Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:Op mijn fries rijd ik altijd zonder cap, zowel buiten als in de bak niet.. En dat terwijl ze best wel rare fratsen uit kan halen, maar buiten MAG ik er gewoon echt NIET afdonderen want dat gaat paardje lief haar leven kosten (zeer drukke 80 km weg vlak langs ons huis dus die moet eerst overgestoken worden en wordt altijd harder gereden dan 80..) en zonder cap zorgt er ook voor dat ik dus ook ECHT blijf zitten wat er ook gebeurt!
Als ik met mijn kwpner bezig ga doe ik dan weer wel altijd cap op, maar zij is dan ook nog niet onder het zadel..
Lombardia schreef:Shanna schreef:Op mijn fries rijd ik altijd zonder cap, zowel buiten als in de bak niet.. En dat terwijl ze best wel rare fratsen uit kan halen, maar buiten MAG ik er gewoon echt NIET afdonderen want dat gaat paardje lief haar leven kosten (zeer drukke 80 km weg vlak langs ons huis dus die moet eerst overgestoken worden en wordt altijd harder gereden dan 80..) en zonder cap zorgt er ook voor dat ik dus ook ECHT blijf zitten wat er ook gebeurt!
Als ik met mijn kwpner bezig ga doe ik dan weer wel altijd cap op, maar zij is dan ook nog niet onder het zadel..
ook al mag je er volgens jou niet afdonderen, jij kan het wel niet willen maar het paardje kan altijd schrikken van langsrazend verkeer of struikelen en dan vallen....endan kan je wel zorgen om te blijven zitten maar als jouw paard helemaal wild wordt en gaat bokken, vraag ik me af of je dan lang kan blijven zitten? het is je eigen keuze hoor maar hou er rekening mee dat een ongeluk in een klein hoekje zit en als er iets gebeurd het niet altijd loopt zoals jij denkt
Shanna schreef:Dat klopt ook wel, maar ik heb haar zelf ingereden dus de gekke bokkesprongen van haar ken ik wel, ook is mijn zit zeer vast geworden dus al doet ze nog zo gek dan blijf ik nog gewoon zitten, dus bij haar heb ik ook nooit geen zin om mijn cap te pakken.. Zoals vandaag ging ik weer met haar rijden en kwam er parralel een trekker met 4 meter hoge lading van karren langs gereden, daar schrok ze van, stuiterde weg, maar toch had ik haar vrij snel weer onder controle en was het dus geen situatie waarin ik graag een cap op had willen hebben.. Dat heb ik ook nog nooit bij haar meegemaakt eigenlijk..
Heel vreemd pak ik hem bij mijn KWPNer dan weer wel altijd erbij..
Shanna schreef:Op mijn fries rijd ik altijd zonder cap, zowel buiten als in de bak niet.. En dat terwijl ze best wel rare fratsen uit kan halen, maar buiten MAG ik er gewoon echt NIET afdonderen want dat gaat paardje lief haar leven kosten (zeer drukke 80 km weg vlak langs ons huis dus die moet eerst overgestoken worden en wordt altijd harder gereden dan 80..) en zonder cap zorgt er ook voor dat ik dus ook ECHT blijf zitten wat er ook gebeurt!
Lombardia schreef:Shanna schreef:Dat klopt ook wel, maar ik heb haar zelf ingereden dus de gekke bokkesprongen van haar ken ik wel, ook is mijn zit zeer vast geworden dus al doet ze nog zo gek dan blijf ik nog gewoon zitten, dus bij haar heb ik ook nooit geen zin om mijn cap te pakken.. Zoals vandaag ging ik weer met haar rijden en kwam er parralel een trekker met 4 meter hoge lading van karren langs gereden, daar schrok ze van, stuiterde weg, maar toch had ik haar vrij snel weer onder controle en was het dus geen situatie waarin ik graag een cap op had willen hebben.. Dat heb ik ook nog nooit bij haar meegemaakt eigenlijk..
Heel vreemd pak ik hem bij mijn KWPNer dan weer wel altijd erbij..
Ok het is je eigen keuze dat je geen cap ophebt en als je er echt grote vertrouwen in hebt dan moet je het vooral doenmaar het kan altijd zijn dat ze iets doet als je het niet verwacht! En misschien vertrouw je je KWPNer minder ofzo??
esperance schreef:Met cap altijd.. Vallen doen we allemaal.. En je valt sneller van paarden af die je vertrouwd, want als hun iets doen, ben je er vaak niet op bedacht..
Chaelle schreef:Ik rij altijd met cap, gewoon omdat ik dat veiliger vind! Winter of zomer maakt voor mij niets uit, voor die 40 minuten per dag..
frisiangirl schreef:Altijd met! Alle paarden kunnen schrikken en iedereen kan vallen! (ook anky van grunsven) Het is je eigen keus, maar is het nu zo erg dat je haar plat zit naderhand?
Sorry, maar ik vind mensen die zonder cap rijden gewoon dom. Er is geen goede reden te bedenken om zonder te rijden.