Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:35

Sizzle schreef:
Het filmpje zelf is leuk. Ik vind slechts de text arrogant.

Er was/is een vrij jonge bokker (inmiddels volwassen neem ik aan) die tot een paar jaar gelden een witte pony had die mee deed in films.
Wat zij allemaal kon en ook met meerdere dieren tegelijkertijd op zo'n jonge leeftijd.
Fantastisch :)
Ik weet alleen even niet meer hoe ze heet.

Nikki met Silke! Bokt nu onder de naam Visibreteam geloof ik :)

Mungbean

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:40

Dank, zij inderdaad :j
Echt een natuurtalent!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:08

Het filmpje vind ik niet heel bijzonder. Ik kan met die van mij genoeg zaken zonder dat ik hem dat bewust heb aangeleerd. Hij staat altijd los en ik kan overal aan op en onder zonder problemen. Ik heb nooit de trucjes getraind maar.voor mij komt het over als blablabla. Niet heel veel bijzonnders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:11

DarkoFoitzik schreef:
Het filmpje vind ik niet heel bijzonder. Ik kan met die van mij genoeg zaken zonder dat ik hem dat bewust heb aangeleerd. Hij staat altijd los en ik kan overal aan op en onder zonder problemen. Ik heb nooit de trucjes getraind maar.voor mij komt het over als blablabla. Niet heel veel bijzonnders

Ik heb dat dus ook..... Heb niks op met dat ego-poetsen/kijk-eens-wat-voor-trucjes-ik-kan personen.... Voor mij is het vooral dat, wat ik zie..... Kan er weinig mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:17

Ik vind sommige dingen ook niet helemaal eerlijk tov het paard. Dat geeft mij dan weer het idee dat show toch voor welzijn gaat. Maar op zich vind ik het wel knap om de dieren met zoveel discipline getrained te krijgen. Al geld dat ook voor de sport uiteraard.
Ik vind het alleen altijd zo jammer dat er dan zo'n nep piaffe uitgeperst moet worden met een hoop staartgezwaai onder het mom van 'kijk het kan ook zonder optoming'.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:20

Ik heb Frederic Pignon veel met zijn paarden aan het werk gezien - erg inspirerend!

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 14:00

De leidmerrie

Wie had het over een slofteugel?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:06

Geweldig wat hij daar doet :)

Ook wel efficient als je nog snel 6 paarden moet longeren voor je werk :D

Edit: ik bedoel filmpje 1, die tweede stond er nog niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:09

Nou ik ben ook weer terug mensen hoor :D . Even een paar weekjes pauze gehad in verband met rugklachten en inmiddels ook een ander zadel waar ik vandaag voor de tweede keer mee gereden heb. Ik moet er nog wel aan wennen, maar ik denk en hoop dat het sowieso wat verschil gaat maken. Mijn oude zadel schoof steeds naar voren op de schoft en was ook te klein voor mijn derrière. Nu een grotere maat.

Het heeft voor het beeld nog steeds niet superveel over, maar voor mijn gevoel kan ik er veel rechter op zitten en wordt mijn rug niet meer hol gedwongen. Dat was een oorzaak voor de rugklachten die ik had. Ook kan ze nu haar schouder vrij bewegen en dat was een heel voorname reden om deze keuze te maken.

Vorige zadel:
Afbeelding
De nieuwe:
Afbeelding

nieuw zadel, ze bolt voor het eerst haar rug of lijkt dat nu zo?
Afbeelding
oude zadel:
Afbeelding

nieuwe zadel:
Afbeelding
oude zadel, mijn onderbenen gaan veel te ver naar voren:
Afbeelding

Rijtechnisch moeten we even weer op gang komen na de pauze, maar we hebben er weer zin in!

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:15

Een hele verbetering Murosch! +:)+

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 14:17

Lijkt een stuk beter, nu nog een langere singel. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:19

Deze singelstoten zijn korter kwam ik achter hihi, goed gezien :D. Ik heb nog een singel van 10 cm langer liggen, dus die knoop ik er morgen aan. Bedankt trouwens. Ik ben blij dat we weer bezig kunnen samen na een paar weken rugpijn. Heerlijk!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:09

Simpelman schreef:
@sanne83,
Ik heb geen kritiek op Parelli, hoewel persoonlijk is het niet mijn "ding".
Natuurlijk Parelli heeft het allemaal uitgewerkt.
Maar hij biedt niet direct een kader waarbinnen mensen gaan nadenken.

Ik denk dat de meeste mensen meer hebben aan een goed stappenplan, waardoor zijzelf resultaten kunnen behalen. Pas vanuit dat kader (waarin je de basis onder controle hebt) kan je een beetje gaan nadenken.

@Murosch: Jeetje, wat is jou paard toch veranderd! Op de oude foto's is zo ontzettend veel spierspanning te zien, hij oogt nu zoveel zachter in z'n hele lijf.
Ik denk dat het zadel nog weer een heel stuk gaat bijdragen. Doe je wel eens rekoefeningen van de hals (met een worteltje links en rechts buigen) voor het rijden?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 15:19

sanne83 schreef:
Ik denk dat de meeste mensen meer hebben aan een goed stappenplan, waardoor zijzelf resultaten kunnen behalen. Pas vanuit dat kader (waarin je de basis onder controle hebt) kan je een beetje gaan nadenken.

Veel mensen hebben daar zeker baat bij.

Er zijn ook mensen die al na kunnen denken maar dat niet durven doen omdat de paardenwereld helemaal vol zit met dogma's, regeltjes en stellingen die voornamelijk voortkomen vanuit gebrek aan inzicht. :)

Er lopen ook veel heel slimme meisjes mee op Bokt.
Elk wat wils. ;)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:34

Simpelman schreef:
sanne83 schreef:

Veel mensen hebben daar zeker baat bij.

Er zijn ook mensen die al na kunnen denken maar dat niet durven doen omdat de paardenwereld helemaal vol zit met dogma's, regeltjes en stellingen die voornamelijk voortkomen vanuit onbegrepen kennis. :)

Elk wat wils. ;)

Oh dat zeker! Er is op dit moment zoveel informatie beschikbaar, dat iedereen wel iets kan vinden dat diegene aanspreekt.

Ik weet wel dat ik dat niet kon. Toen ik 15 jaar geleden bedacht dat er iets moest veranderen, heb ik heel veel uitgeprobeerd en gedaan. Ik had er in ieder geval geen probleem mee om voor l*l te staan :+
Ik zat zo vol in m'n hoofd met allemaal "regeltjes" uit de paardenwereld, waarvan ik natuurlijk toen helemaal niet wist dat die regels nergens op sloegen. Daarnaast zat mijn toenmalige paard vast in extreem angst gedrag, waardoor, zelfs als ik dingen goed deed, ik daar niet de juiste feedback op kreeg van m'n paard. Ik heb echt juist stapje voor stapje moeten leren. Pas als je merkt dat dingen werken, je dingen met elkaar gaat verbinden, dan pas ga je de bigger picture zien en vervallen lanzgaam allerlei dogma's, regeltjes en stellingen. Zo is dat bij mij in ieder geval gegaan ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:37

Zelf denken is ook een karakter eigenschap. De een kan dat beter dan de ander. Waar bij de een de JBF methode altijd werkt wordt een ander heel onzeker als hij/zij geen concreet plan voor zich heeft.

Even off-topic:
Simpelman, Spreek je over mannen ook standaard over jongetjes?
Het is me al eens eerder opgevallen dat je over vrouwen van 35-40+ spreekt over meisjes.
Of is dat een leeftijdsding?
(Mijn oma van 90 heeft het over 70 jarige ook over de jongeren :+ )

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 15:51

Sizzle schreef:
Even off-topic:
Simpelman, Spreek je over mannen ook standaard over jongetjes?
Het is me al eens eerder opgevallen dat je over vrouwen van 35-40+ spreekt over meisjes.
Of is dat een leeftijdsding?

Kennelijk ontgaat je de vriendelijke ondertoon?
Ik zou dan ook jongens gebruiken, jongetjes is denigrerend.

We hebben op dit topic naar schatting 400 ingeschreven volgers in alle leeftijden en verder een niet te schatten aantal niet ingeschreven.
Van de ingeschreven volgers zijn er 4 jongens en de rest is meisje.
Het was natuurlijk niet mijn bedoeling de jongens te kwetsen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:54

Waarom ervan uitgaan dat de gemiddelde lezer een kind is?
Voor mij zijn jongen/meisje kinderen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:03

Ach, @Simpelman is gewoon een ouwe jongen....hahaha.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 16:12

Sizzle schreef:
Waarom ervan uitgaan dat de gemiddelde lezer een kind is?
Voor mij zijn jongen/meisje kinderen.

Ik zal mijn best doen er aan te denken U in het vervolg met Mevrouw @Sizzle aan te spreken. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:24

Ben niet boos hoor :D
Was gewoon iets wat me opgevallen was en moest toen aan mijn oma denken die zo lief over die (ruim gepensioneerde) jonkies praat. :P

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 16:37

DarkoFoitzik schreef:

Alles heeft zijn maat.
Frederic gaat in de Provence met zijn 30 paarden in vrijheid dwars door een dorp heen en geeft dan een show op het dorpsplein.
De shows zijn altijd op onbekend terrein met vaak veel andere paarden en getoeter er om heen.
Leuk te zien dat dan altijd een zeker aantal ruiter er om heen staan te etteren met hun bereden paard.

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:40

Sizzle, geen idee hoe oud je bent, maar ik voel mij als 40+ best gevleid als iemand mij meisje noemt :o Misschien toch een leeftijdsding, haha
Gauw weer ontopic :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:58

Hihi, beetje als het stinkdiertje uit de film Bambi:
"Hij mag me best bloem noemen hoor, scheelt me niks."

Ik was ook niet beledigd hoor :D
Viel me misschien extra op omdat mijn moeder dat ook vaak doet. Heeft ze het over een meisje die in de winkel kwam om iets te kopen en blijkt achteraf dat dat meisje al heel wat jaartjes de haren verft zeg maar :+
Geeft soms wat verwarring.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:09

Even over lange teugels: http://www.horsetopshop.com/Wembley-teugels-extra-lang . Deze zijn niet duur en wel lang. Ik heb ze gehad bij mijn vorige paard en ik vond ze erg fijn. Voor mijn huidige merrietje zijn ze te lang, dan ga ik steeds met mijn voet in de lus van de teugels staan ( of het komt omdat ik zo klein ben ;) ). Die 1.66 m. is per kant, dus ze zijn 3.32 m. .
Ze hebben er ook van F.R.A. voor koudbloeden, die zijn 4.00 m., maar dat is denk ik wel erg lang.