Gaellevdn schreef:
Volgens mij leer je pas echt goed paardrijden met vallen en opstaan Ik denk dat veel mensen deze mening delen
Heb je goed gezegd!!
browneyes
Geplaatst: 13-09-11 16:22
Natuurlijk ben je dan geen slechte ruiter! Een paard blijft een dier, er kan altijd wat gebeuren en zelfs de beste ruiter of amazone gaat er nog weleens naast.
conejo_
Geplaatst: 20-09-11 17:07
Dustyenmax18 schreef:
Gaellevdn schreef:
Als je iets leert is het normaal dat het eens misgaat. Zo ook met fietsen vroeger Ben vaak gevallen en ik kan nu toch goed fietsen (haha). Ben ook wel eens van me paard afgevallen bij de manege. Als je maar niet te hard ervan afvalt en je geen pijn doet !
Sja, hangt er net vanaf in welke situatie het gebeurt. Soms hebben paarden wel eens een rodeobui en dan is het echt niet te doen om erop te blijven zitten en zal niemand minder van je denken...maar soms valt er ook iemand af omdat het paard ineens afwendt en ze er dan gewoon aftuimelen aan de zijkant....en dan denk ik, ja dan is er gewoon iets mis met je zit.
Shari_B
Geplaatst: 25-09-11 17:13
Ik denk dat iedereen wel is valt, is in mijn ogen redelijk normaal dat je ( als je een aantal jaren rijdt op verschillende paarden/pony's ) je er vaak toch wel 1x hebt naastgelegen.
nee natuurlijk niet. zelfs de beste ruiters vallen van hun paard en van vallen leer je ook.
theponylover
Geplaatst: 02-10-11 16:01
nee ik val ook wel eens zelfs profs vallen weleens en je leert toch van vallen en opstaan
AylinRanger
Geplaatst: 18-10-11 23:01
ik ben er ook zo vaak afgevallen. met de domste dingen, bij een kruisje van 20cm pony stopt ik lig eraf. zoveel mensen vallen van hun paard. dat betekent nog niet dat je niet kan rijden.
Anoek66
Geplaatst: 19-10-11 21:38
Iedereen valt weleens dan ben je nog geen slechte ruiter hoor
Flosje_
Geplaatst: 23-10-11 19:19
Ik vind van niet. ZOlang het maar niet is dat iedere x dat een paard in galop gaat je eraf valt... dan moet je je wel afvragen of je kan rijden... maar ook doen: zonder fouten kun je niet leren