Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:37

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat hier. :)

Ik heb vandaag ook heel erg fijn gereden, heerlijk dan zo'n zonnetje weer erbij. Laat de zomer maar komen. :D Ik heb nu tijdelijk even een leenzadel (Fryso) van een vriendin dus dat is erg fijn, kunnen we gewoon verder trainen. Ze was erg voorwaarts & galop ging ook goed. Had graag een stukje gefilmd, maar stalgenootje kwam net tijdens het uitstappen de bak in. :+

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:42

Sizzle schreef:
SheeNegro, nee dat topic volg ik niet.
Ik geloof dat het hele idee eigenlijk komt van flegatieke paarden gemotiveerd houden.

Yep, ik gebruik de corner game voor flegmatieke paarden :D.
Flegmatieke paarden zijn vaak gewoon ongemotiveerde paarden. Bak is saai, heel veel doelloze cirkels enzo -O-

Daarom zijn ze vaak buiten veel voorwaartser. Buiten doe je alleen rechte lijnen en heb je een doel. Dat kan je een beetje naspelen in de bak door van hoek naar hoek te rijden en dan rust of een beloning te geven.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:34

Watermill schreef:
Gaan er trouwens nog mensen naar de clinic van Will Faerber in mei? Als toeschouwer of deelnemer?

Ik ga zaterdag als toeschouwer. S'avonds daar in de buurt een hapje eten en daarna nog naar de theorie. Ik zou zondag als deelnemer gaan maar toch besloten om het niet te doen. Ik vind het te ver rijden. Ik ben wel heel benieuwd hoe hij "live" is. Ik hoop dat er ook deelnemers zijn die al wat meer in werkhouding rijden.

Het lijkt me ook erg leuk om degene die ook gaan te ontmoeten.

20 maart ga ik naar tristan tucker. Daar heb ik ook veel zin in.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:29

Mocht ik me inschrijven, dan zal ik ook voor de zaterdag kiezen. Hebben we een mini-bokt-meeting :)

20 mrt Tristan Tucker is bij Horse Paradise toch?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:48

Marocje schreef:
Starbreeze schreef:
Ik zal mijn sporen ook weer eens in de kast gooien, totaal niet nodig die dingen.
Beugels hou ik wel aan, anders kost het me een fortuin aan taart :D

Whahaha, ik las: "dat kost me een fortuin aan staart" Zag je er helemaal achteraan bungelen aan die staart _O- _O-

Jij maakt het helemaal spannend :P

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:47

Tristan is de 20 maart bij Manege Bria in Andijk.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:03

Ah ok, was ik even in de war.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:27

Horse Paradise is op 2 april

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 14:14

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:18

Met Manolito gaat het niet goed ;( Hij is weer kreupel en er blijft troep uit de zweer komen bij aanprikken. Morgen weer naar de kliniek; dierenarts en hoefsmid gaan het samen verder open leggen. Maar omdat het zo diep zit gaan er waarschijnlijk dan problemen ontstaan met de lederhuid (die gaat uitpuilen) en dan moet hij een verbandijzer. Pfff wat een gedoe weer!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:30

Simpelman schreef:
[ Video ]

Dat ga ik deze week eens proberen :j

Kim is in stap eindelijk weer goed ontspannen.

Afbeelding

Dus nu kan ik rustig aan ook op zoek naar een instructeur, iemand hier die ervaring heeft met Nicole Ras of Marjolein van den Broek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:42

Horseware schreef:
Met Manolito gaat het niet goed ;( Hij is weer kreupel en er blijft troep uit de zweer komen bij aanprikken. Morgen weer naar de kliniek; dierenarts en hoefsmid gaan het samen verder open leggen. Maar omdat het zo diep zit gaan er waarschijnlijk dan problemen ontstaan met de lederhuid (die gaat uitpuilen) en dan moet hij een verbandijzer. Pfff wat een gedoe weer!

Heel veel sterkte!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:59

Azmay, ik wil je de pret nog niet bederven hoor... echt niet.
Maar écht ontspanning vind ik niet dat ze dat al is...

En dat zie ik aan meerdere dingen.

Denk aan nek, aan rug, en aan het onderzettende achterbeen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:16

maralyn schreef:
Azmay, ik wil je de pret nog niet bederven hoor... echt niet.
Maar écht ontspanning vind ik niet dat ze dat al is...

En dat zie ik aan meerdere dingen.

Denk aan nek, aan rug, en aan het onderzettende achterbeen.

Foto's maken tijdens het longeren is dan ook niet mijn sterkste kant, dit was de enige (enigszins) scherpe :')
En ik geef je gelijk, maar ze ontspande verder behoorlijk goed en het is een wereld van verschil met wat het eerst was. Ze heeft nog wel een eind te gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:21

Azmay, fijn dat je zelf al een verschil merkt.
Helaas geen ervaring met die instructeurs.

Horseware, het zit je even niet mee zeg, bah.

Hier weer normaal buiten kunnen rijden aan het been en zonder klemmen slaan met het hoofd.
Maf dier.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 16:42

Azmay schreef:

[ [url=m/9sEK9N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus nu kan ik rustig aan ook op zoek naar een instructeur, iemand hier die ervaring heeft met Nicole Ras of Marjolein van den Broek?

Zo ziet een ontspannen paard er niet uit, :( eerder een paard dat heel omzichtig omgaat met zijn lichaam.
Kijk ook even naar het touwhalster waar aan je longeert. (onder het oog)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:52

Simpelman schreef:
Azmay schreef:

[ [url=m/9sEK9N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet een ontspannen paard er niet uit, :( eerder een paard dat heel omzichtig omgaat met zijn lichaam.
Kijk ook even naar het touwhalster waar aan je longeert. (onder het oog)

Deze foto is misschien beter, de rest had ik al weg gegooid.
Afbeelding
Balen dat jullie geen ontspanning zien, in vergelijking zie ik het wel maar dat is misschien mijn valkuil.
Het touwhalster let ik wel op hoor, kan niet echt in haar oog komen maar had hem iets beter vast moeten doen. Gebruik liever mijn kaptoom maar die lag te schimmelen in mijn kast.

Deze foto is van toen ze nog wel graag liep(een half jaar geleden), erg vergelijkbaar ben ik dan bang.
Afbeelding

Omdat de osteopaat de vorige keer helemaal niets heeft gedaan voor haar heb ik nu dus geen idee meer wat ik moet doen. Osteopaat zij door trainen, maar voor ik les kon regelen werd het zo pijnlijk voor haar dat dat niet meer ging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:56

Ojee, wat is ze dan fysiek achteruit gegaan zeg.

Daar moet toch echt wel fysiek een serieus probleem zijn. De hele bovenlijn is ingezakt en de broekspier is verdwenen.

Heb je haar al op zware pijnstilling gezet voor een tijdje?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:01

Sizzle schreef:
Ojee, wat is ze dan fysiek achteruit gegaan zeg.

Daar moet toch echt wel fysiek een serieus probleem zijn. De hele bovenlijn is ingezakt en de broekspier is verdwenen.

Heb je haar al op zware pijnstilling gezet voor een tijdje?

Nee nog niet, ze maakt verder een gelukkige indruk. Er zijn zo enorm veel dingen die mis zouden kunnen zijn dat de dierenartsen aan raadde om af te wachten tot na de winter. Anders word het echt willekeurig een test kiezen en uitvoeren. Ze hebben geen specifieke richting meer om in te zoeken -O-
Ze lijkt langzaam iets op te knappen, maar als dat niet door zet zal een bezoekje kliniek er wel in zitten uiteindelijk ben ik bang.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:02

*\o/* <3 *\o/* We hebben gedanst! :D Wat een héérlijk gevoel!! Oke, nog wel in de stretch maar toch. Aan het einde van het rijden, liep mijn IJsje zowaar geheel zélf, mét impuls, over de rug, met achterhand er onder. Hij had dat wel eens een paar passen gedaan (toen ben ik meteen als beloning gestopt) maar vandaag deed hij het een paar rondjes. Ik hoefde alleen maar mee te liften (en hem de hemel in prijzen) :)) *\o/*

Hij wordt wel een beetje mans nu hij zich zo veel beter voelt >;) Gisteren met uitstappen wat vreugde sprongen (met mijn dochtertje op zijn rug _-:( En vandaag ging hij er in de bak vandoor...mijn slome IJslander >;) Misschien dat hij daarom vandaag ook wat beter dressuur liep, want ik was wel wat strenger voor hem na wat hij met mijn dochtertje had gedaan :o Hij is tegen andere paarden ook mans. Geloof dat hij zich erg goed voelt :=

Horseware, sterkte.

Azmay, zie mijn verhaal...ik zou toch verder zoeken..

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 17:07

Hoe gaat het met je bit Jennyxx?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:11

Azmay, dat probleem had ik ook, daarom heb ik toen een spierbiopt laten doen.
Want dat geeft in iedergeval duidelijkheid over zowel spier als motorneuron gerelateerde aandoeningen.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:16

Simpelman schreef:
Hoe gaat het met je bit Jennyxx?

De water-kneveltrens heb ik terug gestuurd, omdat ik hem toch net ff te krap vond. Ik denk wel dat ik een maatje groter ga proberen. Vandaag had ik een bustrens in die ik nog had liggen, maar daar ging hij erg tegen in. Met beide bitten heb ik alleen nog maar gestapt en een klein rondje gedraafd. Daarna doe ik hem uit om verder te trainen.

Hij kan wel strekken naar het bit als ik mijn handen omhoog doe, zoals die Fransman. Maar ik heb hem nog niet geleerd om na te geven op het bit, omdat ik bang en dat hij dan niet strekt naar het bit, maar er voor gaat wijken. Maar nu trekt hij wel een beetje (bitloos doet hij dat ook soms). Moet ik hem toch leren om na te geven op het bit of gaat dat straks vanzelf?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 17:20

Eerst strekken, aan een contactteugel, contact houden.
Voorwaarts voor aandrijvende hulpen.
Aanleuning bevestigen.

later. :)

Nageeflijkheid.
Gaat dan bijna vanzelf.
Laatst bijgewerkt door Simpelman op 26-01-16 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:20