Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:* de som van de krachten op de constructie is gelijk aan nul, dit vertaalt zich als;
o de som van de horizontale krachten is nul; Σ Fx = 0: Waarin de x-richting horizontaal is.
o de som van de verticale krachten is nul; Σ Fy = 0: Waarin de y-richting verticaal is.
* de som van de momenten op de constructie is gelijk aan nul; Σ M = 0:
nombrado schreef:* de som van de krachten op de constructie is gelijk aan nul, dit vertaalt zich als;
o de som van de horizontale krachten is nul; Σ Fx = 0: Waarin de x-richting horizontaal is.
o de som van de verticale krachten is nul; Σ Fy = 0: Waarin de y-richting verticaal is.
Airborn schreef:Nombrado, paarden als een Belg, hebben niet alleen de bouw tegen, maar ook het spier type. Ze hebben spieren (en bouw) die gemaakt zijn om in rustige, trage bewegingen, zware lasten voort te trekken. Zulke spieren zijn gewoon niet geschikt voor de snelle explosieve bewegingen die je bij dresuur matig rijden stimuleert. Nog afgezien van het feit dat ze de lenigheid missen, ze door hun bouw veel meer moeite hebben met nageven, en een tal van andere lichamelijke dingen die ze heel geschikt maakt om karren te trekken, maar een stuk minder geschikt om 1 meter te springen of een piaffe te doen.
nombrado schreef:Skygirl schreef:Tjonge dat jullie nog steeds doorgaan met discussiëren Prof en nombrado, denken jullie serieus dat hier nog iets zinnigs uit voortkomt?
ah, kan jij antwoord geven op hoe een piaffe technisch volgens de fei voorschriften uitgevoerd hoort te worden?
Professor schreef:nombrado schreef:* de som van de krachten op de constructie is gelijk aan nul, dit vertaalt zich als;
Daar staat dus niets van in uw these, u beweert dat het gewicht achter blijft dus op de achterhand.
Dit blijkt dus niet een gewicht dat naar voren gaat versneld, dat naar achteren gaat verlangzaamd en verkort.
quadripes schreef:GP paarden die zonder handen te rijden zijn... een heel speciaal soort GP paard dus. dan is de stap naar een piafferende Belg of Haflinger op GP niveau vast niet zo groot inderdaad.
nombrado schreef:Skygirl schreef:Nee , maar daarom wil ik dat ook best hier lezen ipv gekissebis.
heb jij ook door dat er geen antwoord op deze vraag gegeven wordt?![]()
ik blijf gewoon volhouden hoor.
haha
hoe hoort er bewegingstechnisch een piaffe uitgevoerd te worden volgens de maatstaven van de fei?
nombrado schreef:Skygirl schreef:Nee , maar daarom wil ik dat ook best hier lezen ipv gekissebis.
heb jij ook door dat er geen antwoord op deze vraag gegeven wordt?![]()
ik blijf gewoon volhouden hoor.
haha
hoe hoort er bewegingstechnisch een piaffe uitgevoerd te worden volgens de maatstaven van de fei?
nombrado schreef:orienta schreef:Een gp paard narijden vind ik ook nog wel een verschil dan een gp paard opleiden
klopt
je zal alleen dit wel eerst gevoeld moeten hebben alvorens je een paard hierin zelf kan opleiden