Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikheetesmee schreef:Met lucht geven bedoel ik inderdaad dat ik mijn hand dus iets open/lichter maak. Ik geef niet alles volledig weg.
Aan de hand op ho reageren en aan de longeerlijn doet ze super. Ik kan dr zelfs los overal mee naar toe nemen en haar dan met mijn stem remmen of vooruit laten gaan.
T is zodra ze aan t werk moet dat er een knop omgaat.
Ik denk idd ook dat ik een stuk basis mis daar ga ik eerst hard aan werken.
Sizzle schreef:Ninx, eigenlijk kun je gewoon een normale grote kopen. Het uiteinde is meestal gewoon touw met een klipsluiting.
Je kunt dus gewoon een schaar nemen, touw op maat knippen en de klip er weer aan knuppen.
Ninx schreef:Goed, waar vind ik nu een fijne betaalbare chambon?!
Ik heb IJslanders, dus ik de standaard maten gaan niet passen wellicht....
Heeft iemand een linkje naar een prettige aankoop?
DarkoFoitzik schreef:Ik wil gelijk even inhaken op het begrip aanleuning. Nu heb ik zelf een heel fijn gevoel over gehouden aan mijn training gister. echter weet ik niet of ik in de geode richting zit. Ik merkte dat ik bije en gelijke lichte druk in de mond (dat zal bij die van mij wat groter zijn dan bij andere paarden) hij dit aannam en zich over de rug onspande. het voelde aan alsof hij mijn hand gebruikt om met een lage lange hals zijn rug omhoog te duwen om zo bol te worden. nu had ik voor mijn gevoel een fijn contact maar denk dat dit achter iets te veel druk was. je merkte heel sterk zodra er een miscommunicatie was met mijn handen waardoor er geen contact meer was dat hij uit elkaar viel.
Dus als ik de "aanleuning" omschrijf van gister: hij duwde in mijn hand om zijn rug bol te maken en zijn achterhand onder te brengen (zo voelde het aan) wat vinden jullie hiervan?
Jennyxx schreef:Ik weet ook niet welke foto's.
Dit filmpje kwam ik tegen. Wat vinden jullie er van. Ik zie nog wel een dipje achter het zadel regelmatig, maar vind de rug ook vaak lekker swingen.
[ Video ]