RoyalMemory schreef:Welke foto's bedoelen jullie?
[VN] Fotoverslag: Dressuurgeweld op donderdag - Jumping Amsterdam
deze denk ik.
Word er zelf ook niet gelukkig van.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RoyalMemory schreef:Welke foto's bedoelen jullie?
Avanti schreef:Wat is jullie mening over het rechtstellen bij het op de schouder vallen op de rechte lijn?
Ik heb gelezen dat je dan de teugel over de manenkam kan halen om te schouder weer terug te zetten. Dit wordt door instructrice afgeraden, maar werkt wel wat ik gemerkt heb.
Zij kwam met het idee van contrastelling of extreem doorsturen naar kant waar zij op valt.
Het gaat in mijn geval om een paar maanden zadeldak paard.
Avanti schreef:Wat is jullie mening over het rechtstellen bij het op de schouder vallen op de rechte lijn?
Ik heb gelezen dat je dan de teugel over de manenkam kan halen om te schouder weer terug te zetten. Dit wordt door instructrice afgeraden, maar werkt wel wat ik gemerkt heb.
Zij kwam met het idee van contrastelling of extreem doorsturen naar kant waar zij op valt.
Milkberry schreef:Jenny, ik vind het nog niet zo optimaal, dat filmpje. Veel staartgezwiep. Naast dat het paard niet echt gaat zitten in de piaffe, gaat het ook nog eens veel te diep achter de LL tijdens de piaffe. Reageert wel super op het been zo te zien.
Avanti, ik corrigeer ook met een zweepje op de schouder, net als Horseware. Kijk vooral wat goed werkt bij JOUW paard. Probeer en kijk wat het oplevert voor jouw paard.
FCSA schreef:Avanti schreef:Wat is jullie mening over het rechtstellen bij het op de schouder vallen op de rechte lijn?
Met teugel over de manenkam loop je het risico van kantelen in hoofd/nek ipv rechtrichten..