[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:21

ja dat heb ik ook dat drijven en een paaltje maken! Dat moet ik echt afleren haha

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:28

Haha ja! Daarom is lessen zo handig! :D
In een volte als zij dan naar binnen valt wil ik wel eens met beiden handen over de schoft haar "terug zetten".
Daar is niks mis mee als je het een keer doet. Maar ik begon dat standaard te doen!
Volte in, binnen been eraan, (hand vast op knie zetten werkte niet meer dus), beiden handjes over de schoft paard "recht" zetten.... Ik schaam me dood als ik eraan terug denk :o
Maar soms doe ik het nog steeds :o
Maandag heb ik weer les, als ik er zo over schrijf heb ik er weer onwijs veel zin in!!
En dat terwijl ik 3 maanden geleden het zadel en hoofdstel in de ring wou gooien en het rijden wou opgeven! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:32

jah ben blij dat je dan op deze methode t beter gaat! Je leert zoveel bij laura.
ik moet volgende week ook weer ff les afspreken ben de laatste tijd zo druk geweest, ben dr heel nie aan toegekomen :(
Zelfs te rijden stond op een wat lager pitje :P Morgenw eer lekker trainen! Heb er zin in!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:44

Even pauze is ook wel eens lekker voor je paardje :D
Ik vind het echt super, bij Laura leer je echt veel en je leert echt zelfstandig rijden. Eindelijk (na bijna 20 jaar rijden :o) heb ik het gevoel dat ik haar echt goed aan het werk kan zetten, dat ik weet wat ik doe, waarom ik dat doe, echt super! :D

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:26

Slingerlijnen vind ik alleen prettig om ruiters te leren voelen hoe het paard onder zich staat en dat ze gaan leren voelen welke kant paard meer valt. De slingerlijnen vind ik alleen een onrustige oefeningen die aan voorkant veel vraagt van paard en ik vind dat toch veel ruiters niet rustiger ervan gaan sturen is mijn ervaring. Maar goed aan andere kant leren paarden wel hun benen leren plaatsen. Maar ik pas liever wat andere dingen toe om paard recht te richten.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:07

Ik gebruik slingerlijnen alleen om haar bewust te maken en voor mij om te voelen hoe ver ze is.
En idd als je niet rustig kan zitten en sturen dan heeft het weinig nut :).

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:01

Okey hier nog een keer dit keer aangepast.
VarioHippiQue Manege De Groene Heuvel
Heuvelweg 1, Velsen-Zuid

Programma Clinic Antoine de Bodt

Vrijdag 13 maart 2009

Toegang: 5 euro. De clinic is volledig te volgen in de binnenbak, vanaf de tribune en in de kantine. Er zijn handmicrofoons voor het stellen van vragen.
Let op: Houd rekening met de combinaties in de rijbaan en loop dus niet te veel heen en weer!

17.30 - 18.00 uur: Inloop met gratis kopje koffie/thee

18:00 – 19.00 uur: Theorieles in kantine

19:00 Mieke Gorter
19:30 Klaartje Bleeker
20:00 Lex Joon
20:30 Eduard Zwart
21:00 Mariska Hulswit
21:30 Erna van de Velde
22:00 Valentijn van Weering
22:30 Daphne Bal

Neem aan dat het zo wel mag, aangezien een ander die van de 14de online heeft gezet!?

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:46

de starttijden voor de 14e zijn erg veranderd,
helaas voor mij moet ik nu 2 uur later waardoor ik niet kan,
ik moet nu tot 17:00

we hebben een club feest omdat de 2 verenigingen zijn samengevoegd, en daar moet ik bij zijn,

ik hoop dat iemand kan ruilen met mij?
misschien iemand van dit forum?

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:57

marleenA schreef:
Hallo, ik lees al een tijdje met veel interesse mee. Graag zou ik jullie willen wijzen op een oproepje dat ik heb gedaan voor les aan huis in de regio Putten. Hopelijk weten jullie iemand.

Veel rijplezier allemaal!

[EA-GZ] Instructie aan huis in systeem Antoine de Bodt

Je vraag ook gesteld op het forum van Paard&Recht
Als er iets uitkomt zal ik het laten weten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:18

ik ga weer een foto topic maken :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:36

Leuk Cinnepin!

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:43

labionics schreef:
Je vraag ook gesteld op het forum van Paard&Recht
Als er iets uitkomt zal ik het laten weten :D

Heel aardig van je! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:52

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:28

Hoi, ik heb vandaag voor het eerst les gehad volgens de ADB methode, het spreekt me allemaal erg aan, mijn paard is overigens Fysiek helemaal oke dus niet voor ADB gekozen om zoiets op te lossen als HKO., ik wil hem graag heel houden en samen op een vriendelijke manier steeds beter worden.
Mijn paard is 7 en 1.85m mijn paard heeft weinig vertrouwen in mensen en hoop hiermee zijn vertrouwen te krijgen, is overigens al een stuk beter als 2 jaar geleden toen ik hem kocht. Fysiek is hij echt op alles nagekeken en hij is prima in orde het is echt tussen zn oren.
Zijn er hier ook mensen die wedstrijden starten en hebben jullie dan alleen les van je ADB instructie of ook van een reguliere instructeur (Orun) ? Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:34

Ook heeft mijn paard geen medische redenen dat ik voor deze methode heb gekozen hoor ;)

En neej ik rijd geenw edstrijden :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:36

@ Cinnepin : hoeft ook niet maar meestal als het over de ADB methode gaat gaat het om paarden die zijn opgegeven door het reguliere. Sta op een stal met grotendeels Deurne aanhangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:37

Aha ok kijken die niet raar op dat je dan AdB methode doet?
Ik sta op een stal die bijna allemaal zo rijden dus ik val niet op :P
Mijn paardje is al wel veel beter gaan lopen, :P

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:39

haha idd had les tegelijkertijd terwijl mijn vorige instructrice zelf op een van haar paarden reed, haar ogen rolden er zowat uit hahaha
merkte je snel verschil of pas na een tijdje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:40

heel snel al
Ze zette zich altijd compleet vast en kreeg dr niet los eb recht! In de 1e els had ik aan t einde al een heerlijk paardje!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:43

oke leuk, mijn paard ging aan het eind ruimer lopen en ontspande meer als normaal dus ik heb vertrouwen dat het wel goed komt, morgen gaan we ook aan de hand werken zodat we ook wat aan zn vertrouwen kunnen gaan doen.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:47

sjorsie schreef:
Hoi, ik heb vandaag voor het eerst les gehad volgens de ADB methode, het spreekt me allemaal erg aan, mijn paard is overigens Fysiek helemaal oke dus niet voor ADB gekozen om zoiets op te lossen als HKO., ik wil hem graag heel houden en samen op een vriendelijke manier steeds beter worden.
Mijn paard is 7 en 1.85m mijn paard heeft weinig vertrouwen in mensen en hoop hiermee zijn vertrouwen te krijgen, is overigens al een stuk beter als 2 jaar geleden toen ik hem kocht. Fysiek is hij echt op alles nagekeken en hij is prima in orde het is echt tussen zn oren.
Zijn er hier ook mensen die wedstrijden starten en hebben jullie dan alleen les van je ADB instructie of ook van een reguliere instructeur (Orun) ? Ik ben benieuwd.

Leuk dat het bevalt!
Ik ben met mijn paard ook niet begonnen omdat ze niet ok was. Het is een jong dier en ik zocht een manier waarmee ik het vanaf het begin goed aanpak. Heb meerdere instructeurs gehad van Grand Prix tot heel natural. Dit beviel me het meest en vond ik ook het best onderbouwd.

Ik rij nog geen wedstrijden maar dit is wel mijn streven. Ik heb het hier met mijn instructrice over gehad en die helpt me nu om alles zo goed mogelijk te krijgen. Ik hou mijn lessen dus bij mijn ADB instructrice! Naar mijn idee heel goed te combineren vooral met goed overleg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:50

leuk sjorsie veel plezier!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:54

@W_W: knappe pup heb je, ik heb er nog een die volgende maand 3 word en die ga ik denk ook ook helemaal op deze manier beleren, zal vast wel beter gaan omdat die nog geen andere invloeden heeft gehad, die staat nog voor alles open.
Mijn vorige instructie reed idd PSG en dan denk je die kan het, maar mijn paard werd staatsgevaarlijk en kwam geen stap verder. Slof erop en en sporen om, drijven en dan van voren remmen en maar achterover hangen, het slaat nergens op eigenlijk maar je gaat er op dat moment in mee, met vorige paarden nooit met hulpteugels gereden, maar je went er snel aan en m dan af doen is gewoon eng, maar we rijden nu trots zonder poespas door de bak. :)

dankjewel Cinnepin

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:25

weet iemand trouwens of er ook ponykampen zijn waar op deze manier lesgegeven word?

wil van de zomer graag weer weekje weg met pony, maar heb niks aan de lessen op een gewoon ponykamp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:28

echte pony kampen weet ik niet

Wel heeft mijn instructruse mij pas verteld dat er mensen daar in de buurt altijd iets huren ( in de zomer ) en hun paard dan bij haar zetten en dan krijgen ze geloof ik 2 keer per dag les. Ik weet t niet meer precies maar schijnt dat dat ook met groepjes gebeurt!