Zooist schreef:nombrado schreef:overigens ben ik bang, dat we van totilas niets meer horen.
ik denk dat dit paard stuk is.
Waar baseer je dit op
gevoel

en ik hoop dat ik ongelijk krijg, want ik vind het een fantastisch lenig paard.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:als je puur naar de technische uitgestrekte draf kijkt tussen totilas en fuego?
dan is de uitgesterkte draf van fuego beter, die verruimt nl achter wel , totilas niet.
totilas blijft met zijn achterhand achter.
Abacab schreef:nombrado schreef:als je puur naar de technische uitgestrekte draf kijkt tussen totilas en fuego?
dan is de uitgesterkte draf van fuego beter, die verruimt nl achter wel , totilas niet.
totilas blijft met zijn achterhand achter.
Sorry, dat verschil kan ik niet zien, ik zie wel dat de voor- en achterbenen bij beide paarden niet paralel gaan.
cherie78 schreef:ZZonneglans schreef:jasmijn78
Hij zegt: het hele gedoe over verschillende methoden van rijden is ter sprake gekomen doordat mensen het losrijden van paarden niet begrijpen. Iedere kampioen heeft zijn eigen stijl. Je moet natuurlijk wel open minded zijn voor hoe een ander werkt.
Dit past prachtig in dit topic. Mooi dat zo iemand als Carl Hester dit zegt. Hij, als klassiek geschoolde, spreekt uit/durft uit te spreken dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Anders gezegd, er is niet één juiste manier om een paard op te leiden, te gymnastiseren, kijk verder, leer verder en zo brengen we de rijkunst weer een stapje verder.
Dat er meerdere wegen naar Rome leiden is bekend![]()
De "juiste" weg en om(mis)leidingen.
Door meer te weten wat er onder de "huid" van een paard gebeurt, blijkt duidelijk dat er maar één weg te berijden is.
Men kan proberen die weg te bekorten, maar of dat raadzaam is??
Dat het mogelijk is, die weg te bekorten, blijkt wel uit de leeftijd van het tegenwoordige GP-paard.
Die wordt, in vergelijking met bv de Spaanse rijschool, steeds lager.
Maar de leeftijd waarmee het huidige sportpaard "kan" presteren, wordt ook steeds lager.
En zeker in vergelijking met Wenen.
liljebo schreef:Volgens mij is dit een discussie klassiek versus modern geworden.
Raak er niet meer wijs uit...
Zie ook niet altijd de verschillen die worden aangegeven.
Maar goed...
Puur uit nieuwsgierigheid
Hoe denken de moderne dressuurders over Academische rijkunst?
Abacab schreef:
nombrado schreef:overigens ben ik bang, dat we van totilas niets meer horen.
ik denk dat dit paard stuk is.
Dusa schreef:nombrado schreef:overigens ben ik bang, dat we van totilas niets meer horen.
ik denk dat dit paard stuk is.Citaat:gevoel![]()
en ik hoop dat ik ongelijk krijg, want ik vind het een fantastisch lenig paard.
Inderdaad gevoel, stuk van heimwee, gemis van z'n maat en vriend waarmee hij tot ongekende hoogte kon komen in de dressuursport!
ZZonneglans schreef:Professor schreef:Een Hollandse school bestaat niet, dan zou dat alleen in Noord- en Zuid Holland gereden worden
Wat een belachelijke opmerking.
(hoop maar dat het een grap is en Professor het knopjeniet kon vinden..)