Simpelman schreef:Eerst strekken, aan een contactteugel, contact houden.
Voorwaarts voor aandrijvende hulpen.
Aanleuning bevestigen.
later.![]()
Nageeflijkheid.
Gaat dan bijna vanzelf.
Oke. Bedankt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Azmay schreef:Simpelman schreef:[ Video ]
Dat ga ik deze week eens proberen
Kim is in stap eindelijk weer goed ontspannen.
[ [url=m/9sEK9N.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus nu kan ik rustig aan ook op zoek naar een instructeur, iemand hier die ervaring heeft met Nicole Ras of Marjolein van den Broek?
Tjelley schreef:@Azmay: Heb niet alles gelezen, maar hoe lang staat jou Kim nu op rust? Hoe is haar conditie verder? Ze lijkt mij aan de stevige kant. Zou ze hier geen hinder van ondervinden (voeding, of een reactie hier op)? In mijn ogen is het logisch dat een paard dat weinig doet en goed te eten krijgt veranderd in zijn lijf. De buikspieren worden slap en de rug veranderd dan vaak ook. Weet niet hoe oud Kim is, maar leeftijd speelt ook een rol.
Tjelley schreef:@Jenny: Heeft jou Ijslander Wi-Fi in zijn stal?![]()
Misschien leest ie stiekem mee...
maralyn schreef:https://www.youtube.com/watch?v=kV3Gnse1V3A
Deze vind ik mooi, gewoon voor de informatie.
Zij is een dierenarts. Prachtig hoe ze het uitgetekend heeft, en wat ze verteld.
Jenny! TOPP!!!
maralyn schreef:https://www.youtube.com/watch?v=kV3Gnse1V3A
Deze vind ik mooi, gewoon voor de informatie.
Zij is een dierenarts. Prachtig hoe ze het uitgetekend heeft, en wat ze verteld
Tjelley schreef:Ja, schijnt inderdaad een Draver-dingetje te zijn![]()
Vind de rechte lijnen rijden buiten ook fijn. Geen bakrand om tegen aan te hangen
Tjelley schreef:Azmay: En hoe stond ze voordat ze bij jou kwam?
Haar mest is verder in orde? Is ze ook gevoelig voor kou op de buik? Haar humeur is wel stabiel?
Tjelley schreef:Ik ben benieuwd of er meer mensen tijdens het buiten rijden (dressuur)oefeningen doen.
Mijn Draver is vooral buiten enorm voorwaarts en dat maakt het soms wat lastig![]()
Laatste tijd veel bezig geweest met halve ophoudingen(tempo-controle) en dit helpt goed. Hij is namelijk niet erg zuinig op zichzelf. Hij stuwt liever met zijn achterbenen dan dat hij draagt. Dan merk ik dat hij veel gewicht op de voorhand neemt.
Vind het wel belangrijk om hem voorwaarts te houden omdat hij zich anders scheef gaat houden.
Het is nu de kunst om het juiste gevoel vast te houden.
FCSA schreef:Tjelley schreef:Ik ben benieuwd of er meer mensen tijdens het buiten rijden (dressuur)oefeningen doen.
Mijn Draver is vooral buiten enorm voorwaarts en dat maakt het soms wat lastig![]()
Laatste tijd veel bezig geweest met halve ophoudingen(tempo-controle) en dit helpt goed. Hij is namelijk niet erg zuinig op zichzelf. Hij stuwt liever met zijn achterbenen dan dat hij draagt. Dan merk ik dat hij veel gewicht op de voorhand neemt.
Vind het wel belangrijk om hem voorwaarts te houden omdat hij zich anders scheef gaat houden.
Het is nu de kunst om het juiste gevoel vast te houden.
Ik doe buiten grotendeels hetzelfde als in de bak: ik werk aan de balans, ontspanning, aanleuning, zijgangen, overgangen etc. Gaat buiten vaak zelfs makkelijker omdat je de impuls meer cadeau krijgt.
Azmay: moeilijke situatie met je merrie.. het is inderdaad wel een erg groot verschil tussen de twee foto's!
Horseware: sterkte met je paard! Is het dezelfde als van het WF-filmpje?