Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:Nombrado toont u uw filmpjes op uw Nombrado dan kunnen wij beoordelen of u er verstand van heeft, nooit gehoord dat combinaties verbeteren, en u heeft een uitdrukkings vermogen van iemand die er niet al te veel gevoel voor heeft.
CharleyT schreef:Professor schreef:Nombrado toont u uw filmpjes op uw Nombrado dan kunnen wij beoordelen of u er verstand van heeft, nooit gehoord dat combinaties verbeteren, en u heeft een uitdrukkings vermogen van iemand die er niet al te veel gevoel voor heeft.
Vraagje, wat wordt er nu precies gezegd/bedoeld met deze rare zin. Het gaat blijkbaar over geplaatste filmpjes van of op Nombrado enz enz.Help Prof, spreek uw didactische gaven aan om het een eenvoudige lezer duidelijk te maken.
nombrado schreef:professor wil "bewijs" aan de hand van een filmpje van mijzelf op mijn paard.
ik heb die nooit geplaatst![]()
maar blijkbaar moet je van professor eerst met bewijzen komen (behalve hijzelf) voordat je 'mee mag doen' of een mening mag, hebben in deze discussie.
gek genoeg.........heb ik vroeguh nog les gehad van de vader van professor en zijn paard gereden.
(heeeeeeeeel lang geleden)
Moll schreef:nombrado schreef:professor wil "bewijs" aan de hand van een filmpje van mijzelf op mijn paard.
ik heb die nooit geplaatst![]()
maar blijkbaar moet je van professor eerst met bewijzen komen (behalve hijzelf) voordat je 'mee mag doen' of een mening mag, hebben in deze discussie.
gek genoeg.........heb ik vroeguh nog les gehad van de vader van professor en zijn paard gereden.
wanneer is het toen fout gegaan dan?
nombrado schreef:gek genoeg.........heb ik vroeguh nog les gehad van de vader van professor en zijn paard gereden.
Professor schreef:nombrado schreef:gek genoeg.........heb ik vroeguh nog les gehad van de vader van professor en zijn paard gereden.
Dat beweert zij en kan ook zo zijn, maar heeft niets met mij te maken, omdat ik al heel heel lang geleden uit huis gegaan ben.
Al zo´n 40 jaar dus wat mijn vader deed met zijn paard weet ik niet.
En les van mijn vader heb ik nooit gehad dus weet ook niet hoe hij dat deed.
Hij bezorgde ons altijd instructeurs hij reed zelden mee aangezien hij andere dingen te doen had.
nombrado schreef:kheb ooit een GP paard van hem mogen rijden toen hij 2 weken op vakantie was.
kweet niet meer hoe het paard precies heette....medall ofzo geloof ik. Paard was al rond de 25 jaar.
dit was tussen 1978 en 1980 ofzo
Professor schreef:nombrado schreef:kheb ooit een GP paard van hem mogen rijden toen hij 2 weken op vakantie was.
kweet niet meer hoe het paard precies heette....medall ofzo geloof ik. Paard was al rond de 25 jaar.
dit was tussen 1978 en 1980 ofzo
Tja weet het niet was toen het huis uit dat is 33 jaar terug.
Een GP paard heeft mijn vader nooit gehad, misschien in zijn dromen, mijn vader was zakenman geweest en heeft ons kinderen goede instructie bezorgd, hij gaf ons nooit les alleen het viertal commandeerde hij geoefend werd aan de tafel, anders werd het "oorlog".
Dat viertal reed in de geloof 70er jaren M dressuur.
Dus fabeltjes kan men vertellen wanneer een paard 25 jaar oud zou zijn.
nombrado schreef:geen idee of hij zelf dat paard GP gereden had. Hij stond bij hem op stal, en heb hem 2 weken gereden, meer weet ik niet.
maar het paard kon wel al alles....., dus voor mij super om te leren.
nombrado schreef:Moll schreef:wel grappig dat u nombrado als een persoon ziet die al van die leeftijd is
Ik ben wel van voor jou tijd hoor moll![]()
ik weet het ik weet het, ik zie er nog best jong uit
Professor schreef:Het was gewoon een paard van ons dat heel goed afgericht was, dat waren al onze paarden, maar op het laatst hadden wij geen GP paarden meer wel paarden die veel konden, wij kinderen hadden die gereden, mijn vader heeft nooit de moeite genomen paarden werkelijk af te richten had hij ook de tijd niet voor.
Dank u in name van zij die nog leven dat het paard zo goed afgericht was.
En wanneer dat paard 25 jaar was moet ik het nog gekend hebben, rekent u maar uit.
Wij kregen de paarden altijd van 3 jaar oud en richten die dan af, en ze bleven tot het eind van hun leven bij ons, en ze werden meestal zo´n jaar of 25 tot 28.
Moll schreef:nombrado schreef:
Ik ben wel van voor jou tijd hoor moll![]()
ik weet het ik weet het, ik zie er nog best jong uit
dat geloof ik graag dat u voor mijn tijd bent, en een veer in achterwerk steken omtrent u zelf in deze vorm, moet allicht van u zelf komen een ander doet het namelijk niet.
quadripes schreef:zoals we al eerder besproken hebben, is dit barokrijderij.
als we het hier in dit topic over klassieke dressuur hebben, dan hebben we het over wat er in de wedstrijdsport getoond wordt door een aantal Duitse combinaties. of bijvoorbeeld Anky vroeger met Bonfire.
quadripes schreef:hoe doe jij dat trouwens van die stills uit dit soort filmpjes maken? (even heel erg offtopic...)
ik zeg toch niet dat zij niet kunnen rijden? dat zeg ik toch ook niet van anky?
ik zeg alleen dat dit geen klassieke dressuur is.
en dat is anky met bonfire wel. of Klimke met Ahlerich of noem ze maar op.
wat ik heb gezegd gaat over de trainingsmethode. dus dat gaat verder dan alleen de buitenkant.