Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jasmijn78 schreef:nombrado schreef:ik kan in je reactie geen vraag ontdekken
Hij weerlegt onderbouwd je argumenten. Jij kunt nu aangeven of je nog steeds bij je standpunten blijft of dat je je standpunt bijstelt. Zo werken discussies en je hoeft het echt niet met elkaar eens te zijn, maar het getuigt wel van fatsoen om er op in te gaan (en bij voorkeur dat met enige onderbouwing te doen en niet van die loze kreten)
quadripes schreef:daarom worden minder talentvolle paarden in de klassieke dressuur alleen opgeleid tot en met de Campagneschule (dat is vergelijkbaar met Z2 niveau, dat ook de basis vormt van de wedstrijddressuur)
nombrado schreef:Elk paard kan een passage en piaffe leren.
en alle oefeningen die in een gp proef gevraagd worden.
nombrado schreef:vraag is, vind het paard het leuk.
Dat is een kwestie van naar de paarden kijken en observeren of ze het leuk vinden .
nombrado schreef:bewegen kunnen ze allemaal, alleen moet je als ruiter goed weten waar je mee bezig bent en je erin blijven verdiepen
quadripes schreef:dat men in NL nu met paarden van allerlei soort en type dressuur wil rijden die daar gewoon niet voor geschikt zijn,
jasmijn78 schreef:Dat is ook een doorn in mijn oog en daarom ben ik fel op mensen als nombrado die onwetenden willen doen geloven dat zij met ieder paard/ras voor het dressuurmatig hoogst haalbare gaan. Of dat nu in wedstrijddressuur is of anderzijds. Dat zorgt pas voor veel paardenleed en ook voor teleurstelling bij ruiters.
nombrado schreef:het zijn niet de paarden die deze oefeningen niet kunnen
het zijn de ruiters!
nombrado schreef:ik heb het erover dat alle paarden dit kunnen, en als het spelenderwijs op de juiste manier wordt uitgevoerd? wat is daar mis mee?
nombrado schreef:dressuur is voor mij een paard zo goed mogelijk zijn eigen lichaam te gebruiken binnen zijn eigen mogelijkheden
quadripes schreef:er is niets ergers dan paarden die voortdurend tegen hun eigen tekortkomingen moeten vechten (mentaal of fysieke tekortkomingen) omdat hun ruiters zo nodig iets met die paarden moeten doen waar ze niet voor geschikt zijn.
jasmijn78 schreef:nombrado schreef:Elk paard kan een passage en piaffe leren.
en alle oefeningen die in een gp proef gevraagd worden.
Dat is niet waar. Sommige paarden zijn gewoon te lomp om bijvoorbeeld een serie om de pas te springen. Je kunt wel ieder paard kunstjes en circus leren. Soms ook een kunst op zich, maar vaak geen dressuur. Een beer kun je ook laten dansen.... Maar of dat wenselijk is?
.
Professor schreef:Allemaal leuk, maar men rijdt ook geen elfstedentocht op kunstschaatsen, men rijdt geen cross country op een racefiets allemaal waar, het kan wel maar het is niet aangenaam.
Maar nombrado uw onderbouwing is er nog steeds niet, u draait steeds weer weg, van de stellingen die u af geeft wat voor mij kreten zijn maar geheel niet te gestaafde dingen.
Uw ophouding zonder handen, zal ik het cru stellen is hobbelen, men kan zijn paard vertragen met de zit hulpen, maar het achterbeen aktief laten ondertreden is een fabel.
Dit zou ik graag willen zien uw rijden zonder handen.
Bovendien de discussie van welk paard bij welke ruiter, welk paard voor welk werk is toch duidelijk, dat ging daar niet over, men verlegd constant hier op het topic het onderwerp.
Mijn these is dat elk paard bruikbaar is, het is alleen de vraag waarvoor, en kleine gebreken hoeven niet te storen, het karakter is nog altijd wat het belangrijkste is.
En natuurlijk gebruikt men geen tank (Belg) voor de dressuur, het is een koudbloed die voor veel stap werk en trekwerk gefokt is.
En zo zijn er wel meer voorbeelden, maar ze onderbouwen nog steeds niets over Klassieke en AR.
nombrado schreef:dat ik super getalenteerde paarden zie op wedstrijd, die gereden worden door een ruiter , ongeduldig, met geschop en getrek, sporen erin prikkend, paard die zich steeds verder afsluit voor alle tegenstrijdige hulpen die door de onbewuste ruiter ongeduldig naar binnen worden geprakt.
jasmijn78 schreef:nombrado schreef:dat ik super getalenteerde paarden zie op wedstrijd, die gereden worden door een ruiter , ongeduldig, met geschop en getrek, sporen erin prikkend, paard die zich steeds verder afsluit voor alle tegenstrijdige hulpen die door de onbewuste ruiter ongeduldig naar binnen worden geprakt.
Dus omdat er supergetalenteerde paarden zijn die slecht gereden worden is het voor andere ruiters gerechtvaardigd om GP ambities te hebben met een ongetalenteerd paard als een Belg?
Vreemde redenatie....
Professor schreef:LichaamAch natuurlijk nombrado voortaan zal ik er vraagtekens bij zetten sorry die heb ik steeds al gezet in mijn hoofd bij de these die u steeds verkondigd??????huh
Dat zonder handen????????wat zonder handen, ik begrijp de vraag niet
Dat sjabloon?????????sjabloon is het woord wat je zelf een eerdere quote gebruikte, daar refereerde ik op
De takt????????wb takt, in draf is 2 takt,
Het evenwicht van het paard bij versnellingen van gang?????????