PaardenSPORT is maar een klein deel van het paardRIJDEN dat op de wereld wordt gedaan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik blijf erbij, iedereen die het geen sport vindt, mag een half uurtje op mn paard komen hobbelen.. Mallootje schreef:Mijn vriend zei -toen hij nog niet mijn vriend was- ook dat paardrijden geen sport was. Ik heb hem toen uitgenodigd naar een internationale eventingwedstrijd. Daarna was hij al een kléin beetje bekeerd.. Pas toen hij zelf leerde rijden besefte hij dat het wel degelijk sport is, waarbij je heel wat meer spieren gebruikt dan hij aanvankelijk dachtIk blijf erbij, iedereen die het geen sport vindt, mag een half uurtje op mn paard komen hobbelen..
Waratje schreef:Suusie22 schreef:tjonge.. hoe kun je van borstelen moe worden....
Kom in de winter maar een keertje bij ons langs, dan hebben we er wel een paar waar je je aardig moe op kunt borstelen![]()
Goed borstelen is ook meer dan even met een borsteltje in de richting van het paard zwaaien, tenslotte.![]()
Maar goed, ik vind paardrijden over het algemeen geen sport en de activiteiten er omheen nog veel minder

.
. Was het maar zó simpel, als je het niet alleen over rondstappen hebt...
EskeGirl schreef:Daarom, wij weten waar we het over hebben, zij niet
Schoppen en slaan is vragen om vormen van eigen initiatief die men meestal niet prettig vindt
Laaavo schreef:Hetzelfde effect als sport, sterker worden, en lichamelijk aan het werk zijn...
Er is trouwens veeeeel meer te doen dan stal uitmesten op stal, je hebt er veel werk aan hr!
Waratje schreef:Mallootje schreef:Mijn vriend zei -toen hij nog niet mijn vriend was- ook dat paardrijden geen sport was. Ik heb hem toen uitgenodigd naar een internationale eventingwedstrijd. Daarna was hij al een kléin beetje bekeerd.. Pas toen hij zelf leerde rijden besefte hij dat het wel degelijk sport is, waarbij je heel wat meer spieren gebruikt dan hij aanvankelijk dachtIk blijf erbij, iedereen die het geen sport vindt, mag een half uurtje op mn paard komen hobbelen..
Waar staat je paard? Kom ik wel een half uurtje hobbelen, hoor

Mallootje schreef:Waratje schreef:Waar staat je paard? Kom ik wel een half uurtje hobbelen, hoor
Ok nee, hobbelen is het verkeerde woord. Kom hem maar een half uur netjes rijden![]()
Mallootje schreef:Hoe dan ook vind ik dat, als je net als ik 5x per week zo'n 45 minuten vrij fanatiek rijdt en 's zondags op concours gaat, je dan aan sport doet
freeride schreef:@pluizebolpum en waratje: echte paarden, niet van hout bedoel ik daarmee:)
en, ik rij ook een heel sensibel paardje, maar zonder dat je het echt merkt, gebruik je heel veel spieren heel intensief, om ontspannen te kunnen paardrijden moet je bijna al je spieren spannen, klinkt vreemd, maar is echt zo, denk maar eens aan hakken uitdrukken, bekken kantelen, terugrijden op je zit....dat zijn hele andere dingen dan gewoon wat wandelen of fietsen hoor.
Mallootje schreef:@ Waratje: Hoh, als dat voor die mensen hun enige lichaamsbeweging is is het voor hun misschien wel sport? Ik bedoel maar, dan voelt het voor hun lichaam aan als een intensieve inspanning, en is het sport, toch?
Want 1x per week naar de fitnesszaal is toch ook sport? Ook al doe je daar maar 10 situps, 5 minuutjes lopen en 5 minuutjes roeien..